Private dagplejere i Odense?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Noahmor

Tak for svarene. 

Jeg tror også vi som minimum kontakter nogle private dagplejere. 

Synes nemlig det er så vigtigt med kemien og den måde de omgås børnene på. 

Og jeg tænker at hvis man har fem børn og samtidig skal lave skrivearbejde, så må der være en del passivitet i løbet af dagen.

Kan se at der er nogle i mit område, der har slået sig sammen, så der er en slags backup hos de andre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

th

Noahmor skriver:

Tak for svarene. 

Jeg tror også vi som minimum kontakter nogle private dagplejere. 

Synes nemlig det er så vigtigt med kemien og den måde de omgås børnene på. 

Og jeg tænker at hvis man har fem børn og samtidig skal lave skrivearbejde, så må der være en del passivitet i løbet af dagen.

Kan se at der er nogle i mit område, der har slået sig sammen, så der er en slags backup hos de andre. 

hej ved det er lang tid siden dette indlæg er skrevet, men ville høre hvad du fandt ud af.. da vi ikke ved om vi skal finde en privat dp.

Anmeld

17. oktober 2011

Noahmor

th skriver:

hej ved det er lang tid siden dette indlæg er skrevet, men ville høre hvad du fandt ud af.. da vi ikke ved om vi skal finde en privat dp.

Hmm, havde lige skrevet et svar, men det forsvandt. 

Noah startede i privat dagpleje her 1. oktober og det går rigtig godt. 

Vi fandt to, der er gået sammen og så har de en fast afløser, så der er ikke noget med gæstedagpleje. 

De har otte børn, så der er masser af legekammerater, både samme alder og lidt ældre. 

Vi betaler så hele beløbet til dagplejeren til d. 1. og så refunderer kommunen nogle af dem nogle dage senere. 

Så for os, tror jeg det der er den rigtige løsning. 

Anmeld

17. oktober 2011

Valle81

th skriver:

Hejsa,

Nu vil jeg bare svare ud fra mine egne erfaringer:0)

Jeg bor i Viborg og vores drenge og den næste dreng går og skal gå i den samme private dp:0)

Og vi er fuldt ud tilfredse. Vi har den skønneste dp man kunne tænke sig til, og selv om hun er enlig mor med 3 børn har hun på 3 mdr ikke haft en sygedag. Vi har så også gået med til at at få skrevet i kontakten at hvis fx hendes søn på 4 er syg, så har hun ham hjemme. Og det er mig lige meget - jeg er helt sikker på at min søn/sønner nok skal få den opmærksomhed og pleje de har brug for:0)

Hvis hun selv er syg, har hun fået godkendt hendes mor gennem kommunen til at hun må passe DP børn i dp eget hjem. Vi har alle mødt hendes mor, og det er en super løsning.

Vores DP mødes hver tirsdag i en legestuegruppe for private dagplejere. Hun er også tit på besøg eller får besøg af andre private dp'er. Inden hun blev privat dp'er har hun været kommunal i 10 år, og har en masse bekendtskaber derfra og hun mødes med mange af dem. Det fungerer så godt.

Dertil skal det siges at det også er billigere med en privat - vi giver 1600 om måneden for Anton og når Athur skal ud skal vi give 2400 for begge:0)

Spørg endelig.

Christina, som selv har været kommunal dp men selv vælger privat:0)

Anmeld

17. oktober 2011

th

Noahmor skriver:

Vi fandt to, der er gået sammen og så har de en fast afløser, så der er ikke noget med gæstedagpleje. 

De har otte børn, så der er masser af legekammerater, både samme alder og lidt ældre. 

Vi betaler så hele beløbet til dagplejeren til d. 1. og så refunderer kommunen nogle af dem nogle dage senere. 

ok.. hvad er det for en og hvor ligger den

Anmeld

17. oktober 2011

th

Valle81 skriver:

Hejsa,

Nu vil jeg bare svare ud fra mine egne erfaringer:0)

Jeg bor i Viborg og vores drenge og den næste dreng går og skal gå i den samme private dp:0)

Og vi er fuldt ud tilfredse. Vi har den skønneste dp man kunne tænke sig til, og selv om hun er enlig mor med 3 børn har hun på 3 mdr ikke haft en sygedag. Vi har så også gået med til at at få skrevet i kontakten at hvis fx hendes søn på 4 er syg, så har hun ham hjemme. Og det er mig lige meget - jeg er helt sikker på at min søn/sønner nok skal få den opmærksomhed og pleje de har brug for:0)

Hvis hun selv er syg, har hun fået godkendt hendes mor gennem kommunen til at hun må passe DP børn i dp eget hjem. Vi har alle mødt hendes mor, og det er en super løsning.

Vores DP mødes hver tirsdag i en legestuegruppe for private dagplejere. Hun er også tit på besøg eller får besøg af andre private dp'er. Inden hun blev privat dp'er har hun været kommunal i 10 år, og har en masse bekendtskaber derfra og hun mødes med mange af dem. Det fungerer så godt.

Dertil skal det siges at det også er billigere med en privat - vi giver 1600 om måneden for Anton og når Athur skal ud skal vi give 2400 for begge:0)

Spørg endelig.

Christina, som selv har været kommunal dp men selv vælger privat:0)

lyder super....

har i selv mad osv med

Anmeld

17. oktober 2011

Noahmor

th skriver:

ok.. hvad er det for en og hvor ligger den

Den ligger tæt på Korupcenteret i Odense.

Der er en hjemmeside for private dagplejere i Odense.

Den hedder dagplejeiodense.dk. Det var der vi gik ind og kiggede.  

Anmeld

17. oktober 2011

Valle81

th skriver:

lyder super....

har i selv mad osv med

Nej overhovedet ikke vi har bleer og skumklude med, det er det

Anmeld

20. oktober 2011

th

Noahmor skriver:

mange tak, vi besøgte en privatdagpleje i går i sanderum og de var bare så søde, så der skal vores dreng gå.

vi skal skrive kontrakt med dem i november, de er 2 voksne til max 10 børn, så det synes jeg er dejligt.

har i haft problemer med odense kommune da i sagde i havde valgt privat?

Anmeld

20. oktober 2011

th

Valle81 skriver:

Nej overhovedet ikke vi har bleer og skumklude med, det er det

det er også kun det vi skal have med.

Dejligt.

Vi har fundet en privat dagpleje og skal skrive under i  november. så det bliver dejligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.