er clearblue bedre en Valmed til test før tid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.870 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. marts 2011

baby84

Hej Kloge piger 

Jeg er i behandling og nu 12 dage efter befrugtningen.

jeg har lige taget en valmed test som viser negativ.. øv..ved godt det er tidligt at teste men jeg har læst mig til at 95% vil kunne teste positivt 10 dage efter befrugtningen. I mit tilfælde kender jeg det præcise tidspunkt grundet ICSI behandling, så det burde ikke kunne synde med et par dage i mit tilfælde.

Er dog i tvivl om Man kan regne med disse Valmed tests eller om det virkelig er mere sikkert at købe en dyr Clearblue test?

Clearblue skriver at deres test er meget sikker 3 dage før forventet mens, men er de egentlig anderledes end andre tests der også måler 25.???

Mit spørgsmål går på om der er nogle der har erfaring med at tage en alm test med negativt resultat og derefter en clearblue med positivt resultat??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

MaybeBaby

baby84 skriver:

Hej Kloge piger 

Jeg er i behandling og nu 12 dage efter befrugtningen.

jeg har lige taget en valmed test som viser negativ.. øv..ved godt det er tidligt at teste men jeg har læst mig til at 95% vil kunne teste positivt 10 dage efter befrugtningen. I mit tilfælde kender jeg det præcise tidspunkt grundet ICSI behandling, så det burde ikke kunne synde med et par dage i mit tilfælde.

Er dog i tvivl om Man kan regne med disse Valmed tests eller om det virkelig er mere sikkert at købe en dyr Clearblue test?

Clearblue skriver at deres test er meget sikker 3 dage før forventet mens, men er de egentlig anderledes end andre tests der også måler 25.???

Mit spørgsmål går på om der er nogle der har erfaring med at tage en alm test med negativt resultat og derefter en clearblue med positivt resultat??

Nu kender jeg ikke denne Vakmed test, men det jeg godt kunne lide ved ClearBlue var, at man ikke skulle se og bedømme om der nu også VAR 2 synlige streger. Ved ClearBlue er det et simpelt gravid/ikke gravid svar man får ud af det Jeg brugte 2 "billige" tests da jeg skulle teste, og var svagt positiv - og så 1½ uge senere købte jeg en ClearBlue som viste hamrende gravid

Og nu siger jeg noget, der virker nærmest umuligt: Hvis du venter en lille uge, så kan du bedre se resultatet, da dit HcG niveau er steget.

/Mette - der hepper på du har en lille spire der i mavsen

Anmeld

27. marts 2011

baby84

MaybeBaby skriver:

Nu kender jeg ikke denne Vakmed test, men det jeg godt kunne lide ved ClearBlue var, at man ikke skulle se og bedømme om der nu også VAR 2 synlige streger. Ved ClearBlue er det et simpelt gravid/ikke gravid svar man får ud af det Jeg brugte 2 "billige" tests da jeg skulle teste, og var svagt positiv - og så 1½ uge senere købte jeg en ClearBlue som viste hamrende gravid

Og nu siger jeg noget, der virker nærmest umuligt: Hvis du venter en lille uge, så kan du bedre se resultatet, da dit HcG niveau er steget.

/Mette - der hepper på du har en lille spire der i mavsen

tak for dit svar..ja det er rigtig. Man bliver sindsyg af at stå og tyde streger og så tror jeg mine øjne kan spille mig et pus fordi jeg så brændende ønsker mig at den er der.

Det er bare med om clerablue kan fremtrylle et positivt svra hvor de andre test ikk opfanger HCGen endnu.

Jeg tror jeg smutter på apoteket en tur.. UMULIGT at vente selvom jeg godt ved det er dumt det her.. skammer mig også lidt da jeg havde lovet kæresten at vente

Anmeld

27. marts 2011

MaybeBaby

baby84 skriver:

tak for dit svar..ja det er rigtig. Man bliver sindsyg af at stå og tyde streger og så tror jeg mine øjne kan spille mig et pus fordi jeg så brændende ønsker mig at den er der.

Det er bare med om clerablue kan fremtrylle et positivt svra hvor de andre test ikk opfanger HCGen endnu.

Jeg tror jeg smutter på apoteket en tur.. UMULIGT at vente selvom jeg godt ved det er dumt det her.. skammer mig også lidt da jeg havde lovet kæresten at vente

Så ville jeg købe to styks. En til i morgen tidlig og en til senere. Dit HcG kan næsten umuligt være højt nu, så for et bedre resultat, så vent med den første test til du tisser i morgen tidlig Der er koncentrationen størst Bare vent mindre end 24 timer...

/Mette

Anmeld

27. marts 2011

Leonora

Hvad kæresten ikke ved har han ikke ondt af

Jeg tog en valmed som viste en MEGET utydelig streg...kunne næsten ik se den men Clear Blue viste gravid med det sammen...

Prøv og hvis den er neg kan den sagtens nå at blibe positiv endnu...

Anmeld

27. marts 2011

baby84

tusind tak for jeres svar. jeg sætter kurs mod apoteket og køber et bette lager.

Anmeld

27. marts 2011

baby84

Leonora skriver:

Hvad kæresten ikke ved har han ikke ondt af

Jeg tog en valmed som viste en MEGET utydelig streg...kunne næsten ik se den men Clear Blue viste gravid med det sammen...

Prøv og hvis den er neg kan den sagtens nå at blibe positiv endnu...

på hvilket tidspunkt tog du din utydelige valmed test?

Anmeld

27. marts 2011

Leonora

baby84 skriver:

på hvilket tidspunkt tog du din utydelige valmed test?

med morgen urin da jeg var 3+5....Ved første graviditet kunne jeg først teste positiv 4+0...

Så der er håb forude

Anmeld

27. marts 2011

oo

hvis du er i behandling skal du ALDRIG teste før tid. du får flere slags hormoner og nogle af dem kan snildt påvirke testene og vise positivt resultat hvor der reelt ikke er det (ovitrelle kan fx være i kroppen op til 12-14 dage efter den er taget og den kan give positivt udslag på en graviditetstest). Så skån dig selv og test først på testdagen!!

Anmeld

27. marts 2011

baby84

Leonora skriver:

med morgen urin da jeg var 3+5....Ved første graviditet kunne jeg først teste positiv 4+0...

Så der er håb forude

tak for dit svar. Det er der jeg er nu..men håber jeg bare er en langsomproducent.

Har lige taget en clearblue digital som viste "ikke gravid" så nu venter jeg lige et par dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.