Skiferie Norge eller Sverige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2008

Christinahr

Marco2 skriver:

Hvad regner I med at det tager I transporttid at komme til Trysil??
Iflg Googlemaps tager det hjemmefra os af 10 1/2 time.

Det tager omkring 11 timer at komme til fx. Wagrain i Østrig, så det er da ikke stor forskel på det.

Vi kører kl. 19 om aftenen og så er vi derne omkring kl. 6-7 om morgenen. Så vi kører mens Em sover.

Svigerfamilien har været nordpå et par gange, og der har været ned til -23 grader. Det er sgu for koldt for mig.

AG

Ja det tager ikke så lang tid sydpå som man tror. Vi overvejer Sverige ell Norge pga man kan sejle - er ikke så glad for at køre i bjerge om vinteren.

Jeg har været i Hemsedal og kan godt se det er noget koldere end da vi var i sölden eller canazai. Løjperne er også meget bedre sydpå.

Vi var i Sölden sidste år uden barn og der var et stort legeområde i bunden af pisten til begynderbørn.

Hmm, måske vi slet ikke skal nordpå alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2008

Marco2

Christinahr skriver:

Ja det tager ikke så lang tid sydpå som man tror. Vi overvejer Sverige ell Norge pga man kan sejle - er ikke så glad for at køre i bjerge om vinteren.

Jeg har været i Hemsedal og kan godt se det er noget koldere end da vi var i sölden eller canazai. Løjperne er også meget bedre sydpå.

Vi var i Sölden sidste år uden barn og der var et stort legeområde i bunden af pisten til begynderbørn.

Hmm, måske vi slet ikke skal nordpå alligevel.

Hej Christina.

Er det Sölden i Østrig?? Der tager vi til i uge 8. Har læst at det skulle være super børnevenligt. Men det ku' da være rart at få en "øjenvidneberetning" dernedefra.

Vi skal på tæt på Giggjoch-plateauet, som vist skulle ligge centralt og være børnevenligt...

AG

Anmeld

20. oktober 2008

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Vi står i præcis samme overvejelser.
Vi vil gerne afsted med mine forældre, og jeg tror vi ender med at tage til Branäs i Sverige. Der var vi for to år siden, da jeg var gravid med Sofus. Det er super børnevenligt med små kælkebakker, varmehuse, legepladser store lækre hytter osv.
Derfor bliver det nok det. Selve skiområdet er selvfølgelig slet ikke nær så godt som det man får i alperne, men alt i alt passer det bedre til det behov vi har lige nu synes vi.

Anmeld

20. oktober 2008

Christinahr

Marco2 skriver:

Hej Christina.

Er det Sölden i Østrig?? Der tager vi til i uge 8. Har læst at det skulle være super børnevenligt. Men det ku' da være rart at få en "øjenvidneberetning" dernedefra.

Vi skal på tæt på Giggjoch-plateauet, som vist skulle ligge centralt og være børnevenligt...

AG

Ja det var der vi var.

Det skiområde vi var i var rigtig børnevenligt og der vil jeg betemt mene i har valgt rigtigt Der er dog vist flere forskellige steder - et stort område. I bunden var der nærmest en legeplads hvor de mindre kunne slappe af og der var småbakker de kunne øve på - ikke noget vildt, men nok underholdning til de dage man er der.

Jeg synes problemet i hemsedal var at skiområdet er så lillet at alle bakke mødes samme sted, hvilket resultere i nogle ret issede bakker. Det oplever jeg ikke som et problem i alperne.

Anmeld

20. oktober 2008

Skovurt

Hej

Jeg har rent faktisk kun været aftsed på ski én eneste gang - men nøj hvor var det fedt. Det var da jeg tog min pæd.udd. og gik på natur/idrætslinien. - så jeg har altså ikke været afsted med børn.

Vi var i Hovden i norge, og det var super; dog ved jeg ikke hvad de rent faktiske priser er (vi var jo afsted som en kæmpe gruppe), men hytterne var lækre, og stedet var godt - og virkede meget børnevenligt også (med skiskole, børnebakke og ikke for lang afstand fra hytter til løjper)

Anette
- som ikke aner spor om skiferier...

Anmeld

20. oktober 2008

Christinahr

Chrautwald skriver:

Hej

Jeg har rent faktisk kun været aftsed på ski én eneste gang - men nøj hvor var det fedt. Det var da jeg tog min pæd.udd. og gik på natur/idrætslinien. - så jeg har altså ikke været afsted med børn.

Vi var i Hovden i norge, og det var super; dog ved jeg ikke hvad de rent faktiske priser er (vi var jo afsted som en kæmpe gruppe), men hytterne var lækre, og stedet var godt - og virkede meget børnevenligt også (med skiskole, børnebakke og ikke for lang afstand fra hytter til løjper)

Anette
- som ikke aner spor om skiferier...

Det er slet ikke fordi det er dårligt i norden. Da jeg havde været i hemsedal var jeg også emget begejstret, men da jeg så året efter var i canazai i Italien var det bare så meget federe. Lidt ala hvis man spiser billig chokolade og så prøver marabu, så er billig choko bare ikke så godt mere

Anmeld

20. oktober 2008

Marco2

Ens skikundskaber er nok også afgørende for valget af sted. Har man stået på ski i mange år og er en habil skiløber, er områderne i Sverige og Norge for små, Så har man hurtigt løbet løjperne igennem flere gange, og så trænger man til afveksling.

Jeg ved da også godt at vi ikke får den samme skiferie som vi plejer, nu vi skal ha' Emily med, men netop fordi man skal kunne have hende med ud uden at løbe på ski, er temperaturen vigtig for os. Så derfor sværger vi til "syden" for der er bare varmere og mere sne end sydpå.

AG

Anmeld

20. oktober 2008

birgittemarie

De -23 grader, der er nordpå føles faktisk slet ikke langt så slemt, som de lyder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.