Er jeg Shopaholic?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

bullerbassen

CamillaRH skriver:

Jeg har det helt på samme måde.

Bare lidt værre..

Jeg bruger penge jeg ikke har..

Jeg har en kassekredit på 20.000kr har brugt 12.800kr KUN på tøj til min søn. Jeg er helt vildt med Hummel.

Har har 5 smækbukser, 15 zip trøjer osv osv. Der er stadig prismærker på halvdelene af det. Jeg køber noget hverdag, om det er en body eller om det er en Jakke til 500. HVERDAG! jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre ved det.

Indtil nu har jeg kunne tillade mig det, fordi vi har haft råd til at kunne gøre det, da min kæreste har haft sin egen cafe. Den har han bare ikke længre og det ændre jo det hele økonomisk.

Har lige kiggede i hans skab, han har to molo jakker, 3 hummel jakker, 2 addias jakker. Skal lige siges han kun er 11 måneder..

Pas på! jeg kan ikke stoppe.. Og det bliver hurtigt også sådan for dig. Du kan endelig skrive en PB! hvis du har nogle spørgsmål

Hold da op han mangler ikke nået din lille mand

Har desværre også en tendens til at købe ALT for meget tøj til frandsen.

Har større str der ligger klar i skabet ( MEGET ) og kan alligevel blive ved.

Køber dog aldrig uden jeg har penge - elsker bare at shoppe. Hvilket gør at jeg ofte må sælge ud af tøj vi ikke får brugt.

TIL TS : Ved ikke om du har shopaholic men måske på vej. Men det første & største er vel at erkende det . Så det er da en start.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Isabella_mor

Lunae skriver:

Jow det er rigtigt! Jeg burde nok ringe - det sker der jo ikke noget ved!

held og lykke 

Anmeld

24. marts 2011

Lunae

isabellamor skriver:

held og lykke 

Mange tak!

Anmeld

24. marts 2011

Bshizzle

Det er rigtig stort af dig, at du SELV indrømmer at du er gået forvidt..

Jeg vil osse råde dig til at søge hjælp.. - går ud fra du har fået et link / nr / råd af tøser der har skrevet før mig..

Men jeg vil bare sige Held og Lykke.. og pas så på dine penge

... alle de kasser med tøj kan du bare sende til her til Odense  Haha..

Anmeld

24. marts 2011

Lunae

Bshizzle skriver:

Det er rigtig stort af dig, at du SELV indrømmer at du er gået forvidt..

Jeg vil osse råde dig til at søge hjælp.. - går ud fra du har fået et link / nr / råd af tøser der har skrevet før mig..

Men jeg vil bare sige Held og Lykke.. og pas så på dine penge

... alle de kasser med tøj kan du bare sende til her til Odense  Haha..

Tak jeg ved det nemlig godt selv og vil nu gøre noget ved det! Jeg sætter mig et budget for næste måned og må ikke købe for mere end det uanset hvor godt et kup det er! Hvis det ikke kan lade sig gøre, så søger jeg proffesionel rådgivning!

Anmeld

8. september 2012

Lunae

Puha! Nu står jeg her halvandet år efter og overvejede at lave lignende tråd, og så har jeg allerede gjort det for MEGET lang tid siden - tingene er ikke blevet bedre desværre

Anmeld

8. september 2012

tarkoflen

Lunae skriver:

Puha! Nu står jeg her halvandet år efter og overvejede at lave lignende tråd, og så har jeg allerede gjort det for MEGET lang tid siden - tingene er ikke blevet bedre desværre

Først vil jeg sige, at det er godt, at du ikke bruger penge du ikke har

Men jeg tror, at jeg ville begynde at tænke over hvad jeg kunne bruge alle de penge på, hvis jeg ikke brugte dem på tøj... I kunne komme ud og rejse, l kunne købe nogle store fede ting, l kunne spare op til et fedt sted at bo måske det kan hjælpe?

Anmeld

8. september 2012

Muhmi

Lunae skriver:

Jeg tror altså at du har brug for hjælp, det er ikke sundt at have sådan et forhold til tøj og ting man ikke har behov for.. Man bør virkelig have den der stopknap og stå virkelig og overveje om man behøver de ting man køber... Selvom jeg havde pengene til det, så skal der virkelig meget til at jeg køber en ting til mig selv for over 200,- Det skal virkelig være noget jeg har behov for... Men selvfølgelig køber jeg dog lidt dyrere ting til min søn, for det er jo ting han har behov for, som en flyverdragt og sko osv... Dem kan man bare ikke få billigt hvis det skal være noget der holder vinden og regnen ude

Anmeld

8. september 2012

Mette 28

Lunae skriver:

Et af de første vigtige skridt er at du skal tage alt dit tøj, sko, smykker osv... Sortere det hele igennem meget grovt og så sælge ud af det... De penge du får ind skal du sige til dig selv jeg kan klare det her og genne dem til ferie, meget nødvendige ting og ikke bare fare ud og shoppe dem væk

Anmeld

8. september 2012

Lunae

Mette 28 skriver:

Et af de første vigtige skridt er at du skal tage alt dit tøj, sko, smykker osv... Sortere det hele igennem meget grovt og så sælge ud af det... De penge du får ind skal du sige til dig selv jeg kan klare det her og genne dem til ferie, meget nødvendige ting og ikke bare fare ud og shoppe dem væk

Det er netop problemet. Både min kæreste og jeg er studerende og har derfor ikke mange penge! Det betyder at for at jeg skal kunne opretholde mit overskruet forbrug, sælger jeg løbende ud af mine ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.