Er i tvivl ang. benstativ til mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Carina1977 skriver:

Ok det lyder som om at du har mange af de samme problemer som mig, selvom vi jo egentlig ikke fejler det samme. Men jeg ved at rygproblemer, specielt diskus prolapser, kan give nogen af de samme symptomer....specielt hvis der er blevet trykket lidt meget ind på nerverne, hvilket jo nemt kan ske ved en diskus prolabs.

Men slidgigt i din alder....det er ikke sjovt. Jeg har selv slidgigt i nakkehvivlerne, men det påvirker heldigvis ikke gangfunktionen.

Er der slet intet der kan gøres, for at forhindre at du får yderligere problemer?

første gang (for 5 år siden) var der meget stort pres på nerverne og jeg var ret tæt på at ende med en drop fod... :=(

her anden gang var det lidt mindre, men efterson nerverne havde været påvirket før, så var symptomerne stadig ret slemme...

min første ryghvirvel nede fra (ikke halebenet men den henover) er porøs, det er der min slidgigt primært sidder... og også generelt i lænden...

de kan godt give mig en diskus protese og så stive et led af, men det vil ikke holde min levetid ud og et yderligere indgreb vil være noget rigtigt rod... så jeg er lidt fucked...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Carina1977

Noahmor skriver:

Jeg ville bestille den. Jeg vil dog sige at du ikke skal begynde at bruge den endnu, da du kan klare det med træning. Men du kan jo ikke vide om det næste attac kommer allerede om en uge eller en måned. 

Må hellere lige indskyde at jeg arbejder som trænende ergoterapeut i kommunen. 

Ja min plan var også kun at bruge den, når jeg er midt i et attack, for der bliver mit venstre ben altid angrebet.

Lige nu fungerer det fint uden skinne, skal bare huske at tænke mig om.

Dejligt lige at få et råd med på vejen, fra den kant af...tak

Anmeld

29. marts 2011

Carina1977

Ni-ko-li-ne skriver:

første gang (for 5 år siden) var der meget stort pres på nerverne og jeg var ret tæt på at ende med en drop fod... :=(

her anden gang var det lidt mindre, men efterson nerverne havde været påvirket før, så var symptomerne stadig ret slemme...

min første ryghvirvel nede fra (ikke halebenet men den henover) er porøs, det er der min slidgigt primært sidder... og også generelt i lænden...

de kan godt give mig en diskus protese og så stive et led af, men det vil ikke holde min levetid ud og et yderligere indgreb vil være noget rigtigt rod... så jeg er lidt fucked...

Det lyder godt nok voldsomt, og jeg synes også det er tidligt at få så mange diskus prolabser. Desværre kan det jo efterlade mange skader. Du må have en meget svag ryg

Ja desværre er der jo kun midlertidige løsninger, og det er bestemt ikke rart at skulle opereres op til flere gange. Der er vel også grænser for, hvor mange gange man kan udskifte sådan et sted. Min mor har fået nyt knæ, og det kan jo også kun holdes et vis antal år....der kan man kun få det udskiftet 3 gange i alt, så derfor skal man jo også have nået en vis alder, før de vil udskifte det.

Går du så sygemeldt eller er de igang med en udredning af dig?

Anmeld

29. marts 2011

Noahmor

velbekomme.

Anmeld

29. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Carina1977 skriver:

Det lyder godt nok voldsomt, og jeg synes også det er tidligt at få så mange diskus prolabser. Desværre kan det jo efterlade mange skader. Du må have en meget svag ryg

Ja desværre er der jo kun midlertidige løsninger, og det er bestemt ikke rart at skulle opereres op til flere gange. Der er vel også grænser for, hvor mange gange man kan udskifte sådan et sted. Min mor har fået nyt knæ, og det kan jo også kun holdes et vis antal år....der kan man kun få det udskiftet 3 gange i alt, så derfor skal man jo også have nået en vis alder, før de vil udskifte det.

Går du så sygemeldt eller er de igang med en udredning af dig?

ja, netop fordi jeg er så ung gjorde lægen ikke andet end at fjerne prolapserne...

"vi ses om 10 år" sagde han så...

jeg har i længere tid været i afklaring og står nu for at se om jeg kan bevilliges et fleksjob... det håber vi

Anmeld

29. marts 2011

Carina1977

Ni-ko-li-ne skriver:

ja, netop fordi jeg er så ung gjorde lægen ikke andet end at fjerne prolapserne...

"vi ses om 10 år" sagde han så...

jeg har i længere tid været i afklaring og står nu for at se om jeg kan bevilliges et fleksjob... det håber vi

Jo tak, sikke en besked at få  men der er jo ikke så meget andet at gøre, end at vente, selvom det da bestemt ikke er rart. Kunne godt forestille mig, at du har mange smerter.

