Trendsales -hjælp hjælp derude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.888 visninger
20 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Anonym trådstarter

Skal lige have lidt hjælp fra nogle garvede trendsales køber / sælger.

Har en veninde som har købt nogle varer derinde ( bl.a dåbstøj ) da tøjet kommer er det det forkerte ( alm tøj ) samt dragten er for lille. Der er aftalt inden handel at den kan sendes retur og byttes til nummer str. Hun kontakter sælger, som efter et stykke tid endelig reagere ( både på ts , mail & telefonisk )

Hun vælger at sende alle varene retur , så hun kan få en ny dragt ( dette er mandag og den skal bruges søndag ) så lidt presset tidsmæssigt. Sidst på ugen svare sælger at pakken ikke er kommet men hun vil sende den anden dragt.

Hun har imellem tiden kontaktet support , da sælger ikke svarer på henvendelser . Den nye dragt kommer frem men nu siger sælger at hun ikke har modtaget returpakken.

Support som er indblandet siger nu , at min veninde skal dække tabet, da pakken er sendt som maxibrev. Hun har jo så i forvejen selv mistet det tøj hun sendte retur som var forkert.

Det skal lige nævnes at sælger har rigtig mange dårlige karakter , med vare som aldrig dukker op til køber. Og nu tvivler min vendinde på om de taler sandt , at pakken ikke er kommet.

Kan det virkelig passe hun skal dække det ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Rockertand

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål - men jeg kan fortælle, at jeg selv har omkring 1000 handler på flere sider, og jeg sender altid som maxibrev og har ALDRIG oplevet, at en forsendelse blev væk - der har været et par stykker, der er kommet retur til afsender pga. forkert adresse, men aldrig nogen, der er forsvundet - så det er godt nok en meeeget uheldig sælger, I har fat i (og måske en anelse utroværdigt)?

De 11 kr til indleveringskvittering er godt givet ud, hvis der er tale om returnering og/eller tvivlstilfælde.

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål - men jeg kan fortælle, at jeg selv har omkring 1000 handler på flere sider, og jeg sender altid som maxibrev og har ALDRIG oplevet, at en forsendelse blev væk - der har været et par stykker, der er kommet retur til afsender pga. forkert adresse, men aldrig nogen, der er forsvundet - så det er godt nok en meeeget uheldig sælger, I har fat i (og måske en anelse utroværdigt)?

De 11 kr til indleveringskvittering er godt givet ud, hvis der er tale om returnering og/eller tvivlstilfælde.

Hej

Tak for svar - Har i min tid som køber / sælger ( 9 år ) heller aldrig oplevet at pakker forsvinder. Trods mange handler hver uge.

Min veninde er ny på Trendsales - jeg selv har været der et stykke tid og går i en LANG bue uden om dem med dårlig smilyes.

Men nu er skaden jo sket  tvivler også på sælgers troværdighed.

Min veninde mister jo alt det tøj hun har købt , men forkert da det jo er sendt med

Anmeld

31. marts 2011

Holbæktrunten

Derfor man kun skal handle med folk med mange gode brugervurderinger på TS 

Anmeld

31. marts 2011

132319

Jeg har en enkelt gang oplevet at noget jeg havde sendt ikke dukkede op så det sker altså af og til. Jeg måtte betale køberen pengene tilbage, ærgerligt men sådan er reglerne når det sendes som maxibrev.

Så ja, din veninde skal erstatte det. Det vil jo altid være den enes ord mod den andens men "taberen" er her desværre din veninde -Også selvom det er en utroværdig sælger der måske lyver om tabet 

Jeg har engang måtte inddrage trendsales i en returhandel. Tøjet var grimt, fnuldret og forkert størrelse. Sælger reagerede hverken på mails eller henvender på hendes annoncer, til trods for at jeg kunne se at hun var online. Hun svinede mig herefter til og sagde at hun aldrig havde modtaget mine mails -Sjovt nok kunne hun modtage dem fra support  Da jeg sendte et printscreen af det mails jeg havde sendt til hende, klappede hun i 

Med hjælp fra trendsales fik jeg min penge tilbage og jeg købte en indleveringsattest for hun var lige netop typen der derefter kunne finde på at sige at hun ikke havde fået pakken 

Sikke en smøre, men det jeg vil frem til er at det af og til godt kan betale sig at købe en indleveringattest til 12 kr for så har man sit på det rene hvis pakken forsvinder i posten 

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Derfor man kun skal handle med folk med mange gode brugervurderinger på TS 

Det gør jeg også selv - men min veninde er ny og det viste hun ikke

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

MHK skriver:

Jeg har en enkelt gang oplevet at noget jeg havde sendt ikke dukkede op så det sker altså af og til. Jeg måtte betale køberen pengene tilbage, ærgerligt men sådan er reglerne når det sendes som maxibrev.

