Er SÅ skuffet og ked af det ! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Kamelia

Du er nød til at fokusere på det positive og GLÆD dig til blive mor og få din lille baby ud!

Det smukke og vidunderlige er at have sin baby i armene - at føle lugte og høre sit lille vidunder!

Fødslen er en meget lille del af det hele!

Knus

Kamelia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Mi

Mumto3 skriver:

forskellen på jordmødre og læger er (nå, ja, der er rigtige mange og jeg nævner dem ikke alle) er at lægerne bliver tilkaldt til alle de 'unormale' fødsler og bliver tilkaldt når noget går galt, mens jordemødrene har alle de normale fødseler hvor det går godt. Derfor er deres erfaringsgrundlag så forskelligt. (lidt lige som den pige der arbejdede på et  hjem for små børn der var født med svære handicaps. Selvom hendes hjerne godt kunne fortælle hende at der bliver født masser af sunde og raske børn, så var hendes personlige erfaring at verden er 'fuld af handicappede børn' og derfor var hun ekstremt bange for at føde et handicappet barn. På samme måde bliver lægen/jordemoderen også sporet ind på at tænke på fødsler på en bestemt måde). Derudover så er det i sidste ende lægens ansvar at alt går godt, og ham der kan få både bøder, næse og blive sat af bestillingen hvis han gør det virkelig dårligt. Derfor er mange læger meget påpasselige, og bliver det mere og mere efter at folk er begyndt at klage i langt højere grad end de gjorde tidligere.

Det med om anbefalingerne bygger på videnskabeligt beviser eller ej, så hviler alle anbefalingerne på videnskabelige undersøgelser, men der findes bare så mange undersøgelser, at du næsten kan finde nogen der viser hvad som helst, og så er det op til den enkelte læge hvad han tror mest på. Inden for videnskab findes der jo ikke endegyldige sandheder!

Så hvis det stod til lægerne, så tror jeg faktisk at de (hvis de ikke skulle tænke i økonomi og kvindens psykiske velbefindende) ville foretrække af de fleste fødsler forgik via kejsernit. Ikke at kejsersnit er ufarlige, for det er de bestemt ikke, men der har lægen en anden form for kontrol, end når man bare lader kvindekroppen råde og man aner ikke i hvilken retning det går. Problemet med Kejsersnit er bare, at hvis man kigger på sundhedstilstanden af børnene, så har de bedre af at blive født vaginalt end via kejsersnit (hvis man kun ser på gruppen af sunde og raske børn og sammenligner det med en ukompliceret fødsel!!! Klart nok at et barn har meget bedre af at blive forløst via KS, end at sidde fast i mors bækken der er for lille eller hvad årsagen til KS nu kan være!) Så det hele tiden 'på den ene side og på den anden side' og intet er sort/hvidt.

Derfor tænder det mig også nogle gange af, når gravid ikke har lyst til at sætte sig ind i hvad det vil sige at føde, hvilke mulige indgreb der findes og bivirkningerne ved disse indgreb, men de bare læner sig tilbage, og siger: jordemoderen hun ved nok bedst, så hun kan fortælle mig hvordan jeg skal føde. Hvordan man bliver guided i sin fødsel afhænger så meget af hvilket hospitalt man føder på og på hvilken jordemoder man får og hvilken læge der tilfældigvis har vagt den dag (det har du jo selv oplevet! havde det været en anden læge, havde han måske haft en anden holdning), og det synes jeg personligt er alt for tilfældigt til at jeg turde lægge ansvaret for min fødsel over på 'hvem der nu tilfældigvis er på arbejde den dag, og hvad de nu tilfældigvis mener er bedst for mig'. Der har jeg styret mine fødsler med hård hånd (og fået skrevet ind i min vandrejournal at jeg gik imod anbefalingen, og selv tog ansvar for min fødsel), og jeg har aldrig været et sekundt itvivl om at det var de helt rigtige beslutninger jeg tog (altså i de tilfælde hvor jeg gik imod dem, der er også mange ting hvor jeg har fulgt deres anbefaling!!! men så er det fordi JEG har været overbevist om at det var den rigtige beslutning).

Nå, det blev en lang smørre....undskyld....

Jeg mener nu også at man selv skal tage styringen, i det omfang man har behov for. Jeg valgte også at føde hjemme. Det var min læge heller ikke begejstret for, ligesom den ældre del af familien heller ikke støttede det. Men jeg kunne bare mærke at det ville være det bedste for os.

Men idag er vi så vant til at lægge ansvaret for forskellige dele af vores liv over i fagpersoners liv, deriblandt fødsler.

Anmeld

25. marts 2011

<3

SussieThyssen skriver:

Det er ikke kun i min tid, men også nu og her.
Men det afhænger jo nok af hvor henne man er i landet.

Det kan så godt være men igen når jeg googler "fuld narkose under kejsersnit" så står der som begrundelse "meget hastende" og det betyder hvis der er fare for moderen eller fostrets liv.

