røvfuld?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.884 visninger
18 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Anonym trådstarter

hej piger

jeg føler jeg har et problem... men mig selv... jeg elsker mine børn over alt på jorden og vil aldrig gøre dem ondt... men NOGLE gange, føler jeg bare ALT magt bliver taget fra mig og jeg får sådan en overdreven lyst til bare og give dem en ORDENLIG røvfuld....

det er virkelig noget jeg tænker meget over.

har givet min store pige 1 EN gang... og fortryder det over alt i hele verden... dem der ved det siger at det havde de også gjort i mit sted... (hun satte sig over skrevs på sin 1årig lillesøster og slog hende i hovedet med en mobil-tlf. FOR ANDEN GANG).

jeg bider mig selv i tungen hver gang jeg føler der ik er en anden udvej. men syntes virkelig det er svært...

jeg ønsker ik dette skal blive en debat om, om man må slå eller ej. men vil bare høre om jeg er palle alene i verden med og ha det sådan her...???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Dorthe1986

Anonym skriver:

hej piger

jeg føler jeg har et problem... men mig selv... jeg elsker mine børn over alt på jorden og vil aldrig gøre dem ondt... men NOGLE gange, føler jeg bare ALT magt bliver taget fra mig og jeg får sådan en overdreven lyst til bare og give dem en ORDENLIG røvfuld....

det er virkelig noget jeg tænker meget over.

har givet min store pige 1 EN gang... og fortryder det over alt i hele verden... dem der ved det siger at det havde de også gjort i mit sted... (hun satte sig over skrevs på sin 1årig lillesøster og slog hende i hovedet med en mobil-tlf. FOR ANDEN GANG).

jeg bider mig selv i tungen hver gang jeg føler der ik er en anden udvej. men syntes virkelig det er svært...

jeg ønsker ik dette skal blive en debat om, om man må slå eller ej. men vil bare høre om jeg er palle alene i verden med og ha det sådan her...???

Nu har jeg ikke nogen børn endnu, så det er måske forkert af mig at svare men prøver alligevel.

Da jeg var til fødselsforberedelse, nævnte jordemoderen at det er normalt at man føler totalt afmagt indimellem... hendes råd var at man forlod rummet i fem minutter... eller gjorde hvad der nu lige var nødvendigt for ikke at miste besindelsen... ved ikke om det er noget du kan bruge til noget? Tror ikke du er den eneste, der har stået i en lignende situation.

Anmeld

31. marts 2011

Nemesis

nej du er da bestemt ikke alene!At blive drevet derud hvor tanken om at gå til den slags yderligheder, er vist anske normalt.jeg er pt afsted med en på 4 år som i den grad peøver grænser af. Han slår, gør det stik modsatte af hvad der bliver sagt og og svarer igen. . .jo jo du kan tro jeg har haft lyst til at give ham en røvfuld. jeg har ovenikøbet været så upædagogisk at sige det til ham. tsk tsk Men hjemme ryger han på vørelset, på det forrige hotel havde han også sit eget værelse men her hvor vi er nu er der kun et værelse og der har jeg jo måtte finde andre alternativer.Men bare rolg . . du er ikke den eneste der har tanken og lysten, det vigtigste er jo at vi ikke gør det. Sisse

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

plejer og tælle til 10 men efter hånden som de er blevet ældre er det bare snart ik nok mere....

kan være jeg skal prøve det selvom mine børn er værest når jeg IK lige er i lokalet.... og når jeg kommer tilbage bløder den ene fordi den anden har bidt eller så er de i total i totterne på hinanden fordi de vil ha et eller andet begge to... det er faktisk KUN når vi spiser de kan enes sådan i længer tid af gangen....

Anmeld

31. marts 2011

mor_sabina

Puha jeg har det virkelig tit sådan. Og vores børn forstår jo at køre os helt til grænsen, de søger jo efter at finde vores grænser, og jeg tror på det er vigtigt at slå i bordet en gang i mellem så de også ved hvornår det er nok. Men jeg tror ikke på de skal slås, men at man tager fat i dem, ser på dem og siger nu er det nok, det tror jeg er nødvendigt som forældre.
Men som dorthe også skriver så er det også en gang i mellem nødvendigt at trække vejret. Man må vælge sine konflikter, nogle ting er simpelthen ikke ok, og der er man nødt til at være tydelig, men man behøver måske ikke råbe og skrige hver gang mælken vælter.

