Fortvivlet mangler at mærke liv igår og idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

Jemion

Min læge sagde igår at hvis jeg ikke mærkede liv fra lillemanden skulle jeg komme igen.. Nu har jeg ikke mærket ham igår og hertil morgen.. Begynder at blive nervøs for om han er okay derinde Burde jeg ringe til lægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

SaraLM

Ja, det synes jeg bestemt du skal - specielt når lægen selv har sagt det til dig!

X fingre for at alt er som det skal være!

Anmeld

25. marts 2011

FruDall

Du kan jo også ringe til fødegangen og høre hvad de siger.

Anmeld

25. marts 2011

An&Jo

hvor langt er du henne??

Hvis du er under 22 uger skal du ringe til lægen, men hvis du er over de 22 uger så er det fødegangen du skal have fat i.. Krydser for at alt er iorden, men skynd dig at ringe, både for din egen skyld men også babys

Anmeld

25. marts 2011

Jemion

18 uger idag.. jeg har mærket liv hverdag fra jeg var 16+2.. Ved ikke om det er fordi jeg fokusere på det at jeg ikke fanger hans bevægelser.. 

Anmeld

25. marts 2011

MamaJakob

Jeg havde også en periode, hvpr jeg simpelthen var blevet så vant til, at der var liv derinde, at jeg ikke rigtig lagde mærke til det, og så sad jeg også nogle gange om aftenen og tænkte: "Hov, jeg har da slet ikke mærket den i dag?!?!?" I den periode tog jeg også til lægen, bare for en sikkerheds skyld, for at få at vide, at alt var fint - og det var det heldigvis :-)

Så synes bestemt også, du skal få fat i din læge asap - så du heller ikke skal gå og bekymre dig om det hele tiden. Vi krydser fingre for, at alt er som det skal være.

Anmeld

25. marts 2011

Mi

Du må da hellere kontakte lægen igen. Bare lige for en sikkerhedsskyld. Du vil ikke tilgive dig selv, hvis du ikke kontaker lægen, og der så er sket noget med baby.

Anmeld

25. marts 2011

Appletree

Forløber din graviditet ellers ukompliceret?

Man skal først mærke dagligt liv fra omkring 26-28. uge. Så længe du ikke bløder eller har ondt synes jeg du skal tage den med ro og berolige tankerne. Du kan forsøge at lægge dig ned og skubbe lidt til maven og drikke noget iskoldt vand.

Hvis du slet ikke kan få tankerne i ro kan du ringe til din egen læge og spørge om han vil lytte en hjertelyd.

Held og lykke med det )

Anmeld

25. marts 2011

Tulle28

Jemion skriver:

Min læge sagde igår at hvis jeg ikke mærkede liv fra lillemanden skulle jeg komme igen.. Nu har jeg ikke mærket ham igår og hertil morgen.. Begynder at blive nervøs for om han er okay derinde Burde jeg ringe til lægen?

Du skal først mærke liv hver dag fra 26 uger (eller er det 28...?), så når du ikke er længere henne tror jeg det er OK. Men få det tjekket for en sikkerhedsskyld - og for at få ro i sindet.

Anmeld

25. marts 2011

Jemion

Tak for jeres gode råd

Har snakket med lægen og han vil gerne have jeg kommer derop, så han lige kan tjekke hans hjertelyd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.