Ørebarn, dræn og kost ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.251 visninger
24 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Maise

Hej piger.

Clara har igennem de sidste 2 mdr. haft 2 mellemørebetændelser med 2 sprængte trommehinder. Hun har gået og pillet sig i ørene om dagen, men sovet fint både dag og nat.

Da jeg selv er ørebarn tænkte jeg at det nok ville være en god ide at lægge et besøg forbi ørelægen.

Hun har væske på begge mellemøre og så meget at det kan påvirke hendes hørelse, sprog og motorik. Hun skal så have dræn i begge om d. 28 april.

Jeg vil høre om jeres erfaringer omkring kost og mælkeprodukter.

Er der noget i ved er skidt og hvad kan jeg evt give i stedet for??

Dertil hvad jeg skal evt. være opmærksom på??

Ellers nogle gode råd??

Den sidste måned har jeg holdt hende fra mælk. Hun har fået smør, ost og syrnet yougurt, som ikke skulle påvirke i samme grad (har jeg hørt)

Jeg giver hende kalktbl, alm vit.pille m. mælkesyrebakterier - (pga Sart mave) og bio-strath dråber ( urtegærsdråber -imunforsvarsbooster).

Hun har ikke haft infektion i ørene den sidste måned, men væske bliver ved at være der, så derfor drænene.

Tak fordi du læste med og håber du evt. har nogle råd af en art.

KH Clara og Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Maise

slet ingen??

Anmeld

31. marts 2011

Monica

Mit yngste har døjet meget med ørerne og vi havde også mistanke om mælke intolerance. Men ikke noget vi har fået testet. Han fik dræn da han var 7,5 mdr og siden har han ikke fået mælk. Er lige så stille begyndt at indføre det i kosten igen.Men kun i pålæg oglign. Han får ris/soya mælk, multivitamin + ekstra kalk...

Anmeld

31. marts 2011

AWO

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har hørt, at mælkeprodukter kunne give mellemøresbetændelse. Er det noget, der er undersøgt?

Mæb og væske i øret opstår, fordi det eustachiske rør - en "slange", der går fra næsesvælget til mellemøret, og sørger for at "lufte ud" - stoppes til, og der så dannes undertryk i mellemøret.

Tilstopningen skyldes for det meste en forkølelse. Børn får oftere møb, fordi deres rør går mere vandret end voksnes.

Så jeg kan ikke helt se, hvordan en evt, mælkeallergi kan påvirke dette - medmindre allergien påvirker slimhinderne?

KH Anke

Anmeld

31. marts 2011

Kamulla

Noah får laktose fri mælk fra Arla eller rismælk yoghurt køber jeg fra mærket levevis (eks. føtex) som også er laktosefrit.. 

udover han er ørebarn mistænker vi så også har en allergi på en måde... han havde det som spæd og fil special mme. men min læge nægter at teste endnu... men nu er det tid til jeg banker i bordet når ørelægen selv har sagt det nu.. 

men det er rigtigt at mælk gør noget ved ørebørn så det er bedst at undgå.. men de kan få kalk i så mange andre ting.. og godt du har købt vitamin piller med mælkesyrebaktie

biostrath har vi også her, men virker ikke helt optimalt.. min lillebror er også ørebarn (også je selv) og har haft stor succes med biostrath.. husk det er forebyggende og ikke helbredende.. det viser først effekt efter 3-4mdr..  

Anmeld

31. marts 2011

Kamulla

Anke skriver:

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har hørt, at mælkeprodukter kunne give mellemøresbetændelse. Er det noget, der er undersøgt?

Mæb og væske i øret opstår, fordi det eustachiske rør - en "slange", der går fra næsesvælget til mellemøret, og sørger for at "lufte ud" - stoppes til, og der så dannes undertryk i mellemøret.

Tilstopningen skyldes for det meste en forkølelse. Børn får oftere møb, fordi deres rør går mere vandret end voksnes.

Så jeg kan ikke helt se, hvordan en evt, mælkeallergi kan påvirke dette - medmindre allergien påvirker slimhinderne?

KH Anke

ja det er skam bevist.. og de fleste ørelæger anbefaler at holde ko-mælk væk fra kosten men at supplere med mange andre ting som giver det daglige kalk som barnet behøver... MØB kan starte på forskellige måder, men også via infektioner. der er noget i ko-mælk som ørebørn er ekstra overfølsomme over som kan gøre barnet får MØB eller andre tind ved øre, næse, hals

Børn responderer hurtigt på zoneterapi, og det er glædeligt at se, hvor godt de kommer i trivsel på relativ kort tid. Udviklingsmæssigt tager de nogle store skridt, når bedringen indtræder, for de mange infektioner har brugt megen af barnets energi og blokeret for lysten til og mulighederne for at komme videre. Alt i alt viser erfaringerne så forbløffende positive forløb og resultater, at jeg hver gang glædes og undres over, hvad de små tryk på fødderne kan udrette.

Sideløbende med behandlingen kan anbefales en sund, varieret og økologisk kost, Biostrath eller Echinamin samt masser af frisk luft. Undgå afkøling, og sørg for at barnet ALTID har varme fødder!

Man har i de senere år set en sammenhæng mellem komælk og luftvejsinfektioner. Mælk er slimdannende, og det kan være en god ide at tage mælk ud af kosten i nogle måneder eller give modermælkserstatning, evt. andre alternativer som havre- eller soyamælk, som barnet tåler langt bedre.

Der er forskning i gang hele tiden, og vi bliver alle stadig klogere omkring sammenhæng mellem kost og sygdom. Zoneterapien er dog et overbevisende godt bud til et skrantende barn.