Men jo jeg kender godt følelsen

Anmeld

31. marts 2011

sarahb

Jeg kunne Aldrig finde på at give mine børn en røvfuld og tror slet ikke på det med at slå. Men de gange den store har givet den lille en (han var kun et par dage gammel) Tænkte jeg virkelig os, det skulle han da selv prøve. Men i stedet ryger han på værelset med en meget klar besked på at det der gør man IKKE!

Anmeld

31. marts 2011

ZamanogDania

Jeg har en datter på 15 måneder. Og det er i den alder de skal prøve alt ting af, selvom man siger NEJ tusind gang og tro mig jeg har lyst til give hende en røvfuld nogen gang. Det så jeg gør at, holder mig væk fra hende i et min. Så er det færdig. Især når hun fedter hahah. Hun ved når jeg er sur, så kommer hun og giver mig et kys.

Så kan jeg altså ikke være sur lige der.
Prøv og gå fra barnet lidt. Tro mig det hjælper helt vildt. Det med slår, det gør ingen gavn

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

tror heller ik selv på det med og slå... den ene gang det er sket var i ren forskrækkelse over at den bette næsten ik kunne trække vejert...

er selv opvokset med røvfuld og lussinger så derfor kan jeg slet ik ha det at jeg bare overvejer det...

syntes det er forfærdeligt bare og tænke på. og de dage hvor jeg måske er RIGTIG RIGTIG ked tænker jeg tit på den røvfuld min datter fik og så tuder jeg bare indnu mere...

Anmeld

31. marts 2011

hekran

Det kunne jo lige så godt være mit indlæg! Du kan tro jeg føler med dig! Min mand sagde én aften, hvor det havde været meget slemt: 'skat, nogle gange forstår jeg, hvordan nogle mennesker kan finde på at slå sine børn'. Vi kiggede lidt på hinanden og trak vejret dybt! Puuuuha!

Du er bestemt ikke alene, men jeg tror at det er meget vigtigt, at man forstår, at det er ens egen afmagt, man står med. Selvfølgelig er der også et barn, der opfører sig dårligt, men det er vores følelser der kommer i kog og vores følelsesregister kan til tider være mere følsomt end andre gange. Med andre ord, vi er ikke altid tilregnelige og burde ikke straffe vores børn i henhold til vores frustration. Så kan det jo nemt blive slemt!

Tag den mindste med dig ud af rummet eller sæt den ældste ind på sit værelse i nogle minutter og træk vejret (Elsker faktisk den scene fra Sex and the City 2, hvor Charlotte bliver overvældet. Den genkender jeg totalt!)

Ja, nogle gange har jeg lyst til at give mine børn en endefuld, men jeg ved også, at det er MIG der føler afmagt og at hverken de eller jeg får det bedre af det. Jeg får det jo rent sagt værre og føler mig som verdens dårligste mor!

Du er ikke alene!

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

ZamanogDania skriver:

Jeg har en datter på 15 måneder. Og det er i den alder de skal prøve alt ting af, selvom man siger NEJ tusind gang og tro mig jeg har lyst til give hende en røvfuld nogen gang. Det så jeg gør at, holder mig væk fra hende i et min. Så er det færdig. Især når hun fedter hahah. Hun ved når jeg er sur, så kommer hun og giver mig et kys.

Så kan jeg altså ikke være sur lige der.
Prøv og gå fra barnet lidt. Tro mig det hjælper helt vildt. Det med slår, det gør ingen gavn

jeg kan godt gå fra dem når de er hver for sig... og de gør heller ik mig noget altså sådan noget som og bide og slå... de plager endelig heller ik eller prøver grænser af....

men de slogs... de slogs så taget letter... de kan slet ik være i samme lokale.... (andet end når vi spiser)

jeg har prøvet en hel dag hvor de skulle blive på deres værelser og så ha dem ude af værelserne på skift... det virkede ok men kan altså heller ik få mig selv til og holde dem på deres værelser hver dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.