fælles økonomi eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2008

Balderson

Ja, vi har fælles økonomi, fælles bank og fælles bankdame, så hos os er alt fælles

Min mand tjener klart meget mere end mig, men han har sagt at når vi har valgt at leve sammen, så er hans penge mine og mine hans..
Så jeg får ikke en sur mine hvis jeg bruger 5000 kr. på mig selv en mdr. for måske kan han finde på det næste mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2008

Mie A

Vi har en fælles budgetkonto - her sætter vi penge ind, så vi cirka har lige meget tilbage på vores egne kontoer - dog har jeg lidt ekstra, da jeg står for de daglige indkøb.

Men har jeg købt et eller andet for ham eller omvendt - er det jo ikke sådan at vi står og forlanger pengene igen

Knus Mie

Anmeld

17. oktober 2008

Honningblomst

Da jeg boede med min x havde vi selvfølgelig og helt naturligt fællesøkonomi. Må dog indrømme at jeg nyder mit liv nu hvor det er mine penge, mine regninger og mig der køber alt jeg har lyst til og ikke skal tage hensyn eller tænke på andre....ego-livet længe leve-griner-

Anmeld

17. oktober 2008

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
100% fælles her!

Vi har en almindelig lønkonto, hvor vores penge går ind på. Til denne konto har vi begge et visa/dankort. Derudover har vi en budgetkonto, og en opsparingskonto. Alt sammen fælles. Det synes vi er helt naturligt eftersom vi er gift og har en søn. Vi ejer hus og biler sammen. Jeg er pt. studerende (1 år endnu) og min mand har et godt betalt job. Vi diskuterer aldrig penge. Vi elsker hinanden og vil hinanden det godt.
Jeg købte i sin tid en lejlighed i København, som vi solgte med et pænt overskud, da vi flyttede tilbage til Jylland. På den måde har jeg også bidraget rent økonomisk, men det ville nu ikke have ændret noget, hvis det ikke havde været tilfældet.
Min mand har altid sagt mine penge er dine penge, og sådan er det her.
Mvh. Line.

Anmeld

17. oktober 2008

Skovurt

Udvover at vi hver har en lønkonto, så har vi en fælleskonto - med hver et dankort (med forskellige koder), og den konto sætter vi så begge to et fast beløb ind på hver måned, og så er det så den konto der dækker vores udgifter.

Vores personlige konto indeholder så det vi hver især har tilbage, og det bruger vi på... ja, hvad vi nu engang har lyst til - og det er både personlige ting og fællesting som biograf, restaurant osv - som vi ikke lige føler for at trækker på fælleskontoen - det afhænger lidt af humør og situation egentlig - men ingen tæller hvad vi bruger af hinandens, så ... vil da kalde det fælles.

Vi har ingen fælles opsparing, men sparer hver især det op vi nu engang føler for.

derudover så har min kæreste jo så stået for at fylde på vores fælleskonto i noget tid nu, hvor jeg ikke har fået nogle penge rigtig - så glæder mig til at starte job pr. 1/11 60.png

Anette

Anmeld

17. oktober 2008

Stumpen

Mie Albrecht skriver:

Vi har en fælles budgetkonto - her sætter vi penge ind, så vi cirka har lige meget tilbage på vores egne kontoer - dog har jeg lidt ekstra, da jeg står for de daglige indkøb.

Men har jeg købt et eller andet for ham eller omvendt - er det jo ikke sådan at vi står og forlanger pengene igen

Knus Mie

Sådan foregår det også her.. Kæresten betaler dog noget mere ind på budgetten end jeg, da min konto bruges til daglige indkøb og "mine egne lommepenge"

Anmeld

17. oktober 2008

Pia.

Vi har fælles økonomi her...

Anmeld

17. oktober 2008

Fam. Madsen

ja vi har helt klart fælles økonomi...45.png

Anmeld

17. oktober 2008

Christinahr

Vi har faktisk haft fælles økonomi siden vi flyttede sammen da jeg var 18. Det var sgu et fedt og så kunne vi ligeså godt få samme bankmand... Det fungere ganske fint, jeg betaler regninger og bruger penge mens min kæreste brokker sig over der aldrig er nogen til ham

Anmeld

18. oktober 2008

Astrid P

100% fælles og det har været sådan siden vi flyttede sammen.

Hvad holdet tjener, bruger holdet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.