Skiferie Norge eller Sverige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.200 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. oktober 2008

Rasmine

Nogen som kender til nogle ca. 8 pers. hytter dér?
Vi overvejer ferie mellem jul og nytår.
Vil helst ikke køre for langt, så gerne Trysil eller lign.

Vil gerne høre om Jeres erfaringer, gode som mindre gode, især fra Jer som har haft børn med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2008

Rasmine

19. oktober 2008

Christinahr

Følger med, vi er i præcis samme overvejelser - dog på hotel ell lign vi er kun 3

Anmeld

19. oktober 2008

Rasmine

Ingen som har været på skiferie???

Anmeld

19. oktober 2008

Siber

jo jeg har men det var med højskolen også så i østrig! Men min bror har været i trysil eller noget der ligger tættere på dk. skal lige høre ham ad! Vender frygteligt tilbage!

hej hop
siber

Anmeld

19. oktober 2008

Marco2

Jo, er på skiferie hvert år.
Faktisk 2 gange om året før vi fik Emily. Næste tur er Østrig i uge 8...
Men tager ikke til Sverige/Norge. Der er alt for koldt og skiområderne er for små...

Så jeg kan ikke hjælpe dig med Trysil el.lign.

AG - skientusiast.

Anmeld

19. oktober 2008

Rasmine

For koldt???

Har valgt Norge eller Sverige, da transporten jo ikke er så lang så.
(orker ikke sidde i en bil med 2 råbende unger SÅ langt)

Anmeld

20. oktober 2008

birgittemarie

Min far har jo et hus og en hytte i Sverige, så der har vi tit været på skiferie. Dog stadig ikke med barn. Men til gengæld var vi meget i både Norge og Sverige, da jeg var lille og det var perfekt at være barn der. Der er hyggeligt og skistederne er netop ikke for store, så det er meget børnevenligt.
Hytten ligger i nærheden af Branäs og det er ca. 1000 km. fra Göteborg. Det tager ca. 6 timer at køre fra Varberg (man kan sejle fra Grenå til Varberg).

Kh Birgitte

Anmeld

20. oktober 2008

Munder

Hvis jeg skulle vælge steder i Norge/Sverige ville det klart være Hemsedal i Norge eller Sälen i Sverige

Begge steder er utrolig børnevenlige, men der er også løjper til de voksne (dog ikke i så udbredt grad som syd på76.gif

De gange vi er taget nord på, har vi taget norgesbåden til Oslo, for så er der kun mellem 2-4 timers kørsel i den anden ende. (selv om prisen på båden er ret pebret) Og ungerne elsker sejlturen.

Prøv evt at se på http://www.skistar.com/

God fornøjelse
Dorte

Anmeld

20. oktober 2008

Marco2

Mebach skriver:

For koldt???

Har valgt Norge eller Sverige, da transporten jo ikke er så lang så.
(orker ikke sidde i en bil med 2 råbende unger SÅ langt)

Hvad regner I med at det tager I transporttid at komme til Trysil??
Iflg Googlemaps tager det hjemmefra os af 10 1/2 time.

Det tager omkring 11 timer at komme til fx. Wagrain i Østrig, så det er da ikke stor forskel på det.

Vi kører kl. 19 om aftenen og så er vi derne omkring kl. 6-7 om morgenen. Så vi kører mens Em sover.

Svigerfamilien har været nordpå et par gange, og der har været ned til -23 grader. Det er sgu for koldt for mig.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.