Hej
Jeg bor i Odense og har selv været kommunal dagplejer i 6 år. (er det ikke mere)
Jeg fik en datter i okt 2010 og har valgt at hun skal i privat dagpleje. Min begrundelse for det er at jeg syntes der går for meget tid fra børnene i den kommunale dagpleje til skrive arbejde. Fx. læringsplaner. Jeg mener ikke at et lille barn har brug for at det står på skrift hvad det skal lære og hvordan man ønsker at udvikle det. det har mere brug for nærværet og omsorgen. (Dette er jo blot min mening)¨
Ligeledes bryder jeg min ikke om deres gæstebarns system, og ALT ALT for mange går konstant med 5 børn, da de har mangel på dagplejere.
Det er rigtigt at man i den private dagpleje selv skal finde pasning i forbindelse med ferie og sygdom. Men min oplevelse er at i kraft af de selv skal betale deres sygedage, er disse minimale (dermed ikke sagt at de ikke kan blive syge). Deres tid er fokuseret på børnene og ikke papirarbejde. Så har du på nogen måde netværk der kan hjælpe med ferie og sygdom ville jeg vælge privat.
Når man får anvist en kommunal dagpleje er det svært at sige nej tak til pladsen, da kommunen ved første tilbud har opfyldt pasningsgarantien, og man kommer derfor bagerst i køen til en anden plads. Ved en privat dagplejer vælger man helt selv hvor kemien er bedst.
Du er vist ikke i tvivl om hvor min holdning lægger
Men pøj pøj med det. Håber i finder den løsning der passer bedst til jeres familie.
Anmeld