Kattemennesker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

CiSo

Jeg har lovet at spørge for min mor herinde..

Er er nogle der ved hvorfor de kaster så meget op?? Og kan man selv gøre noget for at de ikke gør det? 

Selvom vores hunkat bliver tilbudt rigeligt af mad inde, går hun dagligt ud og spiser mus og selvfølgelig kaster hun op indenfor når er hun ligger og sover. Og det er altså så klamt, at man kan se om det er en brun mus eller en sort. 

Dog plejer hun ikke at kaste så meget op, som hun gør lige for tiden. Hvorfor er det så meget lige nu? Fordi hun ikke har spist dem hele vinteren eller hvordan? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

LRJ

CiSo skriver:

Er er nogle der ved hvorfor de kaster så meget op?? Og kan man selv gøre noget for at de ikke gør det? 

Selvom vores hunkat bliver tilbudt rigeligt af mad inde, går hun dagligt ud og spiser mus og selvfølgelig kaster hun op indenfor når er hun ligger og sover. Og det er altså så klamt, at man kan se om det er en brun mus eller en sort. 

Dog plejer hun ikke at kaste så meget op, som hun gør lige for tiden. Hvorfor er det så meget lige nu? Fordi hun ikke har spist dem hele vinteren eller hvordan? 

at den er syg få en dyrlæge til at kigge på den det kan os være det bare er orm

Anmeld

30. marts 2011

MigSS

det kan også være fra nogle baktier som musen har, som hun ikke kan tåle.. min ene hankat kaster også op nogen gange, han er dog indekat, og får kun sin mad og blødkost nogen gange.. Det ikke til at sige det, for den anden han vi har, spiser det samme med kaster aldrig op.. Ham der kaster op, er et lille skrammel, han er den der bliver syg, den der er reseveret, den der blev opereret... så det svært at sige ring til dyrlægen, det koster ikke noget

Anmeld

30. marts 2011

Rebecca55

CiSo skriver:

Jeg ville nok også køre forbi dyrelægen... Vi har stort set altid haft kat og synes ikke det er noget jeg kan genkende fra nogen af vores...!

Anmeld

30. marts 2011

kiwifrugten

Tror der er noget i luften for tiden måske fordi min venindes to katte kaster også meget op for tiden. Men min egen kat gør aldrig.

Men prøv at ring til dyrelægen

Anmeld

30. marts 2011

CiSo

Hun har ikke orm, det døjer hun også med men ikke lige for tiden. 

Okay, men jeg troede faktisk det var normalt at hun skulle op med alt det pels når hun har spist en mus.. Godt nok er hun også meget meget tynd?? 

Men tak for råd, vi må ringe til dyrlægen.

Anmeld

30. marts 2011

B&J

Jeg ville også tage en smut til dyrlægen men men kan også være den bare sluger sin mad så kan den også finde på af kaste maden op igen

Anmeld

30. marts 2011

otlitrom

Stress måske?

Vi flyttede for en måned siden, og vores indekat kom selvfølgelig med Hun kastede op 2 gange i ugen efter. Den ene gang tror jeg det var fordi hun havde spist frynser på et gulvtæppe, klovn.. Den anden gang var uden årsag..

Vi valgte at se tiden an, og hun har ikke gjort det siden. Dog vil jeg være bekymret og ringe til dyrlægen, da det lyder lidt anderledes med din mors kat..

Anmeld

30. marts 2011

tazz

Vores hunkat kaster også meget op. Hun er primært indekat, men når hun kommer ud (i snor), så drikker hun også beskidt vand og hvad hun ellers kan komme til. Hun har så samtidig en meget sart lille missemave, så nogen gange kaster hun op hele tiden og over det hele. Det kan være fordi hun er stresset f.eks. hvis hun har jagtet en anden kat ud fra vores have, eller når hun har spise/drukket noget hun ikke kan tåle.

Vi giver hende kattemalt. Det er i sådan en stor tube til 89 kr. hos dyrehandlen, som hun spiser med velbehag. Det hjælper hende i, at fordøje tingene meget bedre og give maven ro til at arbejde.

Vi har været til dyrlæge med hende, men han kunne ikke gøre så meget, og anbefalede kattemalt. Hvis det blev værre, så ville han tage en tarmbiopsi af hende, men det vil vi gerne undgå. Synes at det er et stort indgreb

Anmeld

30. marts 2011

Ni-ko-li-ne

kitty skriver:

Stress måske?

Vi flyttede for en måned siden, og vores indekat kom selvfølgelig med Hun kastede op 2 gange i ugen efter. Den ene gang tror jeg det var fordi hun havde spist frynser på et gulvtæppe, klovn.. Den anden gang var uden årsag..

Vi valgte at se tiden an, og hun har ikke gjort det siden. Dog vil jeg være bekymret og ringe til dyrlægen, da det lyder lidt anderledes med din mors kat..

har frk. missetat en yndlingsspise (udover frynser?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.