DAGLIG INDTAGELSE AF FISKEOLIE KAN AFHJÆLPE PROBLEMER HOS BØRN

(taget fra:  http://amarzonen.dk/Oreborn/oreborn.html)

Anmeld

31. marts 2011

Maise

Anke skriver:

KH Anke

tak for svar.

Her er ikke tale om mælkeallergi. jeg vælger ikke at give hende for meget mælk fordi der er tale om at mælkeprodukter er slimdannede.

Kender til flere der gør det samme, men kender ikke til hvor meget det er undersøgt.

Ang. Anatomien omkring det Eustatiske rør er jeg helt med, da jeg selv er sygeplejerske, jeg er simpelhen bare i tvivl om kost og væske når man har et ørebarn, samt hvad man evt kan give dem.

Men jeg takker for dit råd

Anmeld

31. marts 2011

de-wett

Maise skriver:

Hej piger.

Clara har igennem de sidste 2 mdr. haft 2 mellemørebetændelser med 2 sprængte trommehinder. Hun har gået og pillet sig i ørene om dagen, men sovet fint både dag og nat.

Da jeg selv er ørebarn tænkte jeg at det nok ville være en god ide at lægge et besøg forbi ørelægen.

Hun har væske på begge mellemøre og så meget at det kan påvirke hendes hørelse, sprog og motorik. Hun skal så have dræn i begge om d. 28 april.

Jeg vil høre om jeres erfaringer omkring kost og mælkeprodukter.

Er der noget i ved er skidt og hvad kan jeg evt give i stedet for??

Dertil hvad jeg skal evt. være opmærksom på??

Ellers nogle gode råd??

Den sidste måned har jeg holdt hende fra mælk. Hun har fået smør, ost og syrnet yougurt, som ikke skulle påvirke i samme grad (har jeg hørt)

Jeg giver hende kalktbl, alm vit.pille m. mælkesyrebakterier - (pga Sart mave) og bio-strath dråber ( urtegærsdråber -imunforsvarsbooster).

Hun har ikke haft infektion i ørene den sidste måned, men væske bliver ved at være der, så derfor drænene.

Tak fordi du læste med og håber du evt. har nogle råd af en art.

KH Clara og Maise

hej

min mor fortalte at da både min søster og jeg var små skulle vi have lagt dræn. Den læge vi gik til forslog inden vi prøvede med dræn at vi skulle fjerne alle mælkeprodukter fra mad og ingen mælk til os.

Efter 2 måneder skulle hu starte stille op med sojamælk og efter et halv til 1 helt år kunne hun begynde med alm mælk igen. Dette resulterede i at vi ikke ik lagt dræn. nogle af os.

Håber du kan bruge dette.

herfra

Anmeld

31. marts 2011

Maise

Sallisørøver skriver:

ja det er skam bevist.. og de fleste ørelæger anbefaler at holde ko-mælk væk fra kosten men at supplere med mange andre ting som giver det daglige kalk som barnet behøver... MØB kan starte på forskellige måder, men også via infektioner. der er noget i ko-mælk som ørebørn er ekstra overfølsomme over som kan gøre barnet får MØB eller andre tind ved øre, næse, hals

Børn responderer hurtigt på zoneterapi, og det er glædeligt at se, hvor godt de kommer i trivsel på relativ kort tid. Udviklingsmæssigt tager de nogle store skridt, når bedringen indtræder, for de mange infektioner har brugt megen af barnets energi og blokeret for lysten til og mulighederne for at komme videre. Alt i alt viser erfaringerne så forbløffende positive forløb og resultater, at jeg hver gang glædes og undres over, hvad de små tryk på fødderne kan udrette.

Sideløbende med behandlingen kan anbefales en sund, varieret og økologisk kost, Biostrath eller Echinamin samt masser af frisk luft. Undgå afkøling, og sørg for at barnet ALTID har varme fødder!

Man har i de senere år set en sammenhæng mellem komælk og luftvejsinfektioner. Mælk er slimdannende, og det kan være en god ide at tage mælk ud af kosten i nogle måneder eller give modermælkserstatning, evt. andre alternativer som havre- eller soyamælk, som barnet tåler langt bedre.

Der er forskning i gang hele tiden, og vi bliver alle stadig klogere omkring sammenhæng mellem kost og sygdom. Zoneterapien er dog et overbevisende godt bud til et skrantende barn.

DAGLIG INDTAGELSE AF FISKEOLIE KAN AFHJÆLPE PROBLEMER HOS BØRN

(taget fra:  http://amarzonen.dk/Oreborn/oreborn.html)

tusind tak for alle dine tip.

hun har sjovt nok ikke haft MØB i over 1 måned nu efter jeg har fjernet komælk fra kosten, men ved jo ikke om det er derfor.

Jeg har nemlig tænk at hun jo bare kunne få noget havre, ris eller soyamælk, hmm kunne forestille mig at havremælken smager bedst.

Ved fiskeolie er godt for hjernen og ledene, men har det også noget med ørene af gøre??

Anmeld

31. marts 2011

Miss T

Teoretisk kan en mælkeallergi give hævelse af slimhinderne i mund og svælg og dermed nedsætte funktionen af det eustatiske rør, der sørger for ventilation af mellemøret, og da denne ventilation kan nedsættes ved hævede slimhinder i svælget, kan man indirekte måske få tendens til mellemørebetændelser, hvis man har mælkeallergi. Og denne kan nedsættes, hvis man fjerner mælken.

Man ved også, at man kan nedsætte hyppigheden af mellemørebetændelser, hvis man vaccinerer barnet med en bestemt vaccine (multivalent pneumokokvaccine). Du er velkommen til at kontakte mig, hvis der er brug for yderligere forklaring.

Med venlig hilsen

Birgit Peitersen

Speciallæge i børnesygdomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.