Jeg synes det er en klassiker herinde, at mange mener, at man knapt kan tage sig en kop kaffe mens ungen leger uden at forsømme sine børn.
Jeg har jo kun en, og hun er ikke så gammel, så jeg har jo mange erfaringer til gode, men jeg tror slet ikke på at det er sundt for børn, at hele verden drejer rundt om dem. Mit barn skal ikke have ansvaret for at gøre mig lykkelig, og selvom jeg elsker min datter uendeligt højt, er der også mange andre ting i mit liv, der er vigtige for mig. Det er ikke for min datters skyld jeg går på arbejde, men det er vigtigt for mig, for at jeg kan være den person jeg er. Jeg kommer også til at rejse med mit arbejde, mens min datter er hjemme, og det er ingen hemmelighed at jeg sætter enormt stor pris på de pustehuller i hverdagen, som jeg synes mit voksenliv er.
Jeg kunne ikke finde på at lade min datter være alene hjemme, mens jeg gik ud og handlede, som eksemplet i den anden tråd, men hun er jo også kun 10 måneder, og vil intet kunne gøre for at redde sig selv, hvis der skete noget. Med så store børn som dine, Eva, ville jeg heller ikke bekymre mig for at lade dem være alene lidt.
Anmeld