Er jeg Shopaholic?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.462 visninger
19 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

Lunae

Nu er det sagt - Jeg tror, at jeg er Shopaholic.
Jeg køber alt hvad jeg ser og overvejer sjældent mine køb.

Jeg kiggede idag i min datters skab - 4 køredragte i str 74 og 3 af de samme køredragte i forskellige str. Jeg har på under en måned haft 4 forskellige klapvogne. Jeg har 2 splinternye Odder barnevogne.

Nåh ja, mit eget skab bugner også. Hvis jeg finder noget jeg kan lide, så køber jeg det! Jeg nøjes ikke med én ting, men køber tingen i alle farver. Jeg har 4 flyttekasser i kælderen med tøj, hvor noget af det stadig er med prismærke.

Jeg har omkring 100 par sko. 10 dyre ure og en masse dyre smykker!

Jeg har de sidste 7 mdr haft 3500 kr mere udbetalt end normalt. De er brugt rub og stub.

Det eneste positive er, at jeg aldrig bruger penge, som jeg ikke har. Men jeg er bange, bange for at jeg pludselig ikke kan få nok og bare bruger penge, som jeg ikke har!

Hvad fanden gør jeg? Jeg føler, at jeg har brug for råd og vejledning!

(er jeg meget unormal eller har andre det ligesom mig?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Isabella_mor

Lunae skriver:

Nu er det sagt - Jeg er Shopaholic.

Jeg kiggede idag i min datters skab - 4 køredragte i str 74 og 3 af de samme køredragte i forskellige str. Jeg har på under en måned haft 4 forskellige klapvogne. Jeg har 2 splinternye Odder barnevogne.

Nåh ja, mit eget skab bugner også. Hvis jeg finder noget jeg kan lide, så køber jeg det! Jeg nøjes ikke med én ting, men køber tingen i alle farver. Jeg har 4 flyttekasser i kælderen med tøj, hvor noget af det stadig er med prismærke.

Jeg har de sidste 7 mdr haft 3500 kr mere udbetalt end normalt. De er brugt rub og stub.

Det eneste positive er, at jeg aldrig bruger penge, som jeg ikke har. Men jeg er bange, bange for at jeg pludselig ikke kan få nok og bare bruger penge, som jeg ikke har!

hjælp dig selv ved at kontakte dem her

LINK

Anmeld

24. marts 2011

Lunae

isabellamor skriver:

hjælp dig selv ved at kontakte dem her

LINK

Jeg kan godt kende mig selv i nogle af de ting der står, men jeg kunne aldrig finde på at lyve om køb og ville aldrig låne penge for at købe ting. Jeg køber kun for de penge jeg har!

Jeg ved sgu ikke om jeg er "slem" nok

Anmeld

24. marts 2011

slettet_7530

Lunae skriver:

Jeg skriver en PM til dig, men nej du er ikek shopaholic men godt på vej

Anmeld

24. marts 2011

Lunae

Albertesmor skriver:

Jeg skriver en PM til dig, men nej du er ikek shopaholic men godt på vej

Det er jeg nemlig også bange for

Anmeld

24. marts 2011

ekzunz

Er det ikke noget med at man skal lade være med at have penge og dankort på sig, og hvis man så ser noget man godt kunne tænke sig, så skal man komme tilbage en uge efter - og hvis det så stadig er interessant eller nødvendigt, så må man godt købe det.... Der har været nogle stykker i Luksusfælden, og jeg synes det var nogle af de råd der kom.

Og så bliver du nok nødt til at lave nogle aftaler med dig selv og din mand i forhold til hvad du må købe - også på nettet...

Anmeld

24. marts 2011

Isabella_mor

Lunae skriver:

Jeg kan godt kende mig selv i nogle af de ting der står, men jeg kunne aldrig finde på at lyve om køb og ville aldrig låne penge for at købe ting. Jeg køber kun for de penge jeg har!

Jeg ved sgu ikke om jeg er "slem" nok

jamen... det kan jo være du bliver det.. er det så ikke bedre at få det stoppet før det bliver så slemt som det værste...??

at få hjælp før det bliver alt for svært for dig.. ??

Anmeld

24. marts 2011

Lunae

isabellamor skriver:

jamen... det kan jo være du bliver det.. er det så ikke bedre at få det stoppet før det bliver så slemt som det værste...??

at få hjælp før det bliver alt for svært for dig.. ??

Jow det er rigtigt! Jeg burde nok ringe - det sker der jo ikke noget ved!

Anmeld

24. marts 2011

Lunae

Znuzke skriver:

Er det ikke noget med at man skal lade være med at have penge og dankort på sig, og hvis man så ser noget man godt kunne tænke sig, så skal man komme tilbage en uge efter - og hvis det så stadig er interessant eller nødvendigt, så må man godt købe det.... Der har været nogle stykker i Luksusfælden, og jeg synes det var nogle af de råd der kom.

Og så bliver du nok nødt til at lave nogle aftaler med dig selv og din mand i forhold til hvad du må købe - også på nettet...

Det har jeg også tænkt på, men så er alle de gode ting jo væk men jeg mangler virkelig heller ikke noget, så jeg burde bare stoppe! Jeg elsker bare at shoppe! Har lige været en uge i Skotland på shopping og det er fantastisk

Anmeld

24. marts 2011

MaliksMor

Lunae skriver:

Jeg har det helt på samme måde.

Bare lidt værre..

Jeg bruger penge jeg ikke har..

Jeg har en kassekredit på 20.000kr har brugt 12.800kr KUN på tøj til min søn. Jeg er helt vildt med Hummel.

Har har 5 smækbukser, 15 zip trøjer osv osv. Der er stadig prismærker på halvdelene af det. Jeg køber noget hverdag, om det er en body eller om det er en Jakke til 500. HVERDAG! jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre ved det.

Indtil nu har jeg kunne tillade mig det, fordi vi har haft råd til at kunne gøre det, da min kæreste har haft sin egen cafe. Den har han bare ikke længre og det ændre jo det hele økonomisk.

Har lige kiggede i hans skab, han har to molo jakker, 3 hummel jakker, 2 addias jakker. Skal lige siges han kun er 11 måneder..

Pas på! jeg kan ikke stoppe.. Og det bliver hurtigt også sådan for dig. Du kan endelig skrive en PB! hvis du har nogle spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.