Egne behov før børnenes eller...øhh..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

morethanperfect

Eva. skriver:

Nej, jeg kunne heller ikke lige se det...og det er vel også sundt at børnene ved at der er andet end dem...at jorden faktisk drejer sig om andet end lige netop de tre...

Ja ! Det tror jeg bestemt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Aves.

duddi. skriver:

Åh ja ja ja ja..... hvad gør jeg for mig selv?? For to år siden gjorde jeg INTET for mig selv, for muligheden var der ikke. Nu hvor jeg bor tæt på mine forældre, har jeg pludselige mulighed for at gøre noget som mig og ikke som mor. Men det er nu ikke så let, for jeg har en voldsom dårlig samvittighed. Her er min far rigtig god til at gøre det klart for mig, at jeg bliver NØDT til at gøre noget for mig selv, for at kunne blive en bedre mor. Men jeg tror min dårlige samvittighed meget kommer af omverdens tendens til at vi konstant skal sætte vores børn først. Der er ingen tvivl om, at jeg vil gøre alt for min datter og vil til enhver tid sætte hende først - når det er nødvendigt! Men jeg er så småt begyndt at indse, at jeg også bliver nødt til at have et liv, jeg kan ikke leve igennem hende.

Så jeg dyrker en masse motion, tager i biffen og måske endda i byen engang i mellem. Det er med at tage i byen gør jeg så helst når hun er ved sin far. Men det er jo så der, jeg plejere at gøre monster rent derhjemme, så jeg kan da godt sidde søndag aften når hun er kommet hjem fra sin far og have en lille snert at dårlig samvittighed over at jeg har været "uansvarlig" i weekenden og har været på cafe eller i byen, frem for at være en kompelt og total rengøringsvanvittig enlig mor

Men måske man skal definere hvad der er det bedste for børn...altså, jeg tror simpelthen ikke på det sunde i at man som enlig forælder ikke har andet at gå op i end sit barn...det er da synd for barnet at denne bliver fastholdt og at moderen på en eller anden måde skaber en uhensigtsmæssig afhængighed som går begge veje, det er jo ikke meningen...barnet skal ikke være en erstatning for noget som den voksne,moderen, burde få fra andre voksne mennesker...og især som enlig der er det dælme vigtigt at få andet input end den fra ynglen..

Så bla bla bla...og ja, det jeg ville sige var bare at jeg mener det er at tænke på sine børn, at tænke på sig selv først nogle gange..

Og en tur i byen er da guld værd...afsted med dig og godt du har din far til at skubbe..så skubber jeg med..

knus knus..

Anmeld

25. marts 2011

MariaJ

Jeg synes det er en klassiker herinde, at mange mener, at man knapt kan tage sig en kop kaffe mens ungen leger uden at forsømme sine børn.

Jeg har jo kun en, og hun er ikke så gammel, så jeg har jo mange erfaringer til gode, men jeg tror slet ikke på at det er sundt for børn, at hele verden drejer rundt om dem. Mit barn skal ikke have ansvaret for at gøre mig lykkelig, og selvom jeg elsker min datter uendeligt højt, er der også mange andre ting i mit liv, der er vigtige for mig. Det er ikke for min datters skyld jeg går på arbejde, men det er vigtigt for mig, for at jeg kan være den person jeg er. Jeg kommer også til at rejse med mit arbejde, mens min datter er hjemme, og det er ingen hemmelighed at jeg sætter enormt stor pris på de pustehuller i hverdagen, som jeg synes mit voksenliv er.

Jeg kunne ikke finde på at lade min datter være alene hjemme, mens jeg gik ud og handlede, som eksemplet i den anden tråd, men hun er jo også kun 10 måneder, og vil intet kunne gøre for at redde sig selv, hvis der skete noget. Med så store børn som dine, Eva, ville jeg heller ikke bekymre mig for at lade dem være alene lidt.

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Leneur skriver:

Ja og på sigt vil de om ikke hade en, så ihvertfald have utrolig meget dårlig samvittighed når de bliver så store at de hellere vil være sammen med venner og veninderne end deres "gamle" mor, som de ved ikke har andet indhold end dem og det vil jeg ihvertfald ikke byde min datter. Jeg ved jeg vil være bekymret når hun er ude men tænk sig helt selv bestemme hvad man vil se på tv eller stikke næsen i en god bog. Ligge i timevis i badekarret, fordi du har tiden til det. Bliver bare så lækkert....

