Sygemeldt på su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

chael

Zette skriver:

det er altså ikke alle der bliver smidt ud. Jeg gjorde fx ikke. 

Det har jeg vist heller ikke skrevet.

Jeg skrev konseventen for MIG var jeg blev smidt ud

*Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

smokin

chael skriver:

Det har jeg vist heller ikke skrevet.

Jeg skrev konseventen for MIG var jeg blev smidt ud

*Camilla

Ja det kan jeg da godt læse. Men du skriver da du er ret sikker på at hun ikke kan få su under sygemelding. Med store bogstaver endda.

Anmeld

28. marts 2011

Victoriasmor88

Altså, det kan du SAGTENS.. Jeg har gjort det 2 gange under graviditet, og jeg går på en videregående uddanelse, hvilket det kræver for at få SU under sygemelding. Man har altid 12 ekstra klip i din SU, som kan bruges til sygemelding, hvis du gerne vil have refunderet i klip skal du have en lægeerklæring, hvis du føler at du godt kan undvære dem er det jo ikke noget problem..

Det står under videregående uddannelse/forsinkelse på SU hjemmeside

Anmeld

28. marts 2011

Mary

Jeg er to gange blevet sygemeldt fra ungdomsuddannelse pga graviditetskomplikationer. Jeg fik su begge gange. 

Det lyder som om - ifl folk her i tråden - at de forskellige skoler gradbøjer reglerne en del  Det er ligesom om man ikke kan få een klar besked, kan man sygemeldes, eller kan man ikke? Ærgeligt og virkelig træls. Håber det lykkes for dig med en sygemelding 

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

forhør dig ved en studievejleder!  jeg skulle opereres i ryggen under min uddannelse og jeg fik orlov

Og fik su?

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Mary skriver:

Jeg er to gange blevet sygemeldt fra ungdomsuddannelse pga graviditetskomplikationer. Jeg fik su begge gange. 

Det lyder som om - ifl folk her i tråden - at de forskellige skoler gradbøjer reglerne en del  Det er ligesom om man ikke kan få een klar besked, kan man sygemeldes, eller kan man ikke? Ærgeligt og virkelig træls. Håber det lykkes for dig med en sygemelding 

Ja det håber jeg. Men vil også være træls at snakke med studievejleder. Og så nævne problemer osv. Og ikke kan få su, og så bliver nødtil at blive der. Men så ikke må

Anmeld

28. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Og fik su?

Ja

Anmeld

29. marts 2011

Mary

Prøv at læs den her side  Der står du kan få dispensation under sygdom bl.a. Kan bare pludselig ikke huske om du skrev du var igang med en videregående eller ungdomsuddannelse. Linket er til ungdomsuddannelser. Du kan selv finde noget om videregående også.

http://www.su.dk/SU/betingelser/studieaktivitet/studieaktivitetUU/Sider/default.aspx

Anmeld

29. marts 2011

Vidunderligeunger

Anonym skriver:

Okay, så røg den mulighed. For har ikke råd til at miste penge. Da su er forudbetalt, og kontanthjælp bagud. Så vil miste penge i en måned

du kan få et engangsbeløb af kommunen til at dække faste udgifter når du går fra SU til KH, det fik jeg da jeg blev sygemeldt

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

BlyViol skriver:

du kan få et engangsbeløb af kommunen til at dække faste udgifter når du går fra SU til KH, det fik jeg da jeg blev sygemeldt

Men er det nok til mad, bleer osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.