Hvornår kan jeg fortælle folk det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.015 visninger
18 svar
0 synes godt om
26. marts 2011

Mor til Mike

Hvor langt skal jeg hen i min graviditet før jeg kan fortælle folk det? hele min og min mands familie ved det allerede. Men det kriller i kroppen på mig for at fortælle hele verden og mine venner det! Er så stolt.. Men hvornår må jeg sige det? Er det efter 1,2 eller 3 måned? (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

twinny

Misselbek skriver:

Hvor langt skal jeg hen i min graviditet før jeg kan fortælle folk det? hele min og min mands familie ved det allerede. Men det kriller i kroppen på mig for at fortælle hele verden og mine venner det! Er så stolt.. Men hvornår må jeg sige det? Er det efter 1,2 eller 3 måned? (:

Jeg venter til jeg har været til NF, pga, risikoen for der går noget  er galt, så orker jeg bare ikk fortælle det til alle.. Så efter 12 uge. hvor risikoen for abort er formindsket...

Men det er smag og behag. Så hvis du føler for det nu, så gør det.  tillykke med maven...

Anmeld

26. marts 2011

Happiness

Vi fortalte det ret hurtigt til alle Tror jeg var 8 uger henne. Men vi var bare så glade at det bare skulle ud

Det er op til dig selv, og hvornår du synes det er rigtigt

Anmeld

26. marts 2011

4kløver

jeg sagde det med det samme sidste gang.. næste gang venter jeg til uge 14ca

men sig det vis du har lyst

Anmeld

26. marts 2011

FamilenStorm

Misselbek skriver:

De fleste plejer at vente til at NF er overstået, så man lige har fået bekræftet liv og abort risikoen er formindsket lidt..

Personligt havde jeg selv rigtig svært ved det, da vi havde prøvet rigtig længe og mange af vores tætte venner fulgte spændt med.. Så familie og de tætteste venner fik det tidligt at vide..

Men det er jo noget I i bund og grund selv bestemmer.. Fordelen ved at fortælle det tidligt er at man kan dele sin glæde med en masse mennesker, men ulempen er at de også bliver en del af det hvis du skulle gå hen og miste...

Men tillykke med det

Anmeld

26. marts 2011

Mor til Mike

Okay, tak allesammen ..

Tror jeg venter lidt endnu så, men det godt nok lidt svært!

Anmeld

26. marts 2011

prettybutterfly

Jeg fortalte alle det da vi fandt ud af det, var vist omkring uge 6-7 tror jeg. Arbejdede i en vuggestue, og ville ikke længere løfte rundt på tunge børn og andre tunge ting, og syntes derfor jeg var nødt til at sige det.

Anmeld

26. marts 2011

Stiner

Sødeste trådstarter!

Først: STORT TILLYKKE med graviditeten! Hvor er det dejligt!

Du er jo ved at SPRÆKKE af glæde og stolthed! Hvis man bare har SÅ meget lyst til at fortælle det, så skal man da gøre det! Du skal overhovedet ikke lytte til, hvad "de fleste" plejer at gøre, hvis DU har lyst til at gøre noget andet! (Tror forøvrigt heller ikke at det er helt rigtigt - ikke i min omgangskreds og arbejdsplads i hvert fald) Der er ingen regler!

Jeg FORSTÅR simpelthen ikke argumentet med, at man skal vente til man er sikker på, at det bliver til noget! Ja, man har større risiko for at abortere inden uge 12, men da jeg aborterede i uge 11 var jeg super glad for, at alle havde vidst, at jeg var gravid. Hvordan pokker skulle de ellers kunne forstå min sorg? Det havde da ikke været mindre hårdt, hvis de ikke havde vist det - måske tvært i mod -  jeg havde ikke kunnet pakke mine følelser væk af den grund.

Du kan også rende ind i, at du får det VIIIILDT dårligt. Skal du så prøve at skjule det i stedet for at kunne hente støtte, forståelse og aflastning?

Så hvis du har lyst til at sige det, så gør det! Folk vil bare glæde sig sammen med dig (og skulle der være nogle få, der ikke gør, så er det deres problem)

NYYYD det.

Anmeld

26. marts 2011

TinaPina

Stiner skriver:

Sødeste trådstarter!

Først: STORT TILLYKKE med graviditeten! Hvor er det dejligt!

Du er jo ved at SPRÆKKE af glæde og stolthed! Hvis man bare har SÅ meget lyst til at fortælle det, så skal man da gøre det! Du skal overhovedet ikke lytte til, hvad "de fleste" plejer at gøre, hvis DU har lyst til at gøre noget andet! (Tror forøvrigt heller ikke at det er helt rigtigt - ikke i min omgangskreds og arbejdsplads i hvert fald) Der er ingen regler!

Jeg FORSTÅR simpelthen ikke argumentet med, at man skal vente til man er sikker på, at det bliver til noget! Ja, man har større risiko for at abortere inden uge 12, men da jeg aborterede i uge 11 var jeg super glad for, at alle havde vidst, at jeg var gravid. Hvordan pokker skulle de ellers kunne forstå min sorg? Det havde da ikke været mindre hårdt, hvis de ikke havde vist det - måske tvært i mod -  jeg havde ikke kunnet pakke mine følelser væk af den grund.

Du kan også rende ind i, at du får det VIIIILDT dårligt. Skal du så prøve at skjule det i stedet for at kunne hente støtte, forståelse og aflastning?

Så hvis du har lyst til at sige det, så gør det! Folk vil bare glæde sig sammen med dig (og skulle der være nogle få, der ikke gør, så er det deres problem)

NYYYD det.

Her må jeg lige erklære mig helt enig.

Jeg kunne ikke have undværet at mine kolleger vidste det da jeg mistede i 14. Uge i sommers.

Har du virkelig lyst, så sig det nu

Anmeld

27. marts 2011

Dansker i England

Begge gange jeg har været gravid, har jeg fortalt det til vennerne med det samme, og da jeg mistede i uge 11 sidste år, kunne jeg ikke have været foruden deres støtte og omsorg. Jeg valgte netop at sige det med det samme, så hvis det endte galt, så vidste de også, hvorfor jeg var ked af det. Men gør, som du har det bedst med og tillykke med graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.