Du kan tro jeg vil nyde det i morgen.

Lige netop....præcis min pointe....stakkels børn....jeg har en stor dreng som nu ikke har sovet hjemme i flere uger...kun lige den famøse aften hvor jeg bad ham sove her og passe de små...og jeg synes det er et sundhedstegn at han ikke føler han skal sidde her og underholde mig, at han gør hvad han gør fordi det er hans behov....og ikek fordi jeg ønsker noget bestemt...

Og ja, nyd det...nyd nyd nyd..

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

MariaJ skriver:

Jeg synes det er en klassiker herinde, at mange mener, at man knapt kan tage sig ern kop kaffe mens ungen leger uden at forsømme sine børn.

Jeg har jo kun en, og hun er ikke så gammel, så jeg har jo mange erfaringer til gode, men jeg tror slet ikke på at det er sundt for et børn, at hele verden drejer rundt om dem. Mit barn skal ikke have ansvaret for at gøre mig lykkelig, og selvom jeg elsker min datter uendeligt højt, er der også mange andre ting i mit liv, der er vigtige for mig. Det er ikke for min datters skyld jeg går på arbejde, men det er vigtigt for mig, for at jeg kan være den person jeg er. Jeg kommer også til at rejse med mit arbejde, mens min datter er hjemme, og det er ingen hemmelighed at jeg sætter enormt stor pris på de pustehuller i hverdagen, som jeg synes mit voksenliv er.

Jeg kunne ikke finde på at lade min datter være alene hjemme, mens jeg gik ud og handlede, som eksemplet i den anden tråd, men hun er jo også kun 10 måneder, og vil intet kunne gøre for at redde sig selv, hvis der skete noget. Med så store børn som dine, Eva, ville jeg heller ikke bekymre mig for at lade dem være alene lidt.

Jeg er helt enig....lad os da huske hvad det handler om...og børns sættes ikke i verden for at underholde, passe på, eller for at give forældrene noget de mangler følelsesmæssigt...børnene skal slippes og børnene skal da vide der er andet...så jeg er helt enig...men jeg er undrende over den udvikling...eller den tendens herinde...tænker også at sådanne sider her netop er med til at skabe den der pegefinger og hysteri...altså, hvem kan sige sig fri for at have gjort noget som man godt vidste ikke var det optimale, men sådan blev det altså bare...intet er perfekt og ingen bør forvente at det kan lade sig gøre...

Dejligt jeg ikke er helt alene med den mening... og tak fordi du ikke synes jeg er dybt uansvarlig...

Anmeld

25. marts 2011

Vial

Altså så længe du ikke lader dem være alene hjemme i 7 timer om natten, og du så sidder og hænger på et værtshus og kommer fuld hjem, så er det vel okay.

At være væk, når de sover må da være det mest skånsomme - i hvert fald når de er små.

Jeg har nu været mor i 7½ mdr og har egentlig ikke været væk fra dem. Kun kort for lige at handle den gang vi boede hos mine forældre. Eller da min søster blev rigtig syg, og jeg forlod mine 2 mdr gamle babyer i 5 timer for at være hos hende. Det forargede nogle, men kan jo ikke have babyer med på en hospitalsstue , hvor der ligger alvorlige syge mennesker, som skal have ro.

Jeg har fået et gavekort til bio og børnepasning. Dét glæder jeg mig til ska indløses i snarlig fremtid. Ellers GLÆDER jeg mig til at de skal i dagpleje om et par måneder for trænger virkelig til noget fred.. hehe

Anmeld

25. marts 2011

132319

Mine ungers far og jeg er ikke sammen længere og lige så snart Kamille er gammel nok, skal de være hos ham hver 2. weekend.

Jeg kan lige love dig for at jeg glæder mig og vil  nyde det!

Jeg er Mor men jeg er også Matilde! Og det er for mig to ting der HELDIGVIS stadig kan adskilles!

Jeg har ikke tænkt mig at sidde herhjemme og græde snot over at mine unger er hos deres far, næ nej jeg skal ud og have det sjovt med veninderne og nyde min singletilværelse og det at jeg har frie tøjler til at kunne tænke på mig selv!