Jeg håber du kan få et fleksjob. Det der med at gå i det uvisse, er nok også det værste. man vil bare gerne videre og have en afklaring, så man kan komme igang med det man nu kan klare. Jeg har selv været hele møllen igennem. Fik lavet ressource-profil og hvad ved jeg....men det endte jo så desværre ud i en pension.

Held og lykke med det

Anmeld

29. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Carina1977 skriver:

Jo tak, sikke en besked at få  men der er jo ikke så meget andet at gøre, end at vente, selvom det da bestemt ikke er rart. Kunne godt forestille mig, at du har mange smerter.

Jeg håber du kan få et fleksjob. Det der med at gå i det uvisse, er nok også det værste. man vil bare gerne videre og have en afklaring, så man kan komme igang med det man nu kan klare. Jeg har selv været hele møllen igennem. Fik lavet ressource-profil og hvad ved jeg....men det endte jo så desværre ud i en pension.

Held og lykke med det

vi håber at jeg kan vente lidt med at ende ud i en pension...

der er ingen tvivl om hvilken vej det går, jeg får mere og mere ondt... desværre.... men der er ikke en sjæl i verden der kan lave om på det

Anmeld

29. marts 2011

Carina1977

Ni-ko-li-ne skriver:

vi håber at jeg kan vente lidt med at ende ud i en pension...

der er ingen tvivl om hvilken vej det går, jeg får mere og mere ondt... desværre.... men der er ikke en sjæl i verden der kan lave om på det

Ja det må være svært at acceptere. jeg har nogen gange selv lidt svært ved at acceptere, hvordan det er blevet. Men man kan jo ikke gøre noget, og bliver nødt til at leve med det. Men du virker også stærk, så jeg er sikker på at du er ved godt mod alligevel

Har ironisk nok desværre fået et attack her til aften. Jeg kender symptomerne, så jeg er slet ikke i tvivl. Heldigvis er mit humør ikke påvirket af det.....det er jo sådan mit liv er lige nu og resten af mit liv.

Har du overvejet hvilket slags fleksjob du kunne tænke dig?

Anmeld

29. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Carina1977 skriver:

Ja det må være svært at acceptere. jeg har nogen gange selv lidt svært ved at acceptere, hvordan det er blevet. Men man kan jo ikke gøre noget, og bliver nødt til at leve med det. Men du virker også stærk, så jeg er sikker på at du er ved godt mod alligevel

Har ironisk nok desværre fået et attack her til aften. Jeg kender symptomerne, så jeg er slet ikke i tvivl. Heldigvis er mit humør ikke påvirket af det.....det er jo sådan mit liv er lige nu og resten af mit liv.

Har du overvejet hvilket slags fleksjob du kunne tænke dig?

Det er jeg ked af at høre, at du har haft endnu et attack! Det med at være stærk, det er jeg til dels... Og når jeg ikke er det, tillægger jeg mig en facade som værende stærk... Men jo jeg har tudet over situationen og gør det stadig af og til.. Gennem afklaringsperioden har vi fundet ud af at jeg ca kan arbejde 4 timer dagligt... Med fri onsdag... Og der er så nogle skåne hensyn mht løft og arb. Stillinger... Variation i jobbet osv... Jeg ønsker mug en stilling indenfor forskning ( jeg er laborant)

Anmeld

30. marts 2011

Carina1977

Ni-ko-li-ne skriver:

Det er jeg ked af at høre, at du har haft endnu et attack! Det med at være stærk, det er jeg til dels... Og når jeg ikke er det, tillægger jeg mig en facade som værende stærk... Men jo jeg har tudet over situationen og gør det stadig af og til.. Gennem afklaringsperioden har vi fundet ud af at jeg ca kan arbejde 4 timer dagligt... Med fri onsdag... Og der er så nogle skåne hensyn mht løft og arb. Stillinger... Variation i jobbet osv... Jeg ønsker mug en stilling indenfor forskning ( jeg er laborant)

Åh ja, så er det jo også relevant for dig, at arbejde indenfor det felt

Ja tit og ofte viser man udadtil at man er stærk, selvom man nogen gange har det af H til. Jeg kender det fra mig selv, men for det meste klarer jeg det heldigvis fint uden at blive påvirket af de. Til tider er det hårdt/svært...helt bestemt. Man skal jo også give sig selv lov til at græde, hvis det er det man har brug for.

Det er heldigvis ikke blevet værre med mine ben idag, så jeg afventer og ser om ikke det går i ro igen. Hvis det udvikler sig, så skal jeg selvfølgelig et smut ind på sygehuset et par dage, for at få noget, der måske kan stoppe det.

Du må have held og lykke med det fleksjob....håber det snart ordner sig for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.