vænne hende af med brystet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
16 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

MetteMTH

Hej..

Min datter er snart 7 mdr og jeg vil gerne stoppe med at amme hende, men skal hun så stadig have en flaske eller noget. For det vil hun ikke.. Hvad skal jeg gøre, vil bare ikke at hun stadig får bryst når hun skal i dp..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

afrobabies

Mette88 skriver:

Hej..

Min datter er snart 7 mdr og jeg vil gerne stoppe med at amme hende, men skal hun så stadig have en flaske eller noget. For det vil hun ikke.. Hvad skal jeg gøre, vil bare ikke at hun stadig får bryst når hun skal i dp..

Det er ikke sikkert at du behøver at give flaske, men det er noget med at minimum så skal hun have 400 ml mælk i døgnet, så du kan bare give grød og så blande mme i grøden, eller give hende mælk i kop

Anmeld

31. marts 2011

MetteMTH

victoria2008 skriver:

Det er ikke sikkert at du behøver at give flaske, men det er noget med at minimum så skal hun have 400 ml mælk i døgnet, så du kan bare give grød og så blande mme i grøden, eller give hende mælk i kop

okay.. hun vil bare så gerne hygge inden hun skal sove op aften.. det er ikke så slemt om dagen syntes jeg.. der er det bare en hygge tår..

Anmeld

31. marts 2011

marhemor

Mette88 skriver:

okay.. hun vil bare så gerne hygge inden hun skal sove op aften.. det er ikke så slemt om dagen syntes jeg.. der er det bare en hygge tår..

Jeg har hørt om flere der stadig ammer deres barn om aftenen/ til natten, så længe mælkeproduktionen er i gang...? Det kunne du da overveje?

Jeg står lidt med samme problematik, min datter er 5 mdr, og skal i dagpleje om 2 mdr, og jeg kan ikke få hende til at drikke MME, hverken af flaske eller kop, så det eneste MME hun får er i grød, og ellers spiser hun stadig flittigt ved babsen

... så jeg følger lige med i din tråd

Anmeld

31. marts 2011

MetteMTH

marhemor skriver:

Jeg har hørt om flere der stadig ammer deres barn om aftenen/ til natten, så længe mælkeproduktionen er i gang...? Det kunne du da overveje?

Jeg står lidt med samme problematik, min datter er 5 mdr, og skal i dagpleje om 2 mdr, og jeg kan ikke få hende til at drikke MME, hverken af flaske eller kop, så det eneste MME hun får er i grød, og ellers spiser hun stadig flittigt ved babsen

... så jeg følger lige med i din tråd

Ja, for jeg har stadig masser af mælk.. så vil jeg også kunne amme hende om aften/nat.. hun skal starte i dp om 3 mdr.. Og hun skal jo helst ikke skrige efter patten der

Anmeld

31. marts 2011

marhemor

Mette88 skriver:

Ja, for jeg har stadig masser af mælk.. så vil jeg også kunne amme hende om aften/nat.. hun skal starte i dp om 3 mdr.. Og hun skal jo helst ikke skrige efter patten der

Nej det er nok ikke så nemt for dagplejeren hvis barnet kun vil have bryst

Men hvis hun ikke er så "pat-sulten" om dagen, så er der vel ikke de store problemer? Eller vil du gerne selv helt stoppe?

Anmeld

31. marts 2011

BinaMor

dengang min ældeste begyndte i dp lærte hun hurtigt Babs hjemme, vand ude.

Anmeld

31. marts 2011

Sofia24

Silas er 8 mdr og han bliver passet ude... Jeg ammer ham tidlig morgen, tit om eftermiddagen og lige inden puttetid om aftenen....

Og det fungerer rigtig godt. Tror du ikke det kan fungerer hos Jer også??

Anmeld

31. marts 2011

MetteMTH

BinaMor skriver:

dengang min ældeste begyndte i dp lærte hun hurtigt Babs hjemme, vand ude.

okay.. skal bare bare lade være medt at vænne hende af med det om dagen så?

Anmeld

31. marts 2011

marhemor

Sofia24 skriver:

Silas er 8 mdr og han bliver passet ude... Jeg ammer ham tidlig morgen, tit om eftermiddagen og lige inden puttetid om aftenen....

Og det fungerer rigtig godt. Tror du ikke det kan fungerer hos Jer også??

Sådan vil jeg også gerne have det!!!

Det lyder som en super løsning! Hvordan med produktionen af mælk, når det er så få gange han spiser? Har du mælk nok, eller pumper du ud for at stimulere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.