"numseleg"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.443 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

L83

Idag da jeg henter min datter på 4 år fortæller hun mig at en af de større drenge fra børnehaven har vist hende, hans numse ude på legepladsen

Den sammen dreng har min søn været hjemme og lege med, hvor han sagde til min søn du må ikke gå på toiletet før du viser mig din tissemand og du må ikke kommer ind på mit værelse uden at du viser mig din tissemand. Jeg fortalte det til hans forældre og de var meget kede af det og sagde at det ikke var sket før og at de ville snakke med deres søn om det.

Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvad gjorder i ved det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Fru Nielsen

Har ikke lige oplevet det...

Men jeg tror det er HELT normalt og en del af deres udvikling.... Men ellers snak med pædagogerne om det i børnehaven, så er de obs på det.....

Anmeld

24. marts 2011

Isabella_mor

jeg tror det er ganske normalt at børn udforsker hinandens kroppe, det er ikke noget der ligger noget seksuelt i.. det er jo bare rent nysgerrighed...

tissemand og tissekoner og numse og det, er noget de opdager deromkring den alder og så er det jo bare sjovt at drenge har en tissemand og en tissekone...

min niece er 5 og hun spørger tit om tissemænd og tissekoner og numser og om man bløder ud af tissekonen når man bliver stor og bryster og jeg skal komme efter jer.. det er ganske normalt at være nysgerrig..

Anmeld

25. marts 2011

Mig med maven

Der kommer en periode i alle børn liv, hvor de synes at det er meget spændende at folk er forskellige, og i deres verden er det mest forskellige drenge og piger.

Jeg tror ikke du skal ligge så meget i det, men huske at det ikke bliver noget fy fy at tale om.

Det skal selvfølgelig heller ikke gå hen og blive grænseoverskridende for nogen, så må man hellere gribe ind, ikke ved at sige at man ikke må tale om det, se det, vise det, men fortælle det enkelte barn om at respektere andres grænser.

Det gav lidt bedre mening inde i hovedet...

Anmeld

25. marts 2011

2babygirls

Linda83 skriver:

Idag da jeg henter min datter på 4 år fortæller hun mig at en af de større drenge fra børnehaven har vist hende, hans numse ude på legepladsen

Den sammen dreng har min søn været hjemme og lege med, hvor han sagde til min søn du må ikke gå på toiletet før du viser mig din tissemand og du må ikke kommer ind på mit værelse uden at du viser mig din tissemand. Jeg fortalte det til hans forældre og de var meget kede af det og sagde at det ikke var sket før og at de ville snakke med deres søn om det.

Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvad gjorder i ved det ?

Hi Hi, kan ikke lade hver med at fnise af det...

Da vi holdt barnedåb, løb min nevø på 8½år og min niece på 10½år ovenpå og skulle lege doktor... Den gik heller ikke rent ind ved forældrene  Men de skal jo igennem det!!!

Anmeld

25. marts 2011

L83

Fru Nielsen skriver:

Har ikke lige oplevet det...

Men jeg tror det er HELT normalt og en del af deres udvikling.... Men ellers snak med pædagogerne om det i børnehaven, så er de obs på det.....

ja ved godt at det er en del af deres udvikling og de skal i igemmen det , men problemet er så bare hvis det ene barn ikke synes det er okay og bliver ked af det over det. Og det skete faktisk med min søn , han vil aldrig hjem til ham hans ven mere. Og så er det jo et problem lige pludselig, at det har sat sig så dybt i ham . Det er nu et halvt år siden og han vil stadig ikke.

Anmeld

25. marts 2011

tinasmor

Jeg har ikke erfaring med det (min datter er ikke så gl) men jeg vil også sige, at hvis det ene barn ikke synes det er sjovt, så er grænsen netop overskredet.

Anmeld

31. marts 2011

kristinaviktoria

Hej alle sammen

Det er nemlig et rigtig vigtigt emne at snakke om. Der er netop udkommet en undersøgelse, der viser at det er et tabu med de såkaldte "numselege". Og at det faktisk skaber konflikter imellem forældre og børnehaver.

Jeg er 8 semester studerende på Danmarks Journalisthøjskole og i gang med mit bachelorprojekt, hvor dette er emnet.

Derfor vil jeg høre jer om I vil snakke med mig om jeres oplevelser og jeres holdninger til det. 

I må meget gerne kontakte mig på - 

kristinaviktoria@ofir.dk

eller mobil. 22 12 91 22

Bedste hilsner

Kristina Viktoria Ditlev 

Anmeld

31. marts 2011

4xGreve

Hehe tror dete r ganske normalt Daniella er kun 3 men meget opmærksom, der var en dag vi var indlagt på Randers sygehus og der ser Daniella en drenge dukke med en tissemand og hun spøger mig hvad det er og jeg svare ærligt at det er en tissemand også står hun og skriger ud over hele sygehuset tissemand tissemand tissemand hehe sener på aften skal hun puttes vi går ud og børster tænder og Frank skal lige tisse Daniella går op ved siden af ham mens han tisser også stirre hun bare for lige pludslig at skige tissemand tissemand stor tissemand hehe.

Men hun spøger tit, og når jeg har min mens. så snakker vi om at det er en stor pige ting osv.

Tror man skal huske at tænke at børn ikke tænker i samme baner som os, men self. undersøger de, de opdager og udforsker men man skal passe på hvornår det går over grænsen for jeg tror den er hårfin...

Jeg vil personligt selv være meget på vagt når hun kommer dertil

Anmeld

31. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Tina&Martin skriver:

Hi Hi, kan ikke lade hver med at fnise af det...

Da vi holdt barnedåb, løb min nevø på 8½år og min niece på 10½år ovenpå og skulle lege doktor... Den gik heller ikke rent ind ved forældrene  Men de skal jo igennem det!!!

Det er helt normalt, når man går i børnehaven, men det er altså ik helt okay, når man er 8½ og 10½ år.... der ved de udemærket hvad det handler om.... Der ville jeg nok ha hevet fat i de forældre...

Derimod er ganske almindelig adfærd for børn i børnehaven... men derfor kan de godt overskride hinandens grænser, derfor er det vigtig at pædagoger er obs på det...

Jeg ville tage en snak med de pågældende pædagoger.. sig din søn synes hans grænser bliver overskredet, så er de mere obs på det... det skal jo gerne være en ganske uskyldig leg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.