Trendsales -hjælp hjælp derude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

TineA

Anonym skriver:

Skal lige have lidt hjælp fra nogle garvede trendsales køber / sælger.

Har en veninde som har købt nogle varer derinde ( bl.a dåbstøj ) da tøjet kommer er det det forkerte ( alm tøj ) samt dragten er for lille. Der er aftalt inden handel at den kan sendes retur og byttes til nummer str. Hun kontakter sælger, som efter et stykke tid endelig reagere ( både på ts , mail & telefonisk )

Hun vælger at sende alle varene retur , så hun kan få en ny dragt ( dette er mandag og den skal bruges søndag ) så lidt presset tidsmæssigt. Sidst på ugen svare sælger at pakken ikke er kommet men hun vil sende den anden dragt.

Hun har imellem tiden kontaktet support , da sælger ikke svarer på henvendelser . Den nye dragt kommer frem men nu siger sælger at hun ikke har modtaget returpakken.

Support som er indblandet siger nu , at min veninde skal dække tabet, da pakken er sendt som maxibrev. Hun har jo så i forvejen selv mistet det tøj hun sendte retur som var forkert.

Det skal lige nævnes at sælger har rigtig mange dårlige karakter , med vare som aldrig dukker op til køber. Og nu tvivler min vendinde på om de taler sandt , at pakken ikke er kommet.

Kan det virkelig passe hun skal dække det ????

Jeps, det er altså et stort minus ved at handle med folk online - der er bare så mange uærlige typer.

Har været ude for det samme som din veninde og jeg hæftede selv for det hele, og jeg fik hverken en vare eller penge retur plus jeg betalte porto for returforsendelsen.

Trendsales Support kunne ikke hjælpe, da jeg ikke havde lavet en indleveringsattest - påstand mod påstand! Det er bare SÅ surt, øv!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Anonym trådstarter

W.. skriver:

Jeps, det er altså et stort minus ved at handle med folk online - der er bare så mange uærlige typer.

Har været ude for det samme som din veninde og jeg hæftede selv for det hele, og jeg fik hverken en vare eller penge retur plus jeg betalte porto for returforsendelsen.

Trendsales Support kunne ikke hjælpe, da jeg ikke havde lavet en indleveringsattest - påstand mod påstand! Det er bare SÅ surt, øv!!

Ja det er ski så surt og rende ind i sådan uærlige typer

Har heldigvis ikke oplevet det selv  ked af du også måtte have en træls oplevelse.

Heldigvis er der flest ærlige derude

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

MHK skriver:

Jeg har en enkelt gang oplevet at noget jeg havde sendt ikke dukkede op så det sker altså af og til. Jeg måtte betale køberen pengene tilbage, ærgerligt men sådan er reglerne når det sendes som maxibrev.

Så ja, din veninde skal erstatte det. Det vil jo altid være den enes ord mod den andens men "taberen" er her desværre din veninde -Også selvom det er en utroværdig sælger der måske lyver om tabet 

Jeg har engang måtte inddrage trendsales i en returhandel. Tøjet var grimt, fnuldret og forkert størrelse. Sælger reagerede hverken på mails eller henvender på hendes annoncer, til trods for at jeg kunne se at hun var online. Hun svinede mig herefter til og sagde at hun aldrig havde modtaget mine mails -Sjovt nok kunne hun modtage dem fra support  Da jeg sendte et printscreen af det mails jeg havde sendt til hende, klappede hun i 

Med hjælp fra trendsales fik jeg min penge tilbage og jeg købte en indleveringsattest for hun var lige netop typen der derefter kunne finde på at sige at hun ikke havde fået pakken 

Sikke en smøre, men det jeg vil frem til er at det af og til godt kan betale sig at købe en indleveringattest til 12 kr for så har man sit på det rene hvis pakken forsvinder i posten 

Hej

Har idag været på posthuset og sende en pakke ...

Og spurgte til indleverings attest - da det var en retur handel, som jeg også er bange for kan give problemer. Da det i forvejen har været en temmelig besværlig handel ....

Men de kendte absolut intet til indlevrings attest, og hun ringede enda til posthuset ( sender bare fra vores brugs )

Hvis jeg skulle have sådan en ville det kostet mig 12 + 50 kr sagde de derinde. Og fandt slet ikke udpå hvad den skulle kunne gøre.

De havde aldrig hørt om det... Så sendte som alm og krydser for at der ingen problemer bliver IGEN

Anmeld

1. april 2011

132319

Anonym skriver:

Hej

Har idag været på posthuset og sende en pakke ...

Og spurgte til indleverings attest - da det var en retur handel, som jeg også er bange for kan give problemer. Da det i forvejen har været en temmelig besværlig handel ....

Men de kendte absolut intet til indlevrings attest, og hun ringede enda til posthuset ( sender bare fra vores brugs )

Hvis jeg skulle have sådan en ville det kostet mig 12 + 50 kr sagde de derinde. Og fandt slet ikke udpå hvad den skulle kunne gøre.

