Private dagplejere i Odense?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.802 visninger
20 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Noahmor

Er der nogle herinde der har erfaring med privat dagpleje i Odense?

Både positivt og negativt. 

-Har de f.eks aftaler om gæstedagpleje i forbindelse med ferie og sygdom?

- Har de taget mere stilling til, havd de står for end de kommunale dagplejere? Tænker her udeliv, økologi, rygning mm. 

Vi har skrevet Noah op ved pladsansvisningen, men kender bare flere der har haft rigtig meget bøvl med at få en plads de kunne være tilfredse med. 

På forhånd tak for hjælpen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

nellemann24

Noahmor skriver:

- Har de taget mere stilling til, havd de står for end de kommunale dagplejere? Tænker her udeliv, økologi, rygning mm. 

Vi har skrevet Noah op ved pladsansvisningen, men kender bare flere der har haft rigtig meget bøvl med at få en plads de kunne være tilfredse med. 

hej her en side hvor du kan finde svar på alt www.dagplejeiodense.dk.. men tro faktisk hvis man er i private dagpleje skal man selv passe hvis dagpleje moren er syg eller har fri.. men er kun 60 % sikker

Anmeld

31. marts 2011

Noahmor

Ja, så er der da ikke så meget fidus i det, hvis man selv skal passe. 

Der er heldigvis et godt stykke tid til at jeg skal bruge en plads. 

Har været inde på den hjemmeside, men er jo ikke altid det skrevne og virkeligheden er det samme. 

Anmeld

31. marts 2011

TbCp

Jeg er privat dagplejer i Odense, og her hos mig skal forældrene selv passe deres børn ved sygdom/ferie osv.

Anmeld

31. marts 2011

Noahmor

Ok, tak for svar. 

Ved du om det gælder alle private dagplejere i Odense?

Har I noget netværk sammen eller står man bare helt alene med alle spørgsmål som privat dagplejer?

Anmeld

31. marts 2011

9510

Noahmor skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvordan det er hos jer, men min dp er i gang med at få hendes mand godkendt, så han kan tage over i tilfælde af sygdom/fridage..

Ved ikke om det er alle private der kan gøre sådan, men her oppe i mariagerfjord kan de "ansætte" en der kan tage over hvis dpèn bliver syg

Anmeld

31. marts 2011

Bshizzle

Noahmor skriver:

Kender en som har været Privat dagplejer..
Du skal selv stå klar hvis dagplejemoren blir syg mm.. ..
- Og det er svært hvis man f.eks går i skole eller fast arbejde..

Man kan ikke regne med at de mødes med andre dagplejere/børn..
Det er forskelligt fra dagplejer til dagplejer..

.. Jeg ville ikke anbefale en privat..

Jeg boede lige i udkanten af Odense på dette tidspunkt hvor min dreng skulle i dagpleje.. og jeg endte med at gå hjemme med ham 3 mdr for han skulle ikke i privat.
Men det var de 3 mdr værd.. for han fik en fantastisk dagplejemor..  

Anmeld

31. marts 2011

Noahmor

Ja, jeg håber jo også at han kan få en fantastisk kommunal dagplejer eller en vuggestueplads.

Har bare hørt mange skrækeksempler på kommunale dagplejere, der ikke lige lever op til det, jeg forventer af en dagplejer. 

Vi har heldigvis skrevet ham op til en plads i god tid, så vi har tid til at finde på noget andet, hvis vi ikke er tilfredse med, hvad vi får tilbudt. 

Anmeld

31. marts 2011

minbaby

Hej

Jeg bor i Odense og har selv været kommunal dagplejer i 6 år. (er det ikke mere)

Jeg fik en datter i okt 2010 og har valgt at hun skal i privat dagpleje. Min begrundelse for det er at jeg syntes der går for meget tid fra børnene i den kommunale dagpleje til skrive arbejde. Fx. læringsplaner. Jeg mener ikke at et lille barn har brug for at det står på skrift hvad det skal lære og hvordan man ønsker at udvikle det. det har mere brug for nærværet og omsorgen. (Dette er jo blot min mening)¨

Ligeledes bryder jeg min ikke om deres gæstebarns system, og ALT ALT for mange går konstant med 5 børn, da de har mangel på dagplejere.

Det er rigtigt at man i den private dagpleje selv skal finde pasning i forbindelse med ferie og sygdom. Men min oplevelse er at i kraft af de selv skal betale deres sygedage, er disse minimale (dermed ikke sagt at de ikke kan blive syge). Deres tid er fokuseret på børnene og ikke papirarbejde. Så har du på nogen måde netværk der kan hjælpe med ferie og sygdom ville jeg vælge privat.

Når man får anvist en kommunal dagpleje er det svært at sige nej tak til pladsen, da kommunen ved første tilbud har opfyldt pasningsgarantien, og man kommer derfor bagerst i køen til en anden plads. Ved en privat dagplejer vælger man helt selv hvor kemien er bedst.

Du er vist ikke i tvivl om hvor min holdning lægger Men pøj pøj med det. Håber i finder den løsning der passer bedst til jeres familie.

Anmeld

31. marts 2011

TbCp

Noahmor skriver:

Ok, tak for svar. 

Ved du om det gælder alle private dagplejere i Odense?

Har I noget netværk sammen eller står man bare helt alene med alle spørgsmål som privat dagplejer?

Jeg har ikke mødt andre private dagplejere i mit område, så det kan jeg desværre ikke svare dig på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.