Vi har jorden mest vidunderlige hund på 4½ år. I sommers fik han en udposning på halsen og vi tog ham til dyrelægen. Hun undersøgte ham, men kunne ikke finde ud af hvad det var. I går måtte vi akut afsted, for han var bare så skidt. Han havde feber og smerter. Hun undersøgte ham igen og snakkede med en klinik i Aarhus, som så ringede til mig og sagde at det nok var en spytcyste.
Det betyder at hunden skal opereres, og det skal ske i næste uge. Jeg snakkede med ham om hvordan det kan være kommet, selve operationen og hvad så efterfølgende?
Cysten kan være kommet af mange forskellige grunde. Bl.a. af betændelse i en til flere kirtler, et traume mm. Operationen går ud på at de vil tømme cysten og fjerne de påvirkede kirtler og den vil derfor ikke komme igen - lige der! Problemet vil være at når vi ikke ved hvordan den er kommet, kan de ikke love at der ikke vil komme en ny. Desuden sidder den et træls sted, så han risikerer at få nerveskader i hovedet, eller at de rammer et stort blodkar. Alt dette til den nette sum af minimum 11.000 kr.
Nu kan det godt være jeg lyder meget kynisk, men vi overvejer at aflive ham. Ved vores sidste hund gjorde vi alt hvad dyrelægen bad os om (og det var MEGET) og sammelagt brugte vi over 40.000 kr i de få år vi havde ham. Han fejlede noget HELE tiden. Men det var småting, så det var mere overskueligt.
Det her er noget stort og mange penge uden garanti.
Hvad ville i gøre?
Anmeld