Medlem af Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.407 visninger
20 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

Louisiana

Jeg har lige været ved gynækologen, og Pergotime har desværre ikke hjulpet, så jeg skal vente en cyklus, og så starte på dem igen, og derefter give mig selv indsprøjtninger. Hertil sagde min gynækolog, at det jeg skal sprøjte mig med koster 1200 kr (), men hvis man er medlem af Sygesikring Danmark, så kan man få det næsten gratis (alt efter hvilken gruppe man er i). Nu er jeg ikke medlem af Sygesikring Danmark, så jeg var inde og tjekke, og der står der: Tilskudsreglerne for medicin til behandling af barnløshed har deres egen CTR-saldo: CTR-B, fordi der først ydes offentligt tilskud, når beløbet overstiger 15.000 kroner pr. år.

Så kan det vel knap betale sig, at melde sig ind?? Min gynækolog gjorde ellers opmærksom på, at barnløshed ikke er en sygdom, så der skulle slet ikke være noget problem... Men det er måske en ny regel der er kommet, efter regeringen har besluttet, at man selv skal betale, når man skal i behandling for barnløshed?

Er du/I medlem af Danmark, og kan det betale sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Dinna88

Spørger du helt generelt om det kan betale sig, eller om det kun er i forhold til det du "døjer" med?
Jeg er medlem, i gruppe 5, så jeg giver 300 pr. kvartal. Det kan sagtens betale sig for mig, jeg går lige nu meget til kiropraktor. Giver 280 kr pr gang, og kan så vist få 100 kr tilbage for hver gang.

Jeg har lige været til tandlæge, det blev kun 83 kr, men jeg skulle gerne få 50 kr tilbage af dem. Så for mig kan det egentlig godt betale sig, men det kommer jo an på hvor meget jeg "fejler". Jeg tør i hvert fald slet ikke at melde mig ud - uheldet kan jo være ude! Det ligger til min familie at have dårlige tænder, samt der er sukkersyge og min mor har noget med stofskiftet. Så jeg forbliver medlem af Danmark!  

Anmeld

25. marts 2011

henh01

Jeg er ikke selv medlem, men har ofte overvejet det ift tandlægeregninger osv. Jeg tror du har ret i at det er en ny regel da det ellers ville blive ALT for dyrt for "Danmark" at skulle give tilskud til alle barnløse medlemmer. (jeg synes stadigd et er forrykt at man selv skal betale. Ville tusind gange hellere mine skattepenge gik det hjælp til barnløse frem for at de gik til de tårnhøje lønninger folketinget besidder og alt det andet de bliver brugt til)

Anmeld

25. marts 2011

henh01

Dinna88 skriver:

Spørger du helt generelt om det kan betale sig, eller om det kun er i forhold til det du "døjer" med?
Jeg er medlem, i gruppe 5, så jeg giver 300 pr. kvartal. Det kan sagtens betale sig for mig, jeg går lige nu meget til kiropraktor. Giver 280 kr pr gang, og kan så vist få 100 kr tilbage for hver gang.

Jeg har lige været til tandlæge, det blev kun 83 kr, men jeg skulle gerne få 50 kr tilbage af dem. Så for mig kan det egentlig godt betale sig, men det kommer jo an på hvor meget jeg "fejler". Jeg tør i hvert fald slet ikke at melde mig ud - uheldet kan jo være ude! Det ligger til min familie at have dårlige tænder, samt der er sukkersyge og min mor har noget med stofskiftet. Så jeg forbliver medlem af Danmark!  

Hmm.. Hvordan kunne det kun blive 83 kr til tandlægen? Jeg kommer ikke af med mindre end 350 kr som et tandtjek koster hos min..

Anmeld

25. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, jeg er medlem og har været det i alt den tid jeg kan huske. Ens børn er gratis medlem. Der er nogen år, hvor jeg har underskud og nogen år, hvor jeg har overskud. Men mest af alt, hvis jeg får en kronisk sygdom kan jeg ikke blive indmeldt og det er der, hvor man rigtig kan sparer penge.

Anmeld

25. marts 2011

Louisiana

Hmm... Det kunne være jeg skulle melde mig ind uanset...

Anmeld

25. marts 2011

eElak

Jeg har lige været ved gynækologen, og Pergotime har desværre ikke hjulpet, så jeg skal vente en cyklus, og så starte på dem igen, og derefter give mig selv indsprøjtninger. Hertil sagde min gynækolog, at det jeg skal sprøjte mig med koster 1200 kr (), men hvis man er medlem af Sygesikring Danmark, så kan man få det næsten gratis (alt efter hvilken gruppe man er i). Nu er jeg ikke medlem af Sygesikring Danmark, så jeg var inde og tjekke, og der står der: Tilskudsreglerne for medicin til behandling af barnløshed har deres egen CTR-saldo: CTR-B, fordi der først ydes offentligt tilskud, når beløbet overstiger 15.000 kroner pr. år.

Så kan det vel knap betale sig, at melde sig ind?? Min gynækolog gjorde ellers opmærksom på, at barnløshed ikke er en sygdom, så der skulle slet ikke være noget problem... Men det er måske en ny regel der er kommet, efter regeringen har besluttet, at man selv skal betale, når man skal i behandling for barnløshed?

Noget siger mig at du har fejlfortolket det der står... 

CTR kontoen hænger ikke nødvendigvis sammen med Sygesikring Danmark... 

Grunden til at det er en seperat CTR konto er at det offentlige ikke giver tilskud før det overstiger 15.000 kroner. 

Men Sygesikring Danmark giver da tilskud til ALLE dine køb... om du så køber en receptcreme til 50 kroner, eller om det er medicin til barnløshed på 2000 kroner.. 

Det er sådan jeg mener det er - men ring evt til dem og spørg

desuden - du får tilskud ved tandlæge, briller og i et vist omfang alternativ behandling. 
Derudover, så kan dit barn komme i sygesikring danmark gratis når det er... det kan godt betale sig ;-) 

Anmeld

25. marts 2011

klmf

Synes du skulle ringe til Danmark og høre dem ad, hvordan det vil være for dig - også ift. om der skullevære en karensperiode eller lign.

Vi er alle medlem - jeg har været det siden spæd og Lars har jeg 'tvunget' til at blive medlem. Jeg passer ofte kronikere og hvad de ikke får tilbage for deres medicin og behandlinger, jamen det er helt vildt godt for dem at d er medlemmer. Og har du først noget du bliver behandlet for, så er døren jo lukket for indmelding!

Så undskyld jeg bliver helt generel, men det er bare en af mine personlige kæpheste - det kan ikke betale sig at lade være Og dine kommende børn er gratis

Anmeld

25. marts 2011

Tina&Laura

Louisiana28 skriver:

Vi er alle tre medlem af Danmark og det synes jeg faktisk ret godt om.

Det er rart at hvis vi skal have noget medicin så får vi lidt tilbage gver gang. Det gode synes jeg helt sikkert er at man til hver en tid kan trække pengene man har til gode ud.

Og så synes jeg det er rart at vide at skulle vi blive rigtig syge, skulle have briller eller lignende - ja så er der rabat.

Synes det er en rar sikkerhed at have.

Anmeld

25. marts 2011

Dinna88

henh01 skriver:

Hmm.. Hvordan kunne det kun blive 83 kr til tandlægen? Jeg kommer ikke af med mindre end 350 kr som et tandtjek koster hos min..

Haha. Jamen, det var kun et lille tjek. Det var den første gang jeg var dernede. Og så fjernede han lidt tandsten. 83 spir  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.