Ikke noget man bare kan vælge som du får det til at lyde som om.

Anmeld

25. marts 2011

Bebisim

Ahh du fortæller min historie det samme har jeg oplevet punkt til punkt. De prøvede at vende hende tre gange efter jeg bAd om det. Det var så smertefuldt. Ønskede virkelig at føde .. men du skal ikke være ked af det forstår dig så godt du har den fordel at du ved ligepræcis hvornår baby kommer. Det var det som holdte mig oppe. Men ligeså snart du får din baby i armene glemmer du alt. Tro mig

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Øv, kan godt forstå du er skuffet..det var ikek drømmen og det du regnede med...men når skuffelsen har lagt sig så vil du jo bare se at det er sådan det skal være og der ikke er andre muligheder.

Jeg har valgt at få to ks og det er da møgtræls at jeg ikke kunne/ville/turde føde selv, men det var ikke mit valg at mine børn blev så store...så ja, lev og gennemlev skuffelsen og kom så videre... det er barnet det handler om ikke vejen det kommer hertil.

Knus til dig..

Anmeld

25. marts 2011

henh01

Har ikke læst alle indlæggene, ville blot fortælle dig at min kære søn også havde vendt sig i UK kort før jeg skulle sættes i gang, men da jeg kom til vendingsforsøg havde han vendt sig igen. Måske din baby har vendt sig når du kommer til KS og de derfor beslutter at sætte dig i gang i stedet så du kan føde normalt?

Anmeld

25. marts 2011

Maja88

hmm føler med dig.. jeg har stået lidt i den modsatte grøft..

men anyways...

du skal jo huske at babyen godt kan have lagt med hovedet ned af, men de kan jo vende sig mange gange de små pus. så derfor synes jeg ikke du kan bebrejde din JM...

jeg blev faktisk anbefalet en sædefødsel, men fravalgte det selv og fik PKS.. og det var en super oplevelse.. der er ingenting skræmmende ved det overhovedet- jeg kunne ingenting mærke. ikke engang de rørte ved mig. og fra de åbnede mig til hun var ude gik der 4 min. og til jeg var lukket igen gik der 23 min.. det var så vildt at man på 4 min er MOR!!!!! så jeg kan kun tale for KS. i dag er hun 22 dage og man kan ikke se jeg har været åbnet op overhovedet.

Anmeld

25. marts 2011

Laura.

Mette 27 skriver:

Vil lige fortælle at med min den første da fik jeg at vide i uge 38 et eller andet, at han der lå i UK og jeg skulle lige scannes engang, da vi kom ud på sygehuset så kun jeg virkelig mærke, ja og se at han vendte sig om igen, den lille bandit.... Men jeg skal selv have PKS i næste måned og har været inde til en samtale idag hos en ekstremt sød læge, og har da været lidt nervøs omkring det, selv om beslutningen er taget sammen med mig, men efter idag glæder jeg mig mere til det end jeg gjorde til at føde selv sidste gang.... Men håber da hun måske når og vende sig så du kan føde selv, men held og lykke med det hele... 

Jeg håber også hun får vendt sig, men gør hun ikke det er der bare ikke noget at gøre ved det.. nu må vi se hvad det ender med. Nu har jeg fået vænnet mig til tanken om kejsersnit.. det kom bare så pludseligt igår, og det var derfor jeg blev så ked af det..

Anmeld

25. marts 2011

Laura.

Mette Nexø skriver:

Kender godt din følelse. Jeg oplevede det samme, fik afvide at min datter lå rigtig og hovedet stod fast i bækkenet så sent som 3 dage før jeg fødte.

Men da jeg er i gang med at føde opdager jordemoderen al for sent at hun ligger med numsen nedad og ender ud med akut kejsersnit, så oplevede slet ikke at min datter kom til verden. Havde bestemt også regnet med en naturlig fødsel, men da jeg sad med hende i mine arme var det lige pludselig ligegyldigt hvordan hun var kommet ud.

Jeg håber at du kommer godt igennem din fødsel uanset hvordan den bliver og så du rigtig kan nyde din lille guldklump

Puha... det må have været hårdt for dig så ? Fordelen ved planlagt ks. er jo at de tager sig ro til at lave det, fremfor akut ks, hvor de skal nå det inden for bestemte antal minutter.. men vigtigst af alt er, at hun har det godt og er sund og rask når hun kommer ud

Anmeld

25. marts 2011

Laura.

Charlotte Wberg skriver:

Min vendte sig også efter hun havde ligget rigtig såååå længe, men nåede at vende sig igen inden mit ekstra tjek En af mine veninder fik da valget om hvordan hun ville bedøves ved pks, måske der er forskellige indstillinger til det på de forskellige sygehuse... ( det var i 2011 )

Kan læse at det sagtens kan være sket for mig, altså at hun har vendt sig siden sidste tjek hos jordemoderen, når det er sket for så mange andre.. Jeg troede bare ikke at hun kunne gøre det, da pladsen er trang i maven så sent i graviditeten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.