Egne behov før børnenes eller...øhh..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

Aves.

NU fik jeg lige en bemærkning om at jeg tilsidesatte mine børns behov ved at tage væk 7 timer hvor de sov....jeg tænker bare at så kan man vel egentlig ikke gøre noget...altså ikke engang have et fuldtidsjob...hvis det er sådan at alt man gør skal være for børnene...eller ikke påvirke dem...at jeg tager ud og ser andre end mine børn, det tror jeg da i den grad er positivt for dem...det er da en skræmmende tanke hvis man som enlig eller par ikke måtte have andet end børnene...stakkels stakkels børn..

Jeg løber også en halv time dagligt hvor jeg lader mine børn hjemme og jeg NYDER 3 dage ud af 14 dage hvor jeg kun har et barn hjemme...slemme slemme mig..

Hvad gør I af slemme ting og sådan helt seriøst...må og skal hele livet kun dreje sig om de forkælede unger...

Knus Eva...som bør læse NU:.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Leneur

Eva. skriver:

NU fik jeg lige en bemærkning om at jeg tilsidesatte mine børns behov ved at tage væk 7 timer hvor de sov....jeg tænker bare at så kan man vel egentlig ikke gøre noget...altså ikke engang have et fuldtidsjob...hvis det er sådan at alt man gør skal være for børnene...eller ikke påvirke dem...at jeg tager ud og ser andre end mine børn, det tror jeg da i den grad er positivt for dem...det er da en skræmmende tanke hvis man som enlig eller par ikke måtte have andet end børnene...stakkels stakkels børn..

Jeg løber også en halv time dagligt hvor jeg lader mine børn hjemme og jeg NYDER 3 dage ud af 14 dage hvor jeg kun har et barn hjemme...slemme slemme mig..

Hvad gør I af slemme ting og sådan helt seriøst...må og skal hele livet kun dreje sig om de forkælede unger...

Jeg mener helt klart at man som forældre også er nødt til at tænke på sig selv en gang imellem. Synes det er vigtigt at ikke alt drejer sig om sit barn/sine børn. Hvis du kun koncentrerer dig om dem, tror jeg man hurtigt løber sur i det. At komme ud blandt andre, få nye input. Snakke om andet end børn, hygge sig uden børn og bare være sig selv og i mit tilfælde ikke bare mor men KUN mig...

I morgen skal hun ud og passes med overnatning da jeg skal til noget fætter/kusine-tamtam og jeg glæder mig sindssygt meget, selvom jeg også vil savne hende sindssygt meget. En enkelt gang imellem synes jeg det er helt i orden at sætte sig selv først.

Nu er jeg så også alenemor på fuldtid, så jeg får derfor ingen friweekend i ny og næ og jeg nyder så meget at få lov til at gøre fuldstændig som det passer mig, bare en enkelt gang i mellem. Skal så lige siges at det kun er 4. gang hun skal sove et andet sted end hjemme og hun er halvandet år.

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Leneur skriver:

Jeg mener helt klart at man som forældre også er nødt til at tænke på sig selv en gang imellem. Synes det er vigtigt at ikke alt drejer sig om sit barn/sine børn. Hvis du kun koncentrerer dig om dem, tror jeg man hurtigt løber sur i det. At komme ud blandt andre, få nye input. Snakke om andet end børn, hygge sig uden børn og bare være sig selv og i mit tilfælde ikke bare mor men KUN mig...

I morgen skal hun ud og passes med overnatning da jeg skal til noget fætter/kusine-tamtam og jeg glæder mig sindssygt meget, selvom jeg også vil savne hende sindssygt meget. En enkelt gang imellem synes jeg det er helt i orden at sætte sig selv først.

Nu er jeg så også alenemor på fuldtid, så jeg får derfor ingen friweekend i ny og næ og jeg nyder så meget at få lov til at gøre fuldstændig som det passer mig, bare en enkelt gang i mellem. Skal så lige siges at det kun er 4. gang hun skal sove et andet sted end hjemme og hun er halvandet år.

Nyd det nyd det nyd det...

Og ja, jeg giver dig helt ret... nu har jeg været mor i 14 år og enlig mor i 8 af årene, så jeg bliver da nød til at kunne leve lidt ved siden af...stakkels unger hvsi jeg sad der og gloede på dem dagen lang og ikke havde andet indhold i mit liv end dem...puha..det er sgu da en belastning for dem..

