Jer, der har født flere gange....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Var det nemmere at føde 2. gang?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.143 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. oktober 2008

Tikki

....var det nemmere for jer at føde 2. gang, som folk siger det er, eller er det en skrøne? Ja ja, ved godt, at der stadig er 10 uger til termin for mit vedkomne, men jeg kan da sagtens huske min første fødsel (min datter er 15 måneder).....ikke fordi den var fuldstændig vild og blodig, men jeg blev syet en del....og så er det jeg kommer til at tænke på, om der så ikke er arvæv som kan forhindre i, at det hele er smidigt og nemmere kan udvide sig??

Jeg hører alle steder, at det er nemmere at føde 2. gang.....men ikke desto mindre har jeg endnu ikke mødt nogen, der vitterligt har haft det nemmere 2. gang de fødte og det er måske kun 2-3 timer hurtigere de føder - det er jo ikke så meget kortere tid, hvis man har 17-18 timer at tage af eller 48 timer som min veninde Måske er det mig, der ikke har mødt de rette folk eller bare ikke kender nok flergangsfødende

Hvordan har det været for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2008

Honningblomst

MEGET nemmere...to kejsersnit fik jeg efter første fødsel.
Så jeg er ikke til meget hjælp...tror dog min nummer to fødsel ville have været værre, desværre.
Knus..

Anmeld

17. oktober 2008

petersmor

Alle 4 fødsler var nogenlunde det samme, de var hurtige og "nemme" alle

Anmeld

17. oktober 2008

Heidi.

Jeg har svaret ikke nemmere men hurtigere. Det gik meget hurtigere 2. gang, men til gengæld gjorde det SÅ ondt fordi jeg åbnede mig så hurtigt.. Første gang 36 timer, anden gang 6 timer

Kh Heidi

Anmeld

17. oktober 2008

twinboys

Man kan bare få tvillinger, så har man to fødsler på en gang...

Thi hi

Var det ikke en god idé

Majbritt

Anmeld

17. oktober 2008

lonemus

Ja, 2. gang var meget nemmere. Denne gang kendte jeg jo hele forløbet og kunne bedre forberede mig på det hele. Jeg kunne mærke på min krop, når veerne var godt i gang og tiden var inde til at tage på fødegangen. Jeg kendte ligesom rutinerne.....og ja, jeg havde bedre styr på vejrtrækningen, udvidelsesfasen og pressefasen.

Det hele gik dog også meget hurtigere - 1. gang tog det hele 6 timer, mens det 2. gang kun tog 3 timer.

Så jeg har svaret ja, da jeg syntes det var meget nemmere 2. gang.

Held og lykke med fødslen 60.png

Lone

Anmeld

17. oktober 2008

tascia

lonemus skriver:

Ja, 2. gang var meget nemmere. Denne gang kendte jeg jo hele forløbet og kunne bedre forberede mig på det hele. Jeg kunne mærke på min krop, når veerne var godt i gang og tiden var inde til at tage på fødegangen. Jeg kendte ligesom rutinerne.....og ja, jeg havde bedre styr på vejrtrækningen, udvidelsesfasen og pressefasen.

Det hele gik dog også meget hurtigere - 1. gang tog det hele 6 timer, mens det 2. gang kun tog 3 timer.

Så jeg har svaret ja, da jeg syntes det var meget nemmere 2. gang.

Held og lykke med fødslen 60.png

Lone

hurtigere men ikke nemmere!
6 timer første gang og 4 timer 2 gang

Anmeld

17. oktober 2008

Lykkelig Mor til 2

Ja nemere andre gang!!! Min første fødsel tok 13timer, min andre fødsel tok 2timer!!...Men smerten var den samme!!!

MVH Linda..

Anmeld

17. oktober 2008

BAMBI

første gang fik rigtig nemt
min jordemor sagde at jeg var skabt at føde børn

det er jo bare som at smutte mandler

2 gang. gik vandet men ingen verer ...
jeg fik drop og det er sværer at styre syndes jeg

men fra verer rígtig gik i gang var det lige som første gang.
2 prasse verer så var hun ude

og jeg har ikke nogen af gangen haft ver mere end max 6 timer

hilsen Bambi

Anmeld

17. oktober 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Første gang: Vandet gik spontant og hun blev født 5 timer senere

Anden gang: 2½ time fra første vé

Tredje gang: Vandet gik spontant og han blev født 1 time og 40 minutter senere.

Så ja, det er gået hurtigere for hver gang. Tør da slet ikke tænke på, hvor hurtigt en eventuel fjerde (men meget imaginær, skal ikke have flere) fødsel ville blive.

Det gjorde så også mere ondt, jo hurtigere det er gået. Og det er faktisk slet ikke rart ikke rigtig at nå at følge med. Men nok hellere en lynfødsel end en marathonfødsel.

Held og lykke, når den tid kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.