15-16 måneder: Hvor meget sover jeres??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

prettybutterfly

patella skriver:

Min dreng på 16 måneder sover nok ca. 14 timer i døgnet. Fra 19 - 20 stykker til ca. kl. 7. Og så tre timer til middag

Men ikke sammenligne - det er så forskelligt har jeg fundet ud af

Dejligt med et godt sovehjerte! Nej ved godt man ikke kan sammenligne, men det er rart at vide om det er inden for det normale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

prettybutterfly

linselouise skriver:

min søn er 16 mdr. og han sover heller ikke meget, og har aldrig gjort. han sover imellem 2-3 timer om dagen og sover fra kl. 20 til kl 06 men han vågner 3-4 gange om natten.

Det lyder faktisk ret meget som Natalie..... Dejligt at høre hun ikke er ene om at sove så lidt!

Anmeld

1. april 2011

prettybutterfly

Tusind tak for alle de hurtige svar

Anmeld

1. april 2011

Maise

10-11 timer om natten. det svinger.

ca 2,5 time til middag.

Anmeld

1. april 2011

Mor til Frederic og Freya

prettybutterfly skriver:

Hold da op lyder bare rigtig dejligt!

folk siger også at vi ikke ved hvordan det er at have barn

Han sov allerede 8 timer i streg på barsels afd og de er kun øget siden. 

Fra vi går ind på hans værelse og til jeg el. farmand er ude igen går der max 3-4 min. Og hører ham først igen næste morgen når jeg åbner hans dør og han frisk udbryder; jeg har sovet længe...

Det samme i barnevogn. Fra han er stillet og til jeg når indenfor og ind i stuen for at se ud på terrassen - så sover han.

Men må da indrømme at når den runder 3 timer i barnevogn, så begynder mor her at blive urolig...

Anmeld

1. april 2011

Maise

R&N skriver:

Nicolai er 17mdr.. Han sover ca 2 timer til middag.. Han kommer i seng kl 19(går som regel en time inden han sover, så nok nærmere kl 20).. Vågner 6.30-7.30.. Er vågen 4-7 gange om natten..

ha du har også en natteroder, bare så irriterende. lortesnot, lortetænder, lortesut der falder ud, lortesygdomme, lortemorsyg, lorteskalhaveentårvand, lortevæskepåørene. åhhh ja man kunne blive ved. håber forår/sommer og dræn og 3 uger hjælper på sagen. Er nikolaj vændt at med den sine mælkebajere?? clara er vændt af nu og det går fint, har endna lært at falde i søvn i egen seng nu-hurra.

Anmeld

1. april 2011

Halbschön

Maise skriver:

ha du har også en natteroder, bare så irriterende. lortesnot, lortetænder, lortesut der falder ud, lortesygdomme, lortemorsyg, lorteskalhaveentårvand, lortevæskepåørene. åhhh ja man kunne blive ved. håber forår/sommer og dræn og 3 uger hjælper på sagen. Er nikolaj vændt at med den sine mælkebajere?? clara er vændt af nu og det går fint, har endna lært at falde i søvn i egen seng nu-hurra.

Åh ja, en rigtig natteroder.. Han har sovet i egen seng siden han var 5 mdr.. Flasken er der stadig, men kun vand... Han bruger ikke sut, så den kan jeg ikke engang bare gi ham fordelen er da at jeg er en af de mange arbejdsløse sygeplejersker, så jeg ikke skal tidligt op... (og lige som jeg skriver dette kommer der en reklame fra DR2 om et program om børns søvn der kommer i morgen aften)

Anmeld

1. april 2011

prettybutterfly

Mor til Frederic skriver:

folk siger også at vi ikke ved hvordan det er at have barn

Han sov allerede 8 timer i streg på barsels afd og de er kun øget siden. 

Fra vi går ind på hans værelse og til jeg el. farmand er ude igen går der max 3-4 min. Og hører ham først igen næste morgen når jeg åbner hans dør og han frisk udbryder; jeg har sovet længe...

Det samme i barnevogn. Fra han er stillet og til jeg når indenfor og ind i stuen for at se ud på terrassen - så sover han.

Men må da indrømme at når den runder 3 timer i barnevogn, så begynder mor her at blive urolig...

Lyder jo også bare helt vildt! Må indrømme jeg er lidt misundelig

Anmeld

1. april 2011

Melissa´s Mor

Min datter er 19 måneder, og sover også meget lidt..!! troede kun det var min datter der havde sådan et dårligt søvngen

Har hun egentlig altid gjort,.. Sover 1-1½ time til middag.. Og bliver så langt i seng kl 19.15 ca  og sover ved 19.30 tiden. Vågner 2 gange i løbet af natten,, enten fordi hun er tørstig, sulten eller hvad ved jeg,, og så bruger jeg lidt tid på at få hende til at sove igen.. Det sker meget sjælent at jeg tager 1 time eller mere om at få hende til at sove igen, hvor hun bare skriger.. Hvor jeg prøver alt!!!

Anmeld

1. april 2011

Mor til Frederic og Freya

prettybutterfly skriver:

Lyder jo også bare helt vildt! Må indrømme jeg er lidt misundelig

Kan ikke sige hvad vi har gjort.. Ud over at have samme rytme og rutine hele vejen igennem. Være viljefast og stædig. 

Inden han kom ud havde jeg sagt at jeg aldrig ville at der skulle være legesager eller mad i hans seng - en seng er til at sove i.

Er man puttet, ja så bliver man i sin seng. 

Heller inge time lang putning, ingen holde i hånd eller nusses i panden - læse bog eller pjatte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.