Så ja, din veninde skal erstatte det. Det vil jo altid være den enes ord mod den andens men "taberen" er her desværre din veninde -Også selvom det er en utroværdig sælger der måske lyver om tabet 

Jeg har engang måtte inddrage trendsales i en returhandel. Tøjet var grimt, fnuldret og forkert størrelse. Sælger reagerede hverken på mails eller henvender på hendes annoncer, til trods for at jeg kunne se at hun var online. Hun svinede mig herefter til og sagde at hun aldrig havde modtaget mine mails -Sjovt nok kunne hun modtage dem fra support  Da jeg sendte et printscreen af det mails jeg havde sendt til hende, klappede hun i 

Med hjælp fra trendsales fik jeg min penge tilbage og jeg købte en indleveringsattest for hun var lige netop typen der derefter kunne finde på at sige at hun ikke havde fået pakken 

Sikke en smøre, men det jeg vil frem til er at det af og til godt kan betale sig at købe en indleveringattest til 12 kr for så har man sit på det rene hvis pakken forsvinder i posten 

Det er ski da godt nok træls og komme i klørene på sådan en sælger. Som du siger det er jo påstand mod påstand og taber bliver jo så min veninde. Selv om hun jo har mistet de vare hun sendte retur som skulle byttes.

Viste faktisk heller ikke det med indleveringsattest - hvordan virker det - kan man bruge det på maxibrev.

Og skal lige havde det skåret ud i pap ..

DVS - at hvis jeg sender en pakke og køber siger den ikke er dukket op - så skal jeg dække det ???

For det kan ski da ende helt galt, hvis man virkelig møder en utroværdig køber

Anmeld

31. marts 2011

132319

Anonym skriver:

Det er ski da godt nok træls og komme i klørene på sådan en sælger. Som du siger det er jo påstand mod påstand og taber bliver jo så min veninde. Selv om hun jo har mistet de vare hun sendte retur som skulle byttes.

Viste faktisk heller ikke det med indleveringsattest - hvordan virker det - kan man bruge det på maxibrev.

Og skal lige havde det skåret ud i pap ..

DVS - at hvis jeg sender en pakke og køber siger den ikke er dukket op - så skal jeg dække det ???

For det kan ski da ende helt galt, hvis man virkelig møder en utroværdig køber

Jeg kan godt se at det er en rigtig sur situation din veninde står i -Øv! 

En indleveringattest kan man få når man afleverer sin pakke som maxibrev. Det koster som sagt 12 kr og hvis man har sådan en, skal man ikke erstatte noget 

Og ja, sådan er det. Dukker det ikke op, er det afsender der hæfter for det, vedmindre det er sendt som pakke eller med indleveringsattest.

Jeg er begyndt, vedmindre det er meget små ting, at sende med GLS. Det er forsikrert og ikke nær så dyrt som Postdanmarks tårnhøje priser -Som i øvrigt stiger med 30% fra i morgen 

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

MHK skriver:

Jeg kan godt se at det er en rigtig sur situation din veninde står i -Øv! 

En indleveringattest kan man få når man afleverer sin pakke som maxibrev. Det koster som sagt 12 kr og hvis man har sådan en, skal man ikke erstatte noget 

Og ja, sådan er det. Dukker det ikke op, er det afsender der hæfter for det, vedmindre det er sendt som pakke eller med indleveringsattest.

Jeg er begyndt, vedmindre det er meget små ting, at sende med GLS. Det er forsikrert og ikke nær så dyrt som Postdanmarks tårnhøje priser -Som i øvrigt stiger med 30% fra i morgen 

Ok så kan der jo virkelig sidde nogen derude , som køber en masse . Siger det ikke dukker op , for derefter at få pengene retur.

Det hænger jo slet ikke sammen  heldigvis har jeg aldrig oplevet det selv.

Dvs at man jo faktisk burde sende med attest hver gang man sender som maxi brev - for ellers er man jo på den ....

Da køber jo bare kan sige den ikke er modtaget.

Ok vil da overveje GLS

Anmeld

31. marts 2011

132319

Anonym skriver:

Ok så kan der jo virkelig sidde nogen derude , som køber en masse . Siger det ikke dukker op , for derefter at få pengene retur.

Det hænger jo slet ikke sammen  heldigvis har jeg aldrig oplevet det selv.

Dvs at man jo faktisk burde sende med attest hver gang man sender som maxi brev - for ellers er man jo på den ....

Da køber jo bare kan sige den ikke er modtaget.

Ok vil da overveje GLS

Der er vel altid risisi ved at handle med privatpersoner på nettet. Den anden vej rundt kan sælger jo også sige at tingene er sendt, uden at de er det.

Desværre er der brodne kar som forstår at udnytte det. Nogle webbutikker sender også som breve og jeg ved at der er nogle mennesker der bestiller en masse tøj, for derefter at påstå at de aldrig har fået det. Igen er det indehaveren der hæfter.

Postdanmark er nu heller ikke helt uskyldige. Jeg har oplevet at 8 fodboldbilletter på mystisk vis forsvandt, hvorefter jeg fik brevet der var hevet itu af posten -Hmmm  En anden gang har min søster sendt makeup for omkring 500 kr til mig i fødselsdagsgave og skrevet stort og flot med flag og blomster: "Til fødselsdagsbarnet". Pist væk var det. Den samme dag havde min far sendt en kedelig brun kuvert med gaver til mig, som sjovt nok kom frem.

Jeg tror desværre der "forsvinder" rigtig meget i posten som bliver stjålet.

Så ja, hvad end det er købere, sælgere eller postpersonale findes der folk der snyder men som udgangspunkt, tror jeg det bedste om folk og har kun én gang oplevet at noget forsvandt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.