Skal vi gøre det? (syg hund - langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Rebecca55

Jeanne skriver:

Vi har jorden mest vidunderlige hund på 4½ år. I sommers fik han en udposning på halsen og vi tog ham til dyrelægen. Hun undersøgte ham, men kunne ikke finde ud af hvad det var. I går måtte vi akut afsted, for han var bare så skidt. Han havde feber og smerter. Hun undersøgte ham igen og snakkede med en klinik i Aarhus, som så ringede til mig og sagde at det nok var en spytcyste.

Det betyder at hunden skal opereres, og det skal ske i næste uge. Jeg snakkede med ham om hvordan det kan være kommet, selve operationen og hvad så efterfølgende?

Cysten kan være kommet af mange forskellige grunde. Bl.a. af betændelse i en til flere kirtler, et traume mm. Operationen går ud på at de vil tømme cysten og fjerne de påvirkede kirtler og den vil derfor ikke komme igen - lige der! Problemet vil være at når vi ikke ved hvordan den er kommet, kan de ikke love at der ikke vil komme en ny. Desuden sidder den et træls sted, så han risikerer at få nerveskader i hovedet, eller at de rammer et stort blodkar. Alt dette til den nette sum af minimum 11.000 kr.

Nu kan det godt være jeg lyder meget kynisk, men vi overvejer at aflive ham. Ved vores sidste hund gjorde vi alt hvad dyrelægen bad os om (og det var MEGET) og sammelagt brugte vi over 40.000 kr i de få år vi havde ham. Han fejlede noget HELE tiden. Men det var småting, så det var mere overskueligt.

Det her er noget stort og mange penge uden garanti.

Hvad ville i gøre?

Vi har siddet i samme situartion, hvor vi skulle vurdere hvad vi skulle. I skal helt sikkert overveje hvad der er bedst for hunden, for den skal have et værdigt hundeliv efter en sådan opperation.

Derefter vil jeg da anbefale jer at forsikre jeres hund, for det kan absolut betale sig i sådanne situartioner. For så skal i ikke tænke på det økonomiske men kun hundens ve og vel.

Men puha føler virkelig med jer, det er SÅ svært at beslutte sig. For man elsker jo sine "børn".

Kæmpe  her fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Dictes mor

Jeg har heldigvis aldrig siddet i samme situation, som den her. Det er barsk og helt utroligt synd for jer allesammen. Tænk at skulle gå og overveje sådan noget, men jeg kan sagtens forstå dig, det er ikke en nem situation og da slet ikke, når man tænker på historien med jeres tidligere hund. Ihh...

Jeg synes dog ikke, at det lyder til, at I er blevet rådgivet ordentligt af jeres dyrlæge, der er en masse spørgsmål, som virker ubesvarede, og jeg synes, det er vigtigt at du tager en snak med dyrlægen, en rigtig grundig en, hvor du fortæller at du ikke ved, hvad du skal gøre osv osv.

Var det Molly ville jeg få hende opereret, men jeg har jo heller ikke haft sådan en oplevelse som I havde med jeres tidligere hund, plus jeg har sygeforsikring på hende, som ville betale langt størstedelen af regningen. 

Du skal have et stort knus med på vejen og jeg håber, at I finder en løsning, og ligemeget hvad du vælger eller hvad folk end måtte sige, så er den beslutning du når frem til den rigtige.

Anmeld

1. april 2011

LSU

PsychedeliC skriver:

Jeg havde snakket med dyrlægen om det. Jeg havde taget den bedste løsning og ikke den nemmeste og billigste. Jeg ville gerne betale 11 kilo hvis det er det der skal til.

Helt enig! 

Anmeld

1. april 2011

Hvem?

Åh hvor må det være svært, men jeg har den holdning at når man anskaffer sig et dyr (hvilket som helst) så må man også ofre noget for det og ikke "bare" aflive det, hvis det skulle blive syg, forstå mig ret, det er bestemt ikke for at hakke ned, men med dyr følger ansvar, om det ansvar koster lidt eller dyrt, må man tage med, har i ikke ikke en sygeforsikring på hunden?

Hvis det var min hund ville li uden tvivl smide pengene i operationen også tag den derfra, få evt. en anden dyrlæge til at kigge hunden igennem.

Uanset hvad i vælger, ønsker jeg jer det bedste for jer og hunden og håber i får mange gode år endnu

Anmeld

1. april 2011

Pia.

Jeanne skriver:

Tak for jeres svar. Jeg tror jeg ringer til dyrelægen igen igen og hører hvad hun siger. Vi vil helst ikke af med, men hvis der er risiko for at der kommer en ny eller anden skade, så vil jeg ikke byde ham at skulle igennem det.

Uhh det er svært for han er bare den bedste hund der findes.

Hej søde Jeanne ... Er der noget nyt - hvordan er det gået i dag.. Kunne læse mig frem til I måtte afsted igen...

Noget nyt - tænker meget på jer...

Knus fra Pia.

Anmeld

1. april 2011

1977

Profilbillede for 1977
Pia. skriver:

Hej søde Jeanne ... Er der noget nyt - hvordan er det gået i dag.. Kunne læse mig frem til I måtte afsted igen...

Noget nyt - tænker meget på jer...

Knus fra Pia.

Hej Pia.