Jeg kan også sagtens finde på at tage på en ferie uden mine børn-Uha uha, dét ved jeg at der er rigtig mange herinde der synes er ganske forfærdeligt! 

Alt i alt så elsker jeg at være mor, mine børn er det største der er sket men når det nu er sagt så nyder jeg at være lidt væk fra dem engang i mellem 

Anmeld

25. marts 2011

MariaJ

Eva. skriver:

Jeg er helt enig....lad os da huske hvad det handler om...og børns sættes ikke i verden for at underholde, passe på, eller for at give forældrene noget de mangler følelsesmæssigt...børnene skal slippes og børnene skal da vide der er andet...så jeg er helt enig...men jeg er undrende over den udvikling...eller den tendens herinde...tænker også at sådanne sider her netop er med til at skabe den der pegefinger og hysteri...altså, hvem kan sige sig fri for at have gjort noget som man godt vidste ikke var det optimale, men sådan blev det altså bare...intet er perfekt og ingen bør forvente at det kan lade sig gøre...

Dejligt jeg ikke er helt alene med den mening... og tak fordi du ikke synes jeg er dybt uansvarlig...

Ja, jeg kan også godt undre mig over det. Jeg ved ikke, om det er fordi mange herinde fantisk er sådan, eller om mange bare føler, at der er en slags pres for at vise sig fra sin allerbedste side her.

Jeg har skrevet de her ting før i andre tråde, og er overbevist om at man gør sine børn en tjeneste ved at vise dem, at der også findes andre i familien, der har behov, og at barnets behov ikke altid kommer først.

Anmeld

25. marts 2011

quar20

Hmmm.. Rasmus og jeg er VILDT dårlige til at være par og ikke forældre.. Så i aften på vores fødselsdag skal vi ud at spise og i bio..!!

Vi har ikke fået passet Tino ( og nu liam ) - siden julefrokost 09..!! JAAAR jeg ved det godt..!! Jeg er total håbløs på det punkt..! Jo Tino blev passet af farmor og farfar da Liam kom til verden - og sov derude i 2 dage, men vi var derude hver dag og hyggede - det var BLOT for at få ro til Liam om natten de første to døgn..!!

Men NU har vi for alvor sagt at vi skal blive bedre til at sige HVAD VI HAR BRUG FOR - og HVAD VI ENKELTVIS HAR BRUG FOR..!!

SÅ jeg har tilmeldt mig Zumba hver onsdag i en time - og derudover har jeg sagt at jeg 1 gang om måneden vil ha en aften sammen med veninderne hvor jeg ikke er MOR men VENINDE og mig selv..!!

Så syntes absolut ikke der er noget galt i at huske sig selv og hinanden

Anmeld

25. marts 2011

Heidimed lea

Eva. skriver:

NU fik jeg lige en bemærkning om at jeg tilsidesatte mine børns behov ved at tage væk 7 timer hvor de sov....jeg tænker bare at så kan man vel egentlig ikke gøre noget...altså ikke engang have et fuldtidsjob...hvis det er sådan at alt man gør skal være for børnene...eller ikke påvirke dem...at jeg tager ud og ser andre end mine børn, det tror jeg da i den grad er positivt for dem...det er da en skræmmende tanke hvis man som enlig eller par ikke måtte have andet end børnene...stakkels stakkels børn..

Jeg løber også en halv time dagligt hvor jeg lader mine børn hjemme og jeg NYDER 3 dage ud af 14 dage hvor jeg kun har et barn hjemme...slemme slemme mig..

Hvad gør I af slemme ting og sådan helt seriøst...må og skal hele livet kun dreje sig om de forkælede unger...

Knus Eva...som bør læse NU:.

i mine øjne lyder du som en mor som tænker på dig selv og dermed også dine børn

hvis en ½ times løbetur gør dig glad så får du vel også overskud til dem når i er sammen...  og ja børn har da også godt af at blive påvirket af andre mennesker     du er alene ikke???    så har du altså og dit egen behov og dække,,   er sikker på at dine børn nok skal få hvad de har behov for..   

i mine øjne så er det sundt for børn også at se at de voksne også har behov og lyst til ting.. som ex mor gerne vil løbe eller se andre mennesker i ny og næ..

tror jeg kunne lære lidt af dig,, er nemlig ikke god til at dække mine behov    men fra nu af forsøger jeg mere

god dag knus Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.