Kattemennesker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Fenja09

CiSo skriver:

Jeg har lovet at spørge for min mor herinde..

Er er nogle der ved hvorfor de kaster så meget op?? Og kan man selv gøre noget for at de ikke gør det? 

Selvom vores hunkat bliver tilbudt rigeligt af mad inde, går hun dagligt ud og spiser mus og selvfølgelig kaster hun op indenfor når er hun ligger og sover. Og det er altså så klamt, at man kan se om det er en brun mus eller en sort. 

Dog plejer hun ikke at kaste så meget op, som hun gør lige for tiden. Hvorfor er det så meget lige nu? Fordi hun ikke har spist dem hele vinteren eller hvordan? 

Har din mor bemærket om katten generelt kaster mere op når foråret kommer?

Udekatte vil jagte - det er deres byttedrift som helt automatisk kommer, selvom de får rigeligt at spise indendøre.

Prøv at lægge mærke til om der er græs i opkastet, nu er foråret kommet og der er nu mulighed for at spise det græs de skal have for at kaste op. Katte skal kaste op. Det gør hunde også. Det ville være meget underligt, hvis den ikke gjorde. Det skal selvfølgelig ikke være flere gange dagligt, for så skal den en tur til dr. dyr.

Er den fuldt vacc. ?

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

CiSo

Fenja09 skriver:

Har din mor bemærket om katten generelt kaster mere op når foråret kommer?

Udekatte vil jagte - det er deres byttedrift som helt automatisk kommer, selvom de får rigeligt at spise indendøre.

Prøv at lægge mærke til om der er græs i opkastet, nu er foråret kommet og der er nu mulighed for at spise det græs de skal have for at kaste op. Katte skal kaste op. Det gør hunde også. Det ville være meget underligt, hvis den ikke gjorde. Det skal selvfølgelig ikke være flere gange dagligt, for så skal den en tur til dr. dyr.

Er den fuldt vacc. ?

/Fenja

Der er ikke græs i, har nemlig lige tøret noget op.. 

Det er heller ikke flere gange dagligt, men ca 1 gang om dagen.

Med hensyn til vacc, så aner jeg ikke noget om det, men vil da lige undersøge det.

Anmeld

30. marts 2011

otlitrom

Ni-ko-li-ne skriver:

har frk. missetat en yndlingsspise (udover frynser?)

TUN!! Hun kan høre en dåse tun på 30 meters afstand! Hun får det ikke så tit, men hun slikker vasken, når jeg hælder vandet fra.. Det er toppen. Ellers er hun faktisk kræsen, og får kun een slags foder, til indekatte.

Anmeld

30. marts 2011

Ni-ko-li-ne

kitty skriver:

TUN!! Hun kan høre en dåse tun på 30 meters afstand! Hun får det ikke så tit, men hun slikker vasken, når jeg hælder vandet fra.. Det er toppen. Ellers er hun faktisk kræsen, og får kun een slags foder, til indekatte.

i olie eller vand?

Anmeld

30. marts 2011

Fenja09

CiSo skriver:

Der er ikke græs i, har nemlig lige tøret noget op.. 

Det er heller ikke flere gange dagligt, men ca 1 gang om dagen.

Med hensyn til vacc, så aner jeg ikke noget om det, men vil da lige undersøge det.

Hvis det kun er en gang dagligt, så ville jeg ikke være nervøs. Det gør mine også. Det er helt normalt. Men mine er også vacc. i hoved og rumpe og er udelukkende indekatte, medmindre vi går tur i snor. Så jeg er sikker på, at de ikke får sygdomme osv

Derfor er det ret vigtigt at vide om katten er vacc. da mus er fyldt med bakterier og sygdomme...og ellers så giv dyrlægen et kald og forhør jer om det er normalt eller ej - det koster ikke noget

Det andet jeg tænker er måske, at katten ikke har "lært", at den skal lade galden ligge og ikke spise den. Det kaster de nemlig også op af. De fleste katte ved dog godt, helt naturligt, at de ikke skal spise galden.

Anmeld

30. marts 2011

otlitrom

Ni-ko-li-ne skriver:

i olie eller vand?

i vand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.