Det er gået både godt og skidt. Han havde 40,5 i temp og er for syg til at de overhovedet vil tænke på at åbne ham. De tappede 50 ml spyt fra cysten og derefter en masse pus.

Nu får han 2 slags antibiotika + ekstra smertestillende, og hvis han ikke har vist bedring inden mandag - ja så skal vi afsted igen og snakke om hvad vi så gør.

Men ellers skal han under kniven i næste uge

Mange tak fordi du spurgte

Anmeld

1. april 2011

1977

Profilbillede for 1977
SanneBoe skriver:

Åh hvor må det være svært, men jeg har den holdning at når man anskaffer sig et dyr (hvilket som helst) så må man også ofre noget for det og ikke "bare" aflive det, hvis det skulle blive syg, forstå mig ret, det er bestemt ikke for at hakke ned, men med dyr følger ansvar, om det ansvar koster lidt eller dyrt, må man tage med, har i ikke ikke en sygeforsikring på hunden?

Hvis det var min hund ville li uden tvivl smide pengene i operationen også tag den derfra, få evt. en anden dyrlæge til at kigge hunden igennem.

Uanset hvad i vælger, ønsker jeg jer det bedste for jer og hunden og håber i får mange gode år endnu

Hejsa,

føler lidt jeg bliver nødt til at forsvare mig lidt Det er ikke kun et spg om penge - for hvis det kun drejede sig om det, ja så var der ikke noget problem.

Vores problem er at vi ikke mentalt eller økonomisk har overskud til at gennemgå et langt sygdomsforløb med endnu en hund. Og hvor stor en skade vil der ske når han er opereret? Og skal han gennem det flere gange?

Det er der vores dilemma ligger og ikke om vi skal bruge penge til dyrelægen, men det hele som en stor pakke

Anmeld

1. april 2011

Kløver

Jeanne skriver:

Vi har jorden mest vidunderlige hund på 4½ år. I sommers fik han en udposning på halsen og vi tog ham til dyrelægen. Hun undersøgte ham, men kunne ikke finde ud af hvad det var. I går måtte vi akut afsted, for han var bare så skidt. Han havde feber og smerter. Hun undersøgte ham igen og snakkede med en klinik i Aarhus, som så ringede til mig og sagde at det nok var en spytcyste.

Det betyder at hunden skal opereres, og det skal ske i næste uge. Jeg snakkede med ham om hvordan det kan være kommet, selve operationen og hvad så efterfølgende?

Cysten kan være kommet af mange forskellige grunde. Bl.a. af betændelse i en til flere kirtler, et traume mm. Operationen går ud på at de vil tømme cysten og fjerne de påvirkede kirtler og den vil derfor ikke komme igen - lige der! Problemet vil være at når vi ikke ved hvordan den er kommet, kan de ikke love at der ikke vil komme en ny. Desuden sidder den et træls sted, så han risikerer at få nerveskader i hovedet, eller at de rammer et stort blodkar. Alt dette til den nette sum af minimum 11.000 kr.

Nu kan det godt være jeg lyder meget kynisk, men vi overvejer at aflive ham. Ved vores sidste hund gjorde vi alt hvad dyrelægen bad os om (og det var MEGET) og sammelagt brugte vi over 40.000 kr i de få år vi havde ham. Han fejlede noget HELE tiden. Men det var småting, så det var mere overskueligt.

Det her er noget stort og mange penge uden garanti.

Hvad ville i gøre?

Den er svær, men man skal jo også opveje økonomi, og selvom det er svært at sætte pengepriser på ens elskede dyr, er der jo også grænser, kan godt forstå hvis man vælger den vej, selvom dne langt fra er nem

Anmeld

1. april 2011

Pia.

Jeanne skriver:

Hej Pia.

Det er gået både godt og skidt. Han havde 40,5 i temp og er for syg til at de overhovedet vil tænke på at åbne ham. De tappede 50 ml spyt fra cysten og derefter en masse pus.

Nu får han 2 slags antibiotika + ekstra smertestillende, og hvis han ikke har vist bedring inden mandag - ja så skal vi afsted igen og snakke om hvad vi så gør.

Men ellers skal han under kniven i næste uge

Mange tak fordi du spurgte

Håber det bedste... Ved hvad han betyder for jer... Men skulle det ende med at det værst tænkelige sker  ... Så kan I sige til jer selv at I gjorde alt for at prøve - det lyder ikke godt med ham ... Håber ikke han lider for meget under det ...

Mange knus og tanker til jer... Håber lige du er sød at vende tilbage til mig og fortælle hvad der skal ske... Tænker meget på jer...

Anmeld

2. april 2011

1977

Profilbillede for 1977
Pia. skriver:

Håber det bedste... Ved hvad han betyder for jer... Men skulle det ende med at det værst tænkelige sker  ... Så kan I sige til jer selv at I gjorde alt for at prøve - det lyder ikke godt med ham ... Håber ikke han lider for meget under det ...

Mange knus og tanker til jer... Håber lige du er sød at vende tilbage til mig og fortælle hvad der skal ske... Tænker meget på jer...

Godmorgen

Det går lidt bedre med ham i dag. Han er stadig sløj, men han kan ryste på hovedet nu. Det er fremskridt  Og han har fået noget at spise.

Vi har gjort Jesse til medicinansvarlig, og det er han så stolt af.

Så alt i alt går det lidt bedre end i går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.