Lussingesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.686 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

Mussen2

Jeg tror min datter har/har haft lussingesyg og kunne godt tænk emig at vide lidt om sygsommen. Hun havde feber et døgn og var så frsik næste dag. Hun har røde knopper ligner loppebid eller insektbid på arme ben og lidt på kinderne. Hun har dog også fået konstateret børneeksem, men jeg synes ikke det ligner det samme eksem på hele kroppen.

Jeg har læst mig frem til at lussingesygen ikke smitter når den er i udbrud og tænker derfor at hun godt må komme i pasning trods udslættet.

Hvor længe bliver udslettet der?

alternativt hvis det hele nu er børneeksem, kan børneeksem så se ud som små loppestik. De sidder ikke i plamager, hvis i forstår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

quity

Mussen2 skriver:

Jeg tror min datter har/har haft lussingesyg og kunne godt tænk emig at vide lidt om sygsommen. Hun havde feber et døgn og var så frsik næste dag. Hun har røde knopper ligner loppebid eller insektbid på arme ben og lidt på kinderne. Hun har dog også fået konstateret børneeksem, men jeg synes ikke det ligner det samme eksem på hele kroppen.

Jeg har læst mig frem til at lussingesygen ikke smitter når den er i udbrud og tænker derfor at hun godt må komme i pasning trods udslættet.

Hvor længe bliver udslettet der?

alternativt hvis det hele nu er børneeksem, kan børneeksem så se ud som små loppestik. De sidder ikke i plamager, hvis i forstår

Vil foreslå at du goggler det. 

Det er meget vigtigt at få bekræftet om det er lussinge syge, da det kan være farligt for gravide og deres foster, hvis de ik har haft det før. Vigtigt at få informeret pasnings stedet, så de voksne og forældre bliver informeret og kan tage deres forholds regler.

Anmeld

30. marts 2011

Mussen2

quity skriver:

Vil foreslå at du goggler det. 

Det er meget vigtigt at få bekræftet om det er lussinge syge, da det kan være farligt for gravide og deres foster, hvis de ik har haft det før. Vigtigt at få informeret pasnings stedet, så de voksne og forældre bliver informeret og kan tage deres forholds regler.

Jeg har læst mig til at det ikke smitter når det er i udbrud, men kun op til det bryder ud.

Anmeld

30. marts 2011

quity

Mussen2 skriver:

Jeg har læst mig til at det ikke smitter når det er i udbrud, men kun op til det bryder ud.

Jo jo, men i den periode kan dit barn også ha smittet andre som så smitter videre uden at vide det. Og er der gravide der har været udsat så skal de også informeres. Så det rigtige at gøre er at for det be eller afkræftet hos lægen og få informeret pasnings stedet

Anmeld

30. marts 2011

Mussen2

quity skriver:

Jo jo, men i den periode kan dit barn også ha smittet andre som så smitter videre uden at vide det. Og er der gravide der har været udsat så skal de også informeres. Så det rigtige at gøre er at for det be eller afkræftet hos lægen og få informeret pasnings stedet

Jeg kan godt se din pointe. Synes bare ikke jeg laver andet end at rende til læge i øjeblikket. Skal derned igen i morgen i anden anledning, så hører jeg lige om min datter skal forbi og tjekkes/konstateres 

Anmeld

30. marts 2011

Mira0911

For noget tid siden, havde vi i Julie's dagpleje en dreng, hvor hans bror havde fået lussingesyge... 

På det tidpunkt var jeg ikke særlig langt henne... Så der skulle ringes til min læge for at finde ud af om jeg havde haft som barn... 

Det viste sig at jeg ikke havde haft det som barn... Det eneste jeg skulle obs på, var om Julie blev smittet og jeg selv... Ingen af os blev smittet... drengen i dagpleje blev heller ikke smittet.. 

Når man er gravid og ikke haft lussingesyge som barn - Skal man være meget obs på det... 

Anmeld

30. marts 2011

Mette 28

Ikke for at lyder hård, men det er meget forkert af dig hvis du ikke får hende tjekket.. En i min søns børnehave har lige haft det og da jeg er gravid var det meget vigtigt jeg blev tjekket for om jeg havde haft det. Du kan udsætte gravide for fare selv om det ikke smitter mere, men sygdommen viser sig først efter op til 10 dage..

Anmeld

30. marts 2011

TrineCT

Man må godt være i institution når man har lussingsyge. Det er rigtigt at det ikke smitter længere når det bliver synligt.

Lussingsyge kan have mange ansigter. Eksem, udslet, feber, kvalme eller ingenting. Børn bliver somregel syge, mens voksne ikke gør.

Der er dog en ting, som viser tegn på lussingsyge. Man har knald røde kinder i flere dage. Man ser ud som om man har fået lussinger.

TrineCT

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

30. marts 2011

Mira0911

TrineCT skriver:

Man må godt være i institution når man har lussingsyge. Det er rigtigt at det ikke smitter længere når det bliver synligt.

Lussingsyge kan have mange ansigter. Eksem, udslet, feber, kvalme eller ingenting. Børn bliver somregel syge, mens voksne ikke gør.

Der er dog en ting, som viser tegn på lussingsyge. Man har knald røde kinder i flere dage. Man ser ud som om man har fået lussinger.

TrineCT

www.smart-babytøj.dk

Lige et sidespring... 

Ejer du den side smart-babytøj eller ?

Anmeld

30. marts 2011

Mussen2

Mette 27 skriver:

Ikke for at lyder hård, men det er meget forkert af dig hvis du ikke får hende tjekket.. En i min søns børnehave har lige haft det og da jeg er gravid var det meget vigtigt jeg blev tjekket for om jeg havde haft det. Du kan udsætte gravide for fare selv om det ikke smitter mere, men sygdommen viser sig først efter op til 10 dage..

Det er helt ok. Jamen jeg synes nok bare ikke der er den store forskel på at orienterer dagplejer om at jeg har en god ide om at det nok er lussingesyge hun HAR haft og så på at orienterer om at lægen mener at det er har været lussingesyge. Altså mener du at min datter skal have taget blodprøver? For hun har jo ikke røde kinder længere....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.