Sygemeldt på su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.088 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Anonym trådstarter

er der nogle herinde der ved noget om reglerne omkring dette?

Hvis man har nogle ting, der gør at man skal sygemeldes i et par mdr, og derefter foresætte på samme uddannelse, kan man så få sin su i den tid man er sygemeldt (er ikke et år der tales om, men få mdr) eller hvad gør man der?

Vil nemlig ikke have råd til skift til kontanthjælp, men har virkelig brug for at få styr på nogle ting (psykisk).

Og er virkelig øv, hvis det skal komme an på økonomien, om man kan få ordnet disse ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

28. marts 2011

TbCp

Anonym skriver:

er der nogle herinde der ved noget om reglerne omkring dette?

Hvis man har nogle ting, der gør at man skal sygemeldes i et par mdr, og derefter foresætte på samme uddannelse, kan man så få sin su i den tid man er sygemeldt (er ikke et år der tales om, men få mdr) eller hvad gør man der?

Vil nemlig ikke have råd til skift til kontanthjælp, men har virkelig brug for at få styr på nogle ting (psykisk).

Og er virkelig øv, hvis det skal komme an på økonomien, om man kan få ordnet disse ting

Det kunne jeg ikke... jeg blev sygemeldt omkring 3 mdr. under min uddannelse og jeg skulle have kontanthjælp i stedet for.

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Det kunne jeg ikke... jeg blev sygemeldt omkring 3 mdr. under min uddannelse og jeg skulle have kontanthjælp i stedet for.

Okay, så røg den mulighed. For har ikke råd til at miste penge. Da su er forudbetalt, og kontanthjælp bagud. Så vil miste penge i en måned

Anmeld

28. marts 2011

chael

Nej, jeg er RET sikker på du ikke kan modtage SU samtidig med sygemelding.

Du skal jo være studie aktiv, for at modtage SU og det er du jo ikke, når du ikke går på skolen/uddannelsen.

Jeg blev sygemeldt da jeg ventede min søn i uge 20. Og konsvensen var at jeg blev smidt ud

Men jeg kunne jo heller ikke forsvare mit fraværd, hvis jeg skulle til en eksamen. Det er enten eller. Sådan er det med uddannelse, det er noget andet hvis det er arbejde.

I så fald, så skal du være færdig med et modul eller år, ellers så er det en ommer

*Camilla 13+5

Anmeld

28. marts 2011

Ni-ko-li-ne

forhør dig ved en studievejleder!  jeg skulle opereres i ryggen under min uddannelse og jeg fik orlov

Anmeld

28. marts 2011

otlitrom

Jeg var sygemeldt 3 mdr. i studetiden. Jeg skulle aktiveres i jobcenter for at få KH. Jeg fik IKKE SU... Jeg skulle sidde der fra 9-14 hver dag, mener jeg, til trods for jeg var sygemeldt af lægen. møg-system!

Anmeld

28. marts 2011

smokin

jeg har været væk fra min uddannelse pga graviditet i 2 måneder (før barslen begyndte) jeg skulle aflevere en masse erklæringer fra sygehus og læge men fik min su alle månederne. Der var en del bøvl med det, da det skal godkendes fra flere sider.... jeg kan ikke sige om psykiske problemer er nok til at få su når du er væk fra din uddannelse. 

Anmeld

28. marts 2011

Sofia

Hvilket studie går du på? Hvis jeg var syg i 3 mdr ville jeg bare blive væk fra Uni.. ingen behøvede vide jeg var syg, så længe jeg klarer mine eksaminer og på den måde er studieaktiv, kan jeg sagtens få su..

Anmeld

28. marts 2011

smokin

chael skriver:

Nej, jeg er RET sikker på du ikke kan modtage SU samtidig med sygemelding.

Du skal jo være studie aktiv, for at modtage SU og det er du jo ikke, når du ikke går på skolen/uddannelsen.

Jeg blev sygemeldt da jeg ventede min søn i uge 20. Og konsvensen var at jeg blev smidt ud

Men jeg kunne jo heller ikke forsvare mit fraværd, hvis jeg skulle til en eksamen. Det er enten eller. Sådan er det med uddannelse, det er noget andet hvis det er arbejde.

I så fald, så skal du være færdig med et modul eller år, ellers så er det en ommer

*Camilla 13+5

det er altså ikke alle der bliver smidt ud. Jeg gjorde fx ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.