I ugen / om ugen ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Maalene

Haha - sikke da der bliver generaliseret mellem jyder og sjællendere/fynboer i den her debat

Jeg er også ægte jyde, og ligesom mange andre jyder herinde siger jeg også OM ugen og ikke i ugen... Men lyder ikke til man kan sige det, når man er jyde Hehe... Men kender altså ingen herovre som siger i ugen...

Ligeledes kunne jeg aaaldrig finde på at have ligget min bog på bordet Nej, herovre i Jylland siger jeg altså også jeg har lagt min bog på bordet og jeg har ligget på sofaen...

Altså altså altså Måske generaliseringen ikke helt holder, det er nok mere et spørgsmål om, hvem personerne er...

Svært at forklare den der med ligger/lagt til nogle folk, ikke alle som kan se logikken i det, uanset om det er jyder, fynboer, sjællendere, bornholmer eller hukukkuer

Men altså, der er altså også MEGET stor forskel på sønderjyder og nordjyder, deres dialekter og spøjse ord, man ikke kender, er altså meget forskellige, så skal da ikke kunne sige, om det er en lille del af jylland, som ikke har så godt styr på de ord, meeeeeeen...

Tror slet ikke det generalisering holder i nogle sammenhænge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Lise

PS: jeg har aldrig nogensinde LAGT og sovet, sat på sofaen eller ligget mine nøgler på bordet

(hilsen jyden)

Anmeld

31. marts 2011

Palaja

Muffi<3 skriver:

Nææ nææ en latte

Ha ha  Det tror jeg også vi gør i det mørke 

Anmeld

31. marts 2011

Lady Marion <3

Palaja skriver:

Ha ha  Det tror jeg også vi gør i det mørke 

Når så i er også med på moden   he he

Anmeld

31. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

OM ugen  Det havde nok været nemmere at se hvis du havde opretten en afstemning haha, men ja jeg synes bare de afstemninger er skide smart  thi hi

Anmeld

31. marts 2011

Mi

Jeg siger om ugen og har også styr på det med ligger og lagt. Er blevet terpet af mine forældre med hensyn til ligge og lægge: "l igge er en st ilstand og l ægge er en bev ægelse". Og jeg er vestjyde.

Vores naboer er flyttet hertil fra sjælland, og de har altså fået sig nogle billige grin ind i mellem pga vores sprogbrug  Men omvendt så er jeg også nogle gange ved at falde ned af stolen, når jeg hører mine niecer fra kbh tale

Med hensyn til dialekter, så kommer jeg ud af en MEGET vestjysk familie, hvor dialekten var meget tyk. Jeg måtte engang løbende oversætte en tale for min kæreste til en familiefest

www.stjerneleg.dk

Anmeld

1. april 2011

bøgelund

de-wett skriver:

haha.

Jeg siger om ugen og jeg er altså JYDE

tror os min myte er afkræftet.. 

Anmeld

1. april 2011

SiLiMiMa

MHK skriver:

Øh, hedder det ikke "En kop kaffe?" 

HAHAHAHA!!! JO for pokker da!! Kæresten siger: ET kop kaffe

jeg har åbenbart svært ved at skrive forkert HAHAHA

tak for det

Anmeld

1. april 2011

SiLiMiMa

Heise skriver:

Og vi siger TAK

er fra Als og kan altså PÅ TRODS AF DET sagtens finde ud af både grammatik og stavemåder...... og  - hvis jeg gider - også kommaer

Jeg får også pip, når min kæreste siger " jeg har lagt på sofaen...", " en kop kaffe" og "jeg lagde på sofaen"... kommenterer det hver gang, men lige lidt hjælper det

heise, Som lige i dette sekund hører denne sætning på tv2: "vi fortsætter i ægte cowboyDER-stil med Bubber........" say WHAT???

JA, UPS..... kæresten siger "ET kop kaffe"..... en er jo rigtig nok....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.