Hvornår kan jeg fortælle folk det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Nadia&Daniel

Baby-støv skriver:

Jeg venter til jeg har været til NF, pga, risikoen for der går noget  er galt, så orker jeg bare ikk fortælle det til alle.. Så efter 12 uge. hvor risikoen for abort er formindsket...

Men det er smag og behag. Så hvis du føler for det nu, så gør det.  tillykke med maven...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Tanja1234

Dansker i England skriver:

Begge gange jeg har været gravid, har jeg fortalt det til vennerne med det samme, og da jeg mistede i uge 11 sidste år, kunne jeg ikke have været foruden deres støtte og omsorg. Jeg valgte netop at sige det med det samme, så hvis det endte galt, så vidste de også, hvorfor jeg var ked af det. Men gør, som du har det bedst med og tillykke med graviditeten.

Helt enig...

Vi gjorde præcis det samme og var super glade for den støtte og forståelse vi fik med på vejen..

Anmeld

27. marts 2011

Mauser.

Jeg fortalte det næsten med det samme, i princippet kan der gå noget galt hele graviditeten  så man kan aldrig være sikker på at bare fordi man venter til 2 trimester, er babyen sikker på at blive i maven .. 

Anmeld

27. marts 2011

twinny

Mulleunge skriver:

Jeg fortalte det næsten med det samme, i princippet kan der gå noget galt hele graviditeten  så man kan aldrig være sikker på at bare fordi man venter til 2 trimester, er babyen sikker på at blive i maven .. 

Det er sandt, men chancen er større i 1. trimester og efter NF så er man sikker på barnet ikk har Dawn Syndrom og lign.. Jeg ville ikke overskue at skulle fortælle alle, hvad der er sket. Hvis noget var galt til NF...

Anmeld

27. marts 2011

Mauser.

Baby-støv skriver:

Det er sandt, men chancen er større i 1. trimester og efter NF så er man sikker på barnet ikk har Dawn Syndrom og lign.. Jeg ville ikke overskue at skulle fortælle alle, hvad der er sket. Hvis noget var galt til NF...

Det er der heldigvis heller ikke skat  bare rolig .. 

Anmeld

27. marts 2011

SussieThyssen

Misselbek skriver:

Hvor langt skal jeg hen i min graviditet før jeg kan fortælle folk det? hele min og min mands familie ved det allerede. Men det kriller i kroppen på mig for at fortælle hele verden og mine venner det! Er så stolt.. Men hvornår må jeg sige det? Er det efter 1,2 eller 3 måned? (:

Altså..det afgør man jo helt med sig selv.

Men mange venter jo med at fortælle det til efter 12 uge, men det er jo temmeligt svært, hvis man er "meget" gravid..LOL
Så jeg synes da, at du bare skal fortælle det, når du synes.
Det man jo så skal erkende med sig selv er, at hvis det nu går galt, før 12 uge, så skal man igennem det helvede det er, at fortælle alverden, at det alligevel ikke blev til noget.

Men igen...du bestemmer..og jeg kan da godt forstå, hvis du ikke kan vente så længe

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. marts 2011

Pige2009

Misselbek skriver:

Hvor langt skal jeg hen i min graviditet før jeg kan fortælle folk det? hele min og min mands familie ved det allerede. Men det kriller i kroppen på mig for at fortælle hele verden og mine venner det! Er så stolt.. Men hvornår må jeg sige det? Er det efter 1,2 eller 3 måned? (:

Fortæl det, når du selv føler, du er parat til det

Anmeld

28. marts 2011

minlilleskat

hej og tillykke med maven

jeg/vi fortalte det til familie og nære venner rimligt hurtig, jeg tror kun jeg var 6 uger henne.

og da min første scanning, var overstået, fortalte jeg dem jeg hvade lyst til.

smag og behag.

meget op til forælderne selv

Anmeld

28. marts 2011

Mor til Mike

Tak for jeres svar tøser, det sætter jeg stor pris på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.