Skal vi gøre det? (syg hund - langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

slettet_7530

Jeanne skriver:

Godmorgen

Det går lidt bedre med ham i dag. Han er stadig sløj, men han kan ryste på hovedet nu. Det er fremskridt  Og han har fået noget at spise.

Vi har gjort Jesse til medicinansvarlig, og det er han så stolt af.

Så alt i alt går det lidt bedre end i går

Synes i har taget den rigtige beslutning, at se tiden an.
Jeg læste overhovdet ikke dit indlæg som om det avr et spørgsmål om pengene, men netop hele pakken.
Håber han kommer sig.
Hilsen en også Jeanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

Jakob'sMor

Jeanne skriver:

Vi har jorden mest vidunderlige hund på 4½ år. I sommers fik han en udposning på halsen og vi tog ham til dyrelægen. Hun undersøgte ham, men kunne ikke finde ud af hvad det var. I går måtte vi akut afsted, for han var bare så skidt. Han havde feber og smerter. Hun undersøgte ham igen og snakkede med en klinik i Aarhus, som så ringede til mig og sagde at det nok var en spytcyste.

Det betyder at hunden skal opereres, og det skal ske i næste uge. Jeg snakkede med ham om hvordan det kan være kommet, selve operationen og hvad så efterfølgende?

Cysten kan være kommet af mange forskellige grunde. Bl.a. af betændelse i en til flere kirtler, et traume mm. Operationen går ud på at de vil tømme cysten og fjerne de påvirkede kirtler og den vil derfor ikke komme igen - lige der! Problemet vil være at når vi ikke ved hvordan den er kommet, kan de ikke love at der ikke vil komme en ny. Desuden sidder den et træls sted, så han risikerer at få nerveskader i hovedet, eller at de rammer et stort blodkar. Alt dette til den nette sum af minimum 11.000 kr.

Nu kan det godt være jeg lyder meget kynisk, men vi overvejer at aflive ham. Ved vores sidste hund gjorde vi alt hvad dyrelægen bad os om (og det var MEGET) og sammelagt brugte vi over 40.000 kr i de få år vi havde ham. Han fejlede noget HELE tiden. Men det var småting, så det var mere overskueligt.

Det her er noget stort og mange penge uden garanti.

Hvad ville i gøre?

Åh stakkels jer og hunden
Jeg tror jeg ville se tiden lidt an - hvis det bliver værre og det ikke er nogen garanti for at det bliver helt godt igen, ville jeg få hunden aflivet, da jeg synes det er bedst for ham.

Havde en kat som brækket poten og det ville koste 12000 af få hende lappet sammen og det var igen garanti for at hun ville komme til at gå normalt. Plus hun skulle være inde i min 6 uger med forbinding og hun elskede at være ude.

Jeg tog valgt udfra hvad der var mest værdigt for hende, for var der garanti for hun var blevet den samme kat igen havde jeg gladeligt smidt 12000 kr efter det.

Men er nød til at tænke på dyret selvom man selvfølgelig efter det rigtig højt.

Læste lige din update, det lyder godt at han har cet bedre- håber det forsætter.
til hele familien og hunden

Anmeld

4. april 2011

Hvem?

Jeanne skriver:

Hejsa,

føler lidt jeg bliver nødt til at forsvare mig lidt Det er ikke kun et spg om penge - for hvis det kun drejede sig om det, ja så var der ikke noget problem.

Vores problem er at vi ikke mentalt eller økonomisk har overskud til at gennemgå et langt sygdomsforløb med endnu en hund. Og hvor stor en skade vil der ske når han er opereret? Og skal han gennem det flere gange?

Det er der vores dilemma ligger og ikke om vi skal bruge penge til dyrelægen, men det hele som en stor pakke

Hejsa

Jeg har tænkt meget på jer og jeres hund, må man spørge hvordan det står til?

Anmeld

4. april 2011

1977

Profilbillede for 1977
SanneBoe skriver:

Hejsa

Jeg har tænkt meget på jer og jeres hund, må man spørge hvordan det står til?

Hejsa og mange tak fordi du spørger Han har fået det bedre, og er begyndt at spise og drikke igen. Vi har snakket med kirugen i morges, og vi skal have ham under kniven på onsdag, hvis han er feberfri Han var dog en anelse bekymret over infektionen, men de vil give det et forsøg

Anmeld

4. april 2011

Hvem?

Jeanne skriver:

Hejsa og mange tak fordi du spørger Han har fået det bedre, og er begyndt at spise og drikke igen. Vi har snakket med kirugen i morges, og vi skal have ham under kniven på onsdag, hvis han er feberfri Han var dog en anelse bekymret over infektionen, men de vil give det et forsøg

Åh, jeg ønsker jeg al mulig held og lykke og  for det bedste.

Håber at hører en update fra dig, når han er færdig

Anmeld

4. april 2011

Mor til Mike

Jeanne skriver:

Vi har jorden mest vidunderlige hund på 4½ år. I sommers fik han en udposning på halsen og vi tog ham til dyrelægen. Hun undersøgte ham, men kunne ikke finde ud af hvad det var. I går måtte vi akut afsted, for han var bare så skidt. Han havde feber og smerter. Hun undersøgte ham igen og snakkede med en klinik i Aarhus, som så ringede til mig og sagde at det nok var en spytcyste.

Det betyder at hunden skal opereres, og det skal ske i næste uge. Jeg snakkede med ham om hvordan det kan være kommet, selve operationen og hvad så efterfølgende?

Cysten kan være kommet af mange forskellige grunde. Bl.a. af betændelse i en til flere kirtler, et traume mm. Operationen går ud på at de vil tømme cysten og fjerne de påvirkede kirtler og den vil derfor ikke komme igen - lige der! Problemet vil være at når vi ikke ved hvordan den er kommet, kan de ikke love at der ikke vil komme en ny. Desuden sidder den et træls sted, så han risikerer at få nerveskader i hovedet, eller at de rammer et stort blodkar. Alt dette til den nette sum af minimum 11.000 kr.

Nu kan det godt være jeg lyder meget kynisk, men vi overvejer at aflive ham. Ved vores sidste hund gjorde vi alt hvad dyrelægen bad os om (og det var MEGET) og sammelagt brugte vi over 40.000 kr i de få år vi havde ham. Han fejlede noget HELE tiden. Men det var småting, så det var mere overskueligt.

Det her er noget stort og mange penge uden garanti.

Hvad ville i gøre?

Ens hund er jo nærmest en del af ens familie.. jeg ville nok tage kampen op, og være ligeglad med penge, og bare gøre alt for at min hund kunne blive rask! synes intet er vigtigere end ens hunds helbred, ikke engang penge. 

Synes du skal give den en chance, hvis det nu lykkedes og den bliver rask vil det jo være fantastisk! synes den skal have en chance, det ikke fair man tager livet af et væsen der er håb for..

Held og lykke!!

Anmeld

9. april 2011

anna-jonas

Hej Jeanne!

Hvordan er operationen gået??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.