En HEL masse mme/flaske spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

kamtok

milopilo skriver:

Jeg har en pige på en måned der får flaske..
Men hvornår er det man ikke længere skal dampe flasker? Hvornår kan man lave det klar i forvejen (altså færdig blandet så man bare skal varme i mikroen)?
Vi har sådan en der kan dampe flasker i mikroen.. men må flaskerne ligge ned i den? Eller bliver det så ikke gjort ordentligt?
Andre der har dårlige erfaringer med de Avent flasker? Selvom vi bruger de "sutter" som er beregnet til nyfødte.. Altså "etteren", så løber det ved siden af.. Så irriterende for vi har virkelig brugt så mange penge på at have stort lager med de flasker som er en del dyrere end de andre typer.. men synes de billigere "Nuk" flasker egentlig er bedre..

Herhjemme steriliserer vi også stadig flaskerne - og bliver ved med det. Når de er steriliseret hælder vi kogende vand på, lukker til og stiller flaskerne i køleskabet. Når vi skal bruge en, så får den 1 minut i mikroovnen (uden låg) og så blander vi pulver i. 

I en overgang da han stadig spiste om natten og var MEGET sulten om morgenen, lavede jeg 2 flasker klar inden jeg gik i seng. Kogte vand som stod på køl (max 24 timer på køl - og så skal der laves nyt) og så blandede jeg det med kogende vand til den rette temperatur, miksede flaskerne og satte dem på køl - så skulle jeg ikke så og bakse med det om natten, når han vågnede og var sulten. Bare lige tage låget af og i mikroovnen og så var maden klar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Worldwide

Vi fik afvide af sp vi gerne måtte have færdig lavet flasker i køleskabet, dog max 24 timer.. De skal køles ned så snart de er rystet.. For det meste har vi bare kogt vand målt af i flaskerne til et døgn, så dejlig nemt at smide i microen, blande og stoppe i skuffen på tøsen :p Specielt om natten

De siger fra 4 mdr af behøver du ikke koge vandet mere, men de fleste gør det nu alligevel indtil flaskestop. Det tager jo heller ikk al verden at koge det

Vi har så mange flasker at vi kun behøver at skolde én gang om dagen. Vi vasker først i sæbevand, derefter bliver de skyllet efter i varmt vand, kogt og der efter dampet. De bliver lavet så snart de er færdig dampet og smidt i køleskabet.

Bruger du de runde suttehoveder? Dem brugte vi de første 3 uger, og der var mælk overalt.. Så vi prøvede de flade (MAM) og det hjalp på det, selvfølgelig vil der altid være lidt der ryger ved siden af, men slet ikke i samme mængde som med de runde hoveder.

Anmeld

28. marts 2011

K&S

milopilo skriver:

Jeg har en pige på en måned der får flaske..
Men hvornår er det man ikke længere skal dampe flasker? Hvornår kan man lave det klar i forvejen (altså færdig blandet så man bare skal varme i mikroen)?
Vi har sådan en der kan dampe flasker i mikroen.. men må flaskerne ligge ned i den? Eller bliver det så ikke gjort ordentligt?
Andre der har dårlige erfaringer med de Avent flasker? Selvom vi bruger de "sutter" som er beregnet til nyfødte.. Altså "etteren", så løber det ved siden af.. Så irriterende for vi har virkelig brugt så mange penge på at have stort lager med de flasker som er en del dyrere end de andre typer.. men synes de billigere "Nuk" flasker egentlig er bedre..

Anton er 8 måneder og vi steriliserer/damper stadig flaskerne -anbefalingerne (som jeg har fået at vide) lyder på 12 måneder.

Vi har aldrig praktiseret at lave flasker på forhånd, jeg synes det kommer til at lugte fælt og det har jeg ikke lyst til, at Anton skal spise. Vi lhar altid lavet flasker klar med vand (kogt indtil 4 måneder) - så en tur i mikroen og derefter pulver i

Vi har hele tiden brugt Avent flasker med stor tilfredshed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.