Anmeld

25. marts 2011

morethanperfect

Eva. skriver:

Jeg syns ikke du tilsidesætte dine egne behov ved og tage væk der .. Det syns jeg er underlig sagt .. Kan ikke se hvordan du kan tilsidesætte deres behov når de sover ? Ved ik om man så skal sidde og vogte ved deres senge ..

Anmeld

25. marts 2011

tazz

Jeg nyder også, når vi ikke er så mange hjemme. Og af og til tager manden og jeg på ferie ALENE! Sidst var vi 1½ uge i Los Angeles.

Jeg har fået mange  over det, men hvis man tænker på, hvor mange gange det har reddet vores ægteskab at komme ud og være OS, så tror jeg at det alligevel er i ungernes bedste interesse

Anmeld

25. marts 2011

tazz

Ups, det kom dobbelt op

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

morethanperfect skriver:

Jeg syns ikke du tilsidesætte dine egne behov ved og tage væk der .. Det syns jeg er underlig sagt .. Kan ikke se hvordan du kan tilsidesætte deres behov når de sover ? Ved ik om man så skal sidde og vogte ved deres senge ..

Nej, jeg kunne heller ikke lige se det...og det er vel også sundt at børnene ved at der er andet end dem...at jorden faktisk drejer sig om andet end lige netop de tre...

Anmeld

25. marts 2011

betski

Eva. skriver:

Åh ja ja ja ja..... hvad gør jeg for mig selv?? For to år siden gjorde jeg INTET for mig selv, for muligheden var der ikke. Nu hvor jeg bor tæt på mine forældre, har jeg pludselige mulighed for at gøre noget som mig og ikke som mor. Men det er nu ikke så let, for jeg har en voldsom dårlig samvittighed. Her er min far rigtig god til at gøre det klart for mig, at jeg bliver NØDT til at gøre noget for mig selv, for at kunne blive en bedre mor. Men jeg tror min dårlige samvittighed meget kommer af omverdens tendens til at vi konstant skal sætte vores børn først. Der er ingen tvivl om, at jeg vil gøre alt for min datter og vil til enhver tid sætte hende først - når det er nødvendigt! Men jeg er så småt begyndt at indse, at jeg også bliver nødt til at have et liv, jeg kan ikke leve igennem hende.

Så jeg dyrker en masse motion, tager i biffen og måske endda i byen engang i mellem. Det er med at tage i byen gør jeg så helst når hun er ved sin far. Men det er jo så der, jeg plejere at gøre monster rent derhjemme, så jeg kan da godt sidde søndag aften når hun er kommet hjem fra sin far og have en lille snert at dårlig samvittighed over at jeg har været "uansvarlig" i weekenden og har været på cafe eller i byen, frem for at være en kompelt og total rengøringsvanvittig enlig mor

Anmeld

25. marts 2011

PsychedeliC

Jeg er enlig. Jeg kan godt mærke at jeg er ved at være godt træt af at være sammen med min søn 24/7 non stop, i skal ikke misforstå mig for jeg elsker ham mere noget andet i denne verden. Det er sjældent jeg kommer ud og pt er han bare ultra mor glad, så jeg kan ikke gå ud i køkknet uden han hyler. Jeg snakkede med min sp om det og hun ville snakke med hans vuggestue og bede dem om at finde en plads meget hurtigt til ham fordi hun mener at det vil være godt for både mig og for og ham. Så kunne jeg også få gjort nogle ting og få sovet til middag. Jeg tror det er sundt for både børn og voksne at være lidt væk fra hinanden i løbet af dagen

Anmeld

25. marts 2011

Leneur

Eva. skriver:

Nyd det nyd det nyd det...

Og ja, jeg giver dig helt ret... nu har jeg været mor i 14 år og enlig mor i 8 af årene, så jeg bliver da nød til at kunne leve lidt ved siden af...stakkels unger hvsi jeg sad der og gloede på dem dagen lang og ikke havde andet indhold i mit liv end dem...puha..det er sgu da en belastning for dem..

Ja og på sigt vil de om ikke hade en, så ihvertfald have utrolig meget dårlig samvittighed når de bliver så store at de hellere vil være sammen med venner og veninderne end deres "gamle" mor, som de ved ikke har andet indhold end dem og det vil jeg ihvertfald ikke byde min datter. Jeg ved jeg vil være bekymret når hun er ude men tænk sig helt selv bestemme hvad man vil se på tv eller stikke næsen i en god bog. Ligge i timevis i badekarret, fordi du har tiden til det. Bliver bare så lækkert....

Du kan tro jeg vil nyde det i morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.