Jeg har en rigtig skøn gammel kollega/veninde, der er sat til samme dag som jeg selv er, og en bedste veninde, der også lige har fundet ud af, at hun er gravid og skal føde to måneder efter mig i november og en god bekendt, der er sat én dag før mig og jeg er SÅ oprigtigt glad på deres vegne. Det er bare det bedste i verden, at opleve deres glæde og at dele hele denne oplevelse med dem. 
Men så fandt jeg ud af i sidste uge at min nuværende kollega/chef er sat til godt 2 uger efter mig. Hun har i forvejen 2 børn og dette er mit det første, og selvom jeg er SÅ sindsyg glad på deres vegne (de har været igennem meget med deres yngste barn det sidste ½ år), ja så kan jeg bare nogle gange mærke små stik af irritation over, at jeg ikke længere er den eneste i butikken, der skal gå rundt med stor mave sommeren over. Og måske er det fordi dette er min første, og jeg er på ingen måde typen der udbasunere min graviditet, men føler mig pludselig ikke speciel mere! OG HVOR ER DET SATME DA FJOLLET! 
Hvor vover jeg, at blive jaloux over, at jeg ikke er enestående, når jeg har SÅ megen glæde over for alle de andre gravide i min omgangskreds?
Måske det kan være, at jeg er irriteret over at jeg ved, at hendes to graviditeter var gået så fantastisk, så da jeg godt 8 uger henne siger til hende (mest for at søge forståelse og her ved jeg så ikke at hun også er gravid), at den der aftenkvalme aftenen før havde været slem, så siger hun: "Det får man ikke under graviditeter. Jeg kender INGEN der nogensinde har haft kvalme ud over om morgenen" Jeg fortæller så, at jeg herinde har læst at jeg ikke er den eneste, men får så bare at vide, at det må være noget specielt, da hun ALDRIG har hørt om det før.
Aldrig har jeg følt mig så hypokondrisk og har faktisk ikke fortalt før eller siden, hvis jeg har haft det skidt.
Måske jeg lige selv her har fundet ud af, hvad der irriterer mig ved hendes graviditet 
Men nu kom jeg af med det hele - og tør jeg håbe på, at der er andre, der kender bare lidt af denne følelse? Denne smålige jaloux følelse over ikke at være ene om at være speciel?
Hilsen hende, der tilsyneladende er sart!