Mor-til-Hasse skriver:
Jo jeg ville overveje den mulighed, at han måske skiftede mening... min kæreste er far til min søn og det barn jeg bærer... ville ikke smide ham på porten hvis han sagde han ikke ville have flere. færdig.
Vil stadig holde på, at man skal stå i situationen før man kan udtale sig så stålfast. Tænk hvis du var nægtet din lille spire i maven .... Og manden, som min, nu har holdt fast på sit i flere år og ikke vil rykke sig. Han har faktisk ændret mening - fra to til eet barn
Men generelt:
Som en enkelt anden skriver, så er det en sorg og en sorg som man bliver nødt til at gøre op med sig selv, om man kan bære, eller om den vil æde forholdet op. I sidste tilfælde vil det måske være det bedste så, at bryde med hinanden. De 'ondeste' mennesker er dog dem som siger til mig "Kan du da ikke bare glæde dig over Anna?" 
Hvad bilder de sig egentlig ind? Selv en psykolog kom med en så omtankeforladte bemærkning til mig ... jeg var (og er) rystet! Hvad regner de med? At jeg ikke kan glæde mig over mit barn, fordi jeg jeg sørger over dem jeg ikke må få? Er min sorg ikke relevant? Og som ts skriver, hvor meget skal man gå på kompromis med sig selv? Og risikerer man, at ende bitter og hadefuld?
Jeg har valgt at blive, både pga. at jeg ikke vil splitte Annas lille familie op, og fordi jeg efterhånden har en alder, hvor ny mand ikke nødvendigvis er lig et barn mere. Men jeg kan stadig ikke sige med sikkerhed, at jeg ikke ender op som bitter gammel dame som fortryder det valg.
Anmeld