15-16 måneder: Hvor meget sover jeres??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Maise

R&N skriver:

Åh ja, en rigtig natteroder.. Han har sovet i egen seng siden han var 5 mdr.. Flasken er der stadig, men kun vand... Han bruger ikke sut, så den kan jeg ikke engang bare gi ham fordelen er da at jeg er en af de mange arbejdsløse sygeplejersker, så jeg ikke skal tidligt op... (og lige som jeg skriver dette kommer der en reklame fra DR2 om et program om børns søvn der kommer i morgen aften)

det må jeg se, ja clara har en tudekop hun får lidt af om natten. hun hoster en del for tiden, så får vand indimellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

L.J.L

patella skriver:

Tænker på de dér 3-4 gange han er vågen, er det sådan rigtig vågen, eller er det "bare" at han ska ha sut, noget at drikke eller andet? Min dreng vågner nemlig også mange gange om natten, men han skal altid bare lige ha sutten og en sjælden gang i mellem en tår vand. 

her hjælper sut eller vand ikke noget, han vågner og er svær at få til at sove igen.

Anmeld

2. april 2011

hekran

Nu er min yngste ét halvt år ældre end din, men jeg mener også det lyder af lidt for lidt søvn. Min yngste søn sover nok 13-14 timer i døgnet. Bliver puttet 19.30 (sover nok først ved 20-tiden) og er frisk igen ved 6.30-7.00. Han sover min. 1,5 time til eftermiddag, oftest omkring 2 timer. Han er dog en mønstersover i min verden, fordi sådan var det slet ikke med min ældste søn, som nu er 3,5. Han sov godt nok fint om natten, men aldrig mere end én times eftermiddagssøvn. Da han var baby sov han kun én gang dagligt (10-14), så han havde lidt en irriterende rytme. Da vi så skiftede til eftermiddagssøvn, holdt han simpelthen op med at sove længe om dagen - øv! Så vi nyder vores p.t. yngste

Har du snakket med din sundhedsplejerske eller evt. netsundhedsplejeske? Nogle gange har de gode råd. Andre gange bare en forsikring om, at dit barn er helt normalt

Anmeld

2. april 2011

prettybutterfly

Melissa´s Mor skriver:

Min datter er 19 måneder, og sover også meget lidt..!! troede kun det var min datter der havde sådan et dårligt søvngen

Har hun egentlig altid gjort,.. Sover 1-1½ time til middag.. Og bliver så langt i seng kl 19.15 ca  og sover ved 19.30 tiden. Vågner 2 gange i løbet af natten,, enten fordi hun er tørstig, sulten eller hvad ved jeg,, og så bruger jeg lidt tid på at få hende til at sove igen.. Det sker meget sjælent at jeg tager 1 time eller mere om at få hende til at sove igen, hvor hun bare skriger.. Hvor jeg prøver alt!!!

Åh det lyder virkelig ikke sjovt

men nej hun er absolut ikke den eneste.

Anmeld

2. april 2011

prettybutterfly

Tusind tak allesammen!!!!

Anmeld

3. april 2011

prettybutterfly

Marita skriver:

Nu er min yngste ét halvt år ældre end din, men jeg mener også det lyder af lidt for lidt søvn. Min yngste søn sover nok 13-14 timer i døgnet. Bliver puttet 19.30 (sover nok først ved 20-tiden) og er frisk igen ved 6.30-7.00. Han sover min. 1,5 time til eftermiddag, oftest omkring 2 timer. Han er dog en mønstersover i min verden, fordi sådan var det slet ikke med min ældste søn, som nu er 3,5. Han sov godt nok fint om natten, men aldrig mere end én times eftermiddagssøvn. Da han var baby sov han kun én gang dagligt (10-14), så han havde lidt en irriterende rytme. Da vi så skiftede til eftermiddagssøvn, holdt han simpelthen op med at sove længe om dagen - øv! Så vi nyder vores p.t. yngste

Har du snakket med din sundhedsplejerske eller evt. netsundhedsplejeske? Nogle gange har de gode råd. Andre gange bare en forsikring om, at dit barn er helt normalt

Tak for dit svar! Nej jeg har ikke snakket med min SP men overvejer det meget! Sjovt der er så stor forskel på søvn og dine børn. Kan godt forstå du nyder som det er nu med den lille!!!

Kærlig hilsen Mona

Anmeld

3. april 2011

prettybutterfly

Mor til Frederic skriver:

Kan ikke sige hvad vi har gjort.. Ud over at have samme rytme og rutine hele vejen igennem. Være viljefast og stædig. 

Inden han kom ud havde jeg sagt at jeg aldrig ville at der skulle være legesager eller mad i hans seng - en seng er til at sove i.

Er man puttet, ja så bliver man i sin seng. 

Heller inge time lang putning, ingen holde i hånd eller nusses i panden - læse bog eller pjatte.

Det er faktisk også sådan vi har gjort det her! Men børn er jo forskellige, og Natalie har desværre bare aldrig haft et godt sovehjerte. Men heldigvis er hun jo vidunderlig alligevel, men har tit undret mig over det med hendes søvn! Tusind tak for dit svar!

Anmeld

3. april 2011

Mor til Frederic og Freya

prettybutterfly skriver:

Det er faktisk også sådan vi har gjort det her! Men børn er jo forskellige, og Natalie har desværre bare aldrig haft et godt sovehjerte. Men heldigvis er hun jo vidunderlig alligevel, men har tit undret mig over det med hendes søvn! Tusind tak for dit svar!

det var da så lidt...

nej ikke 2 børn er ens og hurra for det... 

Men kan godt se det er frustrende når det bare ikke kan lade sig gøre at få sit barn til at sove uanset hvad man gør og har af 'talenter'

Anmeld

11. april 2011

millesofie

Min Tinke er 16 mdr og hun sover fra kl ca20 (bliver lagt kl 19) og til kl 5-6 stykker

hun sover ca 3 timer til middag delt over to gange

men hun sover igennem uden at vågne (kun noget hun først lige har lært for ca 3 mdr siden)

Anmeld

16. maj 2011

xelisabeth

Min søn har lige siden han blev født, haft et godt sovehjerte (:

Han sov igennem hele natten allerede da han var et par måneder, og sov gerne 3 timer - hvertfald, til middag.

Nu hvor han er blevet godt 1½ år, bliver han puttet ved 19-20 tiden, og sover som regel nogle minutter efter. Og så vækker jeg ham de fleste dage, omkring kl. 7.30. Han sover gerne 3 timer til middag i VS. I weekenderne strækker jeg den lidt, så han først bliver puttet ved 21 tiden, og så for han lov at sove til han vågner - omkring 9-10 stykker.

Han vågner heldigvis heller aldrig, kun for at få sutten eller hvis han får sig viklet ind på en eller anden måde, eller får stukket benet ud gennem tremmerne.

Jeg er lykkelig for det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.