Hehe .. jeg ved godt det er lidt ude af kontekst, men giver egentlig nok et godt billede af, hvor spændende det er for små børn, der har opdaget den lille forskel der er på drenge/piger 
På vej i dagplejen snakker min datter og jeg om farver ... "hvad farve har politibilen mor?" "ja, hvad farve har den skat"? "den er hvid mor! - se mor, den bil er sort, og den der er blå" .... lille pause ... "moooor?" .. "jaaer?" ..... "hvad farve er min tissekone?" .... "ØØØØØHHH, (fuck, fuck, fuck, HVAD skal jeg svare) den er hudfarvet, ligesom din arm" 
Hun nævner i øvrigt også tit at dem i dagplejen har tissemænd, for de er drenge og hun har en tissekone, ligesom mor..... og mormor!
Da hun var mindre, var hun meget interesseret i maver og vil rigtig gerne se og røre forskellige familiemedlemmers maver ... hendes nye dille er nu at forstyrre en under et toilet besøg og når man så skal have bukser på, spørger hun om hun må se ens numse .... 
Jeg synes ikke det er så galt, når det er noget der foregår herhjemme ... det er ren nysgerrig og nok en lille smule bekræftelse i, at hun altså ER ligesom mor. Men når denne dreng, faktisk skræmmer din datter lidt, ved at stå og "blotte" sig, så er det helt sikkert et problem, og derfor synes jeg det er fornuftigt at hans forældre får snakket med ham om, at man altså beholder bukserne på, når man ikke er derhjemme .. 
Det blev en sludder for en sladder ....
Anmeld