pinligt spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

CiSo

Men piger, hvor lang tid skal kartofler koge??  bare sådan ca?

Jeg kan ikke selv lide kartofler og derfor har jeg aldrig kogt sådan noget før.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

jannebjerre

Ca 20 min

Anmeld

30. marts 2011

Den lykkelige

Men piger, hvor lang tid skal kartofler koge??  bare sådan ca?

Jeg kan ikke selv lide kartofler og derfor har jeg aldrig kogt sådan noget før.. 

Ha ha ha  troede lige der kom et eller andet "snasket" pinligt spørgsmål  hi hi.. men 20 min ca.  Til du stikker kniv i og de falder af kniven gør jeg

Anmeld

30. marts 2011

Fru Nielsen

20-30 minutter, alt efter str..... Men prøv at stik en kniv i dem engang i mellem, så kan du mærke om de er færdige....

Anmeld

30. marts 2011

MortilCilas

Tjek dem ved at stikke fx en kniv eller en kaffel ned i. Og glider den af gaflen så er den færdig og skal det ikke laves til mos skal du putte lidt salt i vandet.

Anmeld

30. marts 2011

ekzunz

Når først vandet koger skal de koge ca. 15 - 20 min, nogle gange mere. Det afhænger at størrelse, om der er skræl på, årstiden (nye eller "gamle" kartofler).

Men du stikker bare i en kartoffel med en kniv, så kan du sagtens mærke om de er færdige.

Og så får du også lige et gammelt husmoder-råd med på vejen: En lille klat margarine  i vandet gør at de ikke koger over

Anmeld

30. marts 2011

Mary

Seriøst, koger I kartofler i 20 min?! Jeg koger dem i 13-14 min, og så er de lige som de skal være. Plejer dog at skære dem i halve på langs, det må det der gør forskellen  

Anmeld

30. marts 2011

FrkT

Det kommer dels an på størrelsen af kartoflerne (altid smart at vælge nogle ud af nogenlunde samme størrelse) men endnu mere kommer det an på kartoflens art.

Men som Louise skriver, så stik en kniv i dem (ikke en smørrekniv men en skarp og spids kødkniv) og løft op, falder kartoflen af af sig selv er de færdige, gør den ikke er de ikke færdige - med mindre det er nye kartofler, for så vil de altid være en smule hårdere i det 

Anmeld

30. marts 2011

SaNiNa

ca 20 min ved svag varme. Når vandet har kogt og hvis de skal være rigtig gode så hænder du dem ud i vasken og lader dem ligger 5 min ende de bliver pillet så bliver de rigtig lækkere faste

Anmeld

30. marts 2011

Koen.

Znuzke skriver:

Når først vandet koger skal de koge ca. 15 - 20 min, nogle gange mere. Det afhænger at størrelse, om der er skræl på, årstiden (nye eller "gamle" kartofler).

Men du stikker bare i en kartoffel med en kniv, så kan du sagtens mærke om de er færdige.

Og så får du også lige et gammelt husmoder-råd med på vejen: En lille klat margarine  i vandet gør at de ikke koger over

ih tak, det gør mine nemlig altid, så det råd vil jeg prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.