fælles økonomi eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har i fælles økonomi

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.420 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. oktober 2008

tascia

er lidt nysgerrig! der var på et tidspunkt en debat på en anden babyside, om man havde fælles økonomi. var faktisk noget overrasket over nogle af svarende, så vil da lige hører jer

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2008

ekzunz

Ja - helt og adeles fælles. Alt andet er for besværligt når man har hus og børn sammen....

Rikke

Anmeld

17. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Nej nej nej!!!!!

Vi har hver vores konti hvor vores respektive penge går ind. Så overfører jeg min andel af budgettet til hans budgetkonto. Der er oprettet en madkonto, men kun med et kort, og den står i hans navn. Der overfører jeg penge til.

Derudover har jeg min egen budgetkonto hvor jeg betaler mine personlige omkostninger.

Hvis vi skulle have fælles konto ville vi få problemer, for så skulle vi have den samme bank. Og jeg vil ikke have hans og omvendt

Anmeld

17. oktober 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Nu er jeg alene med mine børn, men da jeg boede sammen med deres far havde vi heller ikke fælles økonomi.

Kan se både fordele og ulemper ved det...

Vi boede i lejebolig, og delte alle udgifter omkring bolig, børnepasning o.s.v.
Vi havde ingen skæderi om hvad vi brugte vores penge til, da vi jo havde vores egne.
Ulempen var at han tjente en del mere end dig, og synes det var lidt unfair nogen gange at han kunne købe en masse ting til sig selv, hvor jeg ikke havde så mange penge til at forkæle mig selv med. Han købte så indimellem ting til mig hvis der var noget jeg ønskede mig... men altså ikke helt det samme som selv at kunne købe det.

Rikke.

Anmeld

17. oktober 2008

Maria9990

Nej.
Jeg overfører penge til kærestens budgetkonto og maden skiftes vi lidt til at købe.

Men, når vi engang får nyt sted at bo skal vi have fælles økonomi. 60.png

Anmeld

17. oktober 2008

fam.4xc

Både og..... Vores penge går ind på hver sin konto... Vi betaler hver især nogle regninger.. Claes hæver 5000 til kostpenge hver måned til vores kostpenge pung... og så lever vi begge af resten af hinandens penge

Vi har ik fået skiftet til samme bank endnu, men det sker nok på et tidspunkt

Anmeld

17. oktober 2008

Plysbjørnen

Her er det også både og... Vi sætter begge penge ind på budgetten, mig mest for jeg får kun løn en gang i måneden, han får hver 14. dag, så tilgengæld lever vi så af hans penge...

betina

Anmeld

17. oktober 2008

MorCamilla

Vi har fælles husgæld, fælles budget konto og fælles opsparing.. Men mine penge går ind på en konto og Kaspers på en anden, så vi har hver vores lønkonto...

Anmeld

17. oktober 2008

lonemus

Znuzke skriver:

Ja - helt og adeles fælles. Alt andet er for besværligt når man har hus og børn sammen....

Rikke

Samme her!

Anmeld

17. oktober 2008

Mette+Mathias

Ja, vi har fællesøkonomi, - synes det må være svært at få andet til at fungere???

Vi har dog hver sin konto som vores løn går ind på, og så overfører min mand næsten al sin løn til budgettet og jeg overfører omkring 4000. Det betyder jo så at min mand ikke har ret mange penge tilbage, - men når/hvis (for det er altid mig som handler) hans konto nærmer sig 0, så overfører jeg bare nogle af "mine" penge til ham, - eller omvendt, hvis det var nødvendigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.