Sindssygt ondt i ryggen :( Hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
13 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Anonym trådstarter

Er i 14. uge.. Har normalt en relativt rolig hverdag pga. studie, men sørger for at få bevæget mig for ikke helt at gå i stå. Men i dag har været en usædvanlig dag. Startede med at gøre hele hytten rent i et par timer, direkte ud på STOR langvarende indkøbstur, hvor jeg ligeledes gik rundt konstant, efterfulgt af flere timers madlavning og bagning til gæster efterfulgt igen af opvask og oprydning. 

Da jeg var ude at handle ind, begyndte jeg at få ondt i ryggen. Det startede nede i lænden ude i venstre side og strålede sådan lidt ned i benet, så jeg haltede lidt. Og det er kun blevet værre og værre i løbet af dagen, hvor jeg ikke rigtig har siddet ned.

Det har aldrig været et problem før. Har haft fuldtidsarbejde, hvor jeg knoklede opretstående, gående og løftende uafbrudt i 8 timer om dagen, og det skete der intet ved. Men nu er min ryg helt ødelagt. Smerten har bevæget sig op igennem hele ryggen, og kan ikke gå ordentligt uden at blive smerteramt.

Ligger under dynen og er self. meget udmattet, men hvorfor har jeg fået så voldsomt ondt i ryggen? Er der noget jeg skal være obs på ift. graviditeten?

Håber i vil hjælpe søde damer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Anonym trådstarter

Ingen??

Anmeld

31. marts 2011

PsychedeliC

Jeg har ikke forstand på det men måske kunne det være bækenløsning? Jeg har ikke haft det så ved ikke hvordan det er. Men det behøver heller ikke at have noget med graviditeten af gøre. Måske er det vigtigt at lige tage et smut forbi lægen, det ville være så ærgeligt hvis det kunne have betydning for graviditeten sener hen hvis der ikke blev gjort noget med det.

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

PsychedeliC skriver:

Jeg har ikke forstand på det men måske kunne det være bækenløsning? Jeg har ikke haft det så ved ikke hvordan det er. Men det behøver heller ikke at have noget med graviditeten af gøre. Måske er det vigtigt at lige tage et smut forbi lægen, det ville være så ærgeligt hvis det kunne have betydning for graviditeten sener hen hvis der ikke blev gjort noget med det.

Håber ikke det er begyndende tegn på det.. Men jeg må nok lige være obs på kroppen de næste dage. Skal ud og bowle i morgen aften og er lidt i tvivl om, om det er en god idé, hvis jeg stadig har ondt i morgen, eller hvad jeg så skal gøre.. Tror jeg vil prøve lægen, hvis det bliver ved. Det er sådan helt en forskrækkelse pludselig at have så ondt, har ikke prøvet det før, og plejer at kunne klare en masse uden problemer

Anmeld

31. marts 2011

Mira0911

Det kan også være en nerve der sidder i klemme... 

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Det kan også være en nerve der sidder i klemme... 

Det var også min første tanke, indtil smerten begyndte at bevæge sig op i ryggen.. Det har jeg ikke prøvet før, normalt bliver smerten der hvor nerven sidder i klemme, så det undrer mig lidt nemlig..

Anmeld

31. marts 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Det var også min første tanke, indtil smerten begyndte at bevæge sig op i ryggen.. Det har jeg ikke prøvet før, normalt bliver smerten der hvor nerven sidder i klemme, så det undrer mig lidt nemlig..

Okey.. tror ikke bækkenløsning går op af... Det er noget der er i ben, lår, halebenet og foran ved skambenet... Det er jeg har læst og hørt... 

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Okey.. tror ikke bækkenløsning går op af... Det er noget der er i ben, lår, halebenet og foran ved skambenet... Det er jeg har læst og hørt... 

Det læste jeg også, og det er vel også lige tidligt nok for det, men man bliver jo altid lidt nervøs for hvad det skyldes. Måske skal jeg lære, at min krop ikke kan klare lige så meget som gravid end som ikke-gravid, men synes bare det er lige voldsomt nok :/

Anmeld

31. marts 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Det læste jeg også, og det er vel også lige tidligt nok for det, men man bliver jo altid lidt nervøs for hvad det skyldes. Måske skal jeg lære, at min krop ikke kan klare lige så meget som gravid end som ikke-gravid, men synes bare det er lige voldsomt nok :/

Ja, synes da du skal kontakte din læge og lige får ham/hende til at kigge på dig... Jeg vil tro det er en nerve der er i klemme... 

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Ja, synes da du skal kontakte din læge og lige får ham/hende til at kigge på dig... Jeg vil tro det er en nerve der er i klemme... 

Det vil jeg gøre, hvis det ikke holder op af sig selv i løbet af i morgen.. Tak for svaret... Tror du det er en dårlig idé at bowle hvis jeg stadig har ondt i morgen? Self. bliver det teknisk set lidt svært med smerter, men hvis man ser bort fra det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.