De havde aldrig hørt om det... Så sendte som alm og krydser for at der ingen problemer bliver IGEN

Det lyder godt nok underligt. Jeg har sendt masser af gange og fra forskellige posthuse, med indleveringsattest.

Og ja, hvis din pakke kostede 50 kr at sende, så ville det naturligvis koste de 12 kr oveni.

En indleveringsattest er IKKE forsikring men derimod et bevis for at du har afleveret pakken og sendt den afsted som maxibrev.

Hvis køber ikke modtager sin pakke, har du overfor trendsales dit på det rene og skal ikke erstatte noget, hvis du har en indleveringsattest.

Så jo, den findes skam. Hende i din brugs har nok bare ikke haft ret godt forstand på sit arbejde 

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

Det lyder godt nok underligt. Jeg har sendt masser af gange og fra forskellige posthuse, med indleveringsattest.

Og ja, hvis din pakke kostede 50 kr at sende, så ville det naturligvis koste de 12 kr oveni.

En indleveringsattest er IKKE forsikring men derimod et bevis for at du har afleveret pakken og sendt den afsted som maxibrev.

Hvis køber ikke modtager sin pakke, har du overfor trendsales dit på det rene og skal ikke erstatte noget, hvis du har en indleveringsattest.

Så jo, den findes skam. Hende i din brugs har nok bare ikke haft ret godt forstand på sit arbejde 

Hmmm hun ringede ind til postdanmark mens jeg stod der....

Og de havde fortalt hende at så skulle jeg betalt 12 kr for attesten & 50 for at postdanmark aflevere pakken til modtager  samt selvfølgelig prisen det kostede og sende pakken

Ville gerne have haft det bevis , da jeg på forhånd frygter at jeg ville kun ende i den situation, da denne retur handel har strukket sig over en måned...

Anmeld

1. april 2011

132319

Anonym skriver:

Hmmm hun ringede ind til postdanmark mens jeg stod der....

Og de havde fortalt hende at så skulle jeg betalt 12 kr for attesten & 50 for at postdanmark aflevere pakken til modtager  samt selvfølgelig prisen det kostede og sende pakken

Ville gerne have haft det bevis , da jeg på forhånd frygter at jeg ville kun ende i den situation, da denne retur handel har strukket sig over en måned...

Fra Postdanmarks hjemmeside:

En indleveringsattest er et bevis på, at et almindeligt brev er indleveret til Post Danmark. Indleveringsattesten kan købes samtidig med, at brevet indleveres på posthuset. 
Der ydes ingen erstatning i forbindelse med bortkomst, beskadigelse eller manglende indhold.

Blanketten Postkvittering/Indleveringsattest fås på posthuset og skal udfyldes, inden brevet indleveres.

Hun har nok ment at det kostede de 50 kr at sende pakken og de 12 kr oveni for attesten 

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

Fra Postdanmarks hjemmeside:

En indleveringsattest er et bevis på, at et almindeligt brev er indleveret til Post Danmark. Indleveringsattesten kan købes samtidig med, at brevet indleveres på posthuset. 
Der ydes ingen erstatning i forbindelse med bortkomst, beskadigelse eller manglende indhold.

Blanketten Postkvittering/Indleveringsattest fås på posthuset og skal udfyldes, inden brevet indleveres.

Hun har nok ment at det kostede de 50 kr at sende pakken og de 12 kr oveni for attesten 

hmm nej for pakken kostede ikke 50 kr men kun 40 kr..

ej prøver ski lige at gå derned igen ..... og tak

Anmeld

1. april 2011

132319

Anonym skriver:

hmm nej for pakken kostede ikke 50 kr men kun 40 kr..

ej prøver ski lige at gå derned igen ..... og tak

Hmm, hun har i hvert fald været helt galt på den 

Anmeld

1. april 2011

Anonym trådstarter

MHK skriver:

Hmm, hun har i hvert fald været helt galt på den 

Har nu selv ringet til postdanmark som kunne bekræfte at der ganske rigtig fandtes en indlevringsattest .

Men tænker gælder den så som bevis, hvis nu modtager siger den ikke er kommet frem. Skal man så ikke dække pakken ???

Undskyld alle de spørgsmål men har ski lært nået af min venindes sag.

Anmeld

1. april 2011

132319

Anonym skriver:

Har nu selv ringet til postdanmark som kunne bekræfte at der ganske rigtig fandtes en indlevringsattest .

Men tænker gælder den så som bevis, hvis nu modtager siger den ikke er kommet frem. Skal man så ikke dække pakken ???

Undskyld alle de spørgsmål men har ski lært nået af min venindes sag.

Hvis du har en indleveringsattest, skal du ikke erstatte noget i følge Trendsales's regler 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.