Skal vi gøre det? (syg hund - langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.979 visninger
26 svar
0 synes godt om
1. april 2011

1977

Profilbillede for 1977

Vi har jorden mest vidunderlige hund på 4½ år. I sommers fik han en udposning på halsen og vi tog ham til dyrelægen. Hun undersøgte ham, men kunne ikke finde ud af hvad det var. I går måtte vi akut afsted, for han var bare så skidt. Han havde feber og smerter. Hun undersøgte ham igen og snakkede med en klinik i Aarhus, som så ringede til mig og sagde at det nok var en spytcyste.

Det betyder at hunden skal opereres, og det skal ske i næste uge. Jeg snakkede med ham om hvordan det kan være kommet, selve operationen og hvad så efterfølgende?

Cysten kan være kommet af mange forskellige grunde. Bl.a. af betændelse i en til flere kirtler, et traume mm. Operationen går ud på at de vil tømme cysten og fjerne de påvirkede kirtler og den vil derfor ikke komme igen - lige der! Problemet vil være at når vi ikke ved hvordan den er kommet, kan de ikke love at der ikke vil komme en ny. Desuden sidder den et træls sted, så han risikerer at få nerveskader i hovedet, eller at de rammer et stort blodkar. Alt dette til den nette sum af minimum 11.000 kr.

Nu kan det godt være jeg lyder meget kynisk, men vi overvejer at aflive ham. Ved vores sidste hund gjorde vi alt hvad dyrelægen bad os om (og det var MEGET) og sammelagt brugte vi over 40.000 kr i de få år vi havde ham. Han fejlede noget HELE tiden. Men det var småting, så det var mere overskueligt.

Det her er noget stort og mange penge uden garanti.

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Faith

Allerførst et kæmpe

Det er en rigtig svær situation at stå i... Altså hvis det var mig må jeg osse indrømme at jeg stærkt ville overveje at få hunden aflivet, selvom det ville være en meget svær beslutning

Men hvis dyrlægen ikke kan garantere helbredelse og der er risiko for nerveskader i hovedet, ja så ville jeg ikke byde hunden det.

Og så er der jo også det økonomiske aspekt i det... Nogle ville måske sige at pengene er ligegyldige, men det er jo de færreste der bare lige kan tage minimum 11.000 ud af et budget.

Håber i finder den rigtige løsning! Uanset hvad i vælger så gør i det af kærlighed til hunden

Vh. Mia, en kæmpe dyreven

Anmeld

1. april 2011

SaNiNa

Hvor gør det mig bare ondt at høre.

Kan virkelig godt forstå i overvejer at få ham aflivet også fordi det er så uvist hvordan han vil have det bagefter. vil det være et værdigt hunde liv eller et uværdigt hundeliv.

men som jeg ser det du skriver så regner dyrlægen hvis heller ikke med at han vil blive sig selv igen.

Puha det er en svar beslutning men en operation til 11.000 kr og i måske alligevel bliver nød til at aflive ham så ville jeg nok aflive ham. det er så hårdt at sige men tror i og hunde ville have det bedst med det.

KÆMPE

Anmeld

1. april 2011

PsychedeliC

Jeg havde snakket med dyrlægen om det. Jeg havde taget den bedste løsning og ikke den nemmeste og billigste. Jeg ville gerne betale 11 kilo hvis det er det der skal til.

Anmeld

1. april 2011

Pia.

Uha - det spørgsmål er tæt på en af de sværeste spørgsmål... Og det er jo desværre kun jer selv der kan svare ... Jeg har selv stået med min 6 årige pige og skulle tage et valg - jeg lod simpelthen dyrlægen hjælpe og råde mig og med alle de behandlinger hun havde været igennem sagde dyrlægen selv stop - hun syntes ikke det var for hundens bedste mere ... Hvad siger jeres dyrlæge ? Syntes måske I skal få en snak om det inden I vælger noget som helst ... Er rigtig ked af I skal tage sådan en beslutning - det er frygteligt at skulle være herre over - men lyt til jeres hjerte - pengene må ikke være det afgørende - dem kan I dele i flere portioner ....De bedste knus og tanker ....

Anmeld

1. april 2011

1977

Profilbillede for 1977

Tak for jeres svar. Jeg tror jeg ringer til dyrelægen igen igen og hører hvad hun siger. Vi vil helst ikke af med, men hvis der er risiko for at der kommer en ny eller anden skade, så vil jeg ikke byde ham at skulle igennem det.

