th skriver:
hej ved det er lang tid siden dette indlæg er skrevet, men ville høre hvad du fandt ud af.. da vi ikke ved om vi skal finde en privat dp.
Hejsa,
Nu vil jeg bare svare ud fra mine egne erfaringer:0)
Jeg bor i Viborg og vores drenge og den næste dreng går og skal gå i den samme private dp:0)
Og vi er fuldt ud tilfredse. Vi har den skønneste dp man kunne tænke sig til, og selv om hun er enlig mor med 3 børn har hun på 3 mdr ikke haft en sygedag. Vi har så også gået med til at at få skrevet i kontakten at hvis fx hendes søn på 4 er syg, så har hun ham hjemme. Og det er mig lige meget - jeg er helt sikker på at min søn/sønner nok skal få den opmærksomhed og pleje de har brug for:0)
Hvis hun selv er syg, har hun fået godkendt hendes mor gennem kommunen til at hun må passe DP børn i dp eget hjem. Vi har alle mødt hendes mor, og det er en super løsning.
Vores DP mødes hver tirsdag i en legestuegruppe for private dagplejere. Hun er også tit på besøg eller får besøg af andre private dp'er. Inden hun blev privat dp'er har hun været kommunal i 10 år, og har en masse bekendtskaber derfra og hun mødes med mange af dem. Det fungerer så godt.
Dertil skal det siges at det også er billigere med en privat - vi giver 1600 om måneden for Anton og når Athur skal ud skal vi give 2400 for begge:0)
Spørg endelig.
Christina, som selv har været kommunal dp men selv vælger privat:0)
Anmeld