Uhh det er svært for han er bare den bedste hund der findes.

Anmeld

1. april 2011

Peanut

Uha den er meget svær. 

Jeg tror godt jeg kunne finde på at få en second opinion ved en anden dyrlæge.

Anmeld

1. april 2011

Faith

Jeanne skriver:

Tak for jeres svar. Jeg tror jeg ringer til dyrelægen igen igen og hører hvad hun siger. Vi vil helst ikke af med, men hvis der er risiko for at der kommer en ny eller anden skade, så vil jeg ikke byde ham at skulle igennem det.

Uhh det er svært for han er bare den bedste hund der findes.

Smid en update når du har snakket med dyrlægen ik....

Anmeld

1. april 2011

lollandpigen

Kan kun følge med dig.... Vores dejlige labrador tæve på 6 år blev rigtigt syg den 25 december og vi måtte køre hende til dyrelægevagten den 26 december... Hun havde livmoderbetændelse hvilket betød hun skulle ha fjernet alt.... Det løb op i 14000 kr fordi det var helligdag, og dyrelægen ville ikke love os at hun ville overleve hvis vi ventede til dagen efter da Leika bare blev mer eog mere dårlig og til sidst næsten ikke kunne stå på sine ben, det gik bare så stærkt.

Det var også rigtigt svært at tage den beslutning men da vi fik ivide hun kunne blive 110 % rask valgte vi at bruge de penge på det, da vi bare elsker hende. Den 27 ringede vi til banken og fik lov til at låne  pengene der og betale af over 8 måneder... Dyrelæge vagten ( det er vores eget dyrelæge hus, hvor dyrelægerne skiftes til at have vagten ) ville også godt kunne lade os betale af på regningen over 6 måneder, men kunne vi ikke ha lånt pengene nogle steder så havde vi ikke haft råd til det.  

Tror vi ville ha lavet hende aflive hvis dyrelægen ikke kunne garanterer hun blev rask af det og det kostede 14000 kr...

Men en rigtigt svær beslutnig....

Glæder mig til at høre hvad det ender med, håber på en lykkelig slutning....

Anmeld

1. april 2011

Anja&jesper

Jeanne skriver:

Vi har jorden mest vidunderlige hund på 4½ år. I sommers fik han en udposning på halsen og vi tog ham til dyrelægen. Hun undersøgte ham, men kunne ikke finde ud af hvad det var. I går måtte vi akut afsted, for han var bare så skidt. Han havde feber og smerter. Hun undersøgte ham igen og snakkede med en klinik i Aarhus, som så ringede til mig og sagde at det nok var en spytcyste.

Det betyder at hunden skal opereres, og det skal ske i næste uge. Jeg snakkede med ham om hvordan det kan være kommet, selve operationen og hvad så efterfølgende?

Cysten kan være kommet af mange forskellige grunde. Bl.a. af betændelse i en til flere kirtler, et traume mm. Operationen går ud på at de vil tømme cysten og fjerne de påvirkede kirtler og den vil derfor ikke komme igen - lige der! Problemet vil være at når vi ikke ved hvordan den er kommet, kan de ikke love at der ikke vil komme en ny. Desuden sidder den et træls sted, så han risikerer at få nerveskader i hovedet, eller at de rammer et stort blodkar. Alt dette til den nette sum af minimum 11.000 kr.

Nu kan det godt være jeg lyder meget kynisk, men vi overvejer at aflive ham. Ved vores sidste hund gjorde vi alt hvad dyrelægen bad os om (og det var MEGET) og sammelagt brugte vi over 40.000 kr i de få år vi havde ham. Han fejlede noget HELE tiden. Men det var småting, så det var mere overskueligt.

Det her er noget stort og mange penge uden garanti.

Hvad ville i gøre?

Hejsa

Stakkels jeres hund  jeg ville nok overveje at få den aflivet, jeg ville nok tænke på at når de ikke kan sige med 100% at det ville blive meget bedre og den bare ville leve livet som en rask hund så ville jeg ikke turde gøre det. Jeg ved selv hvor svært det er da jeg selv har hund og har prøvet at stå og skulle finde ud af om den skulle aflives eller hvad.

Jeg håber I klare det og at hunden ikke lider alt for meget  

Her er lige et stort  til jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.