fedmeoperation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Musen85

mth1987 skriver:

hej derude

jeg ved ikke lige hvor jeg skal putte dette indlæg hen.

Først skal det lige siges at jeg INTET har imod personer med lidt ekstra kg (har selv nogle kg jeg er igang med at komme af med)

og jeg har heller ikke sat mig 100 % ind i fedmeoperationer. sådan som jeg har forstået det er det ikke en selv der betaler, og det er der jeg bliver så harm. hvorfor skal penge der godt kunne bruges andre steder gå til det. jeg ved godt at det nogle gange kan være en sygdom. men jeg ser det bare ikke som en løsning på problemet. hvis der endeligt skal bruges penge på fedme, så brug dem på forebyggelse og undervisning/vejledning for dem hvor det allerede er gået galt... det andet er efter min mening spild af penge. og ellers mener jeg de selv sku ha lov til at betale, hvert fald noget af det.

jeg vil ikke genere nogen med dette indlæg, det er min mening og selvfølgelig skal de folk der har problemer med vægten ha hjælp, men enten for deres egne penge eller på en anden måde...

hvad er jeres meninger?

husk at holde tonen pæn piger

Kan sagtens følge dig! Har tit selv tænkt det samme Men mener heller ikke at det er alle der selv skal betale for en fedme-operation Syntes der skulle laves et system, hvor hver enkel blev vuderet til den operation. For der er mange som har en grund til ikke at kunne tabe sig Har 2 eks. i min egen familie

1: Min mor fik en GB i august sidste år, pga vægten og at kun har mange andre fysiske grunde, til at hun ikke har mulighed for at kunne dyrke motion, bl.a. gigt og muskelsmerter.

2: Et andet familie-medlem: Som fik den pga. at hun ikke overskuede en diæt og var ked af hendes vægt. Men som stadig drikker alm. cola og spiser alt mad.

I mit hoved kunne nr.2 sagtens selv tabe sig, med en diæt og vejledning, men valgte den nemme udvej, som hun tilgengæld også har fortrudt at hun valgte og fortrød allerede efter 1 uge.. Så bliver jeg lidt harm, når jeg ved (i mit hoved) hvor pengene ellers kunne bruges!

I mit hoved burde det hedde at man stadig fik betalt eller fik et godt tilskud til barnløshed, og fedme-operationer skulle vuderes individuel, da det ofte kan reddes med en livsstils-ændring og det kan barnløshed ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Wish upon a star

Min umiddelbare første tanke, da jeg læste denne del af dit indlæg var, at "morale er godt, men dobbeltmorale er dobbelt så godt".

Jeg kan godt følge dig, hvor der er en reel grund til, at din kæreste har opnået den overvægt, han har og i så fald, synes jeg offentlig dækning eller tilskud er helt på sin plads. Omvendt kan jeg også godt forstå trådstarter, når man tænker på de tilfælde, hvor folk egentlig sejler i sin egen sø og ligger, som de har redt. Det er ekstremt individuelt, og derfor finder jeg det svært at komme med et endegyldigt svar.

Men når du netop har opdaget bagsiden af medaljen, kan jeg vitterligt ikke forstå, hvordan du kan forarges over, at folk, der ad naturens vej ikke kan få børn, får hjælp til det? Hvis de har prøvet alt efter bogen lige fra livstilsændringer vedr. vægt, rygning, omgivelser, kost mv.; hvorfor fortjener de så ikke samme hjælp som din kæreste?

Mimic  

Og hvem skal betale for fedmeoperationer og for behandlinger til følgesygedomme af rygere, hvis der ikke bliver født nok børn der senere skal betale skat 

Det skal altså lige siges at man idag selv skal betale for at få hjælp til at få et barn. Det er så sandelig ikke betalt af det offentlige!! Vi skal betale 20.000kr for vores første forsøg, og dem vil jeg da gladeligt betale, og så hber vi der kommmer  en baby ud af det ved første forsøg.

Jeg kender også flere der har fået snørret mavesækken sammen, og som har tabt sig rigtig meget, og jeg syntes sku det er rigtig dejligt for dem. Men i rigtig mange tilfælde så er det jo det psykiske der spiller ind hos dem, og det kan der højest sandsynlig ændres på hvis man fik råd og vejledning, og evt. psykolog hjælp. Disse ´tilfælde´ burde vel også selv betale, såvel som det er blevet pålagt at ufrivillige barnløse skal det.

Jeg er ikke sikker på, om jeg fik mig formuleret helt rigtig. Prøvede bare at skrive míne tanker ned.

Anmeld

24. marts 2011

Charlotte Wberg

Jeg synes at der skal brugerbetaling på fedme operationer, der ikke skyldes sygdom... Hvilket vil sige at hvis en diætist eller anden fagmand siger at med den rette kost, vejledning og motion kan personen opnå vægttab så skal det off. ikke betale. Men der skal ydes hjælp hvis fedmen skyldes sygdom, medicinering eller lignende. Barnløse burde have sine 3 forsøg uden regning som før de lavede det om, da de heller ikke vil kunne gøre noget ved deres situation, desværre - der er rigtig mange som virkelig kæmper og ligger livsstil om for at finde ud af at heller ikke det giver dem en bebs.

Anmeld

24. marts 2011

Mutti2B

Charlotte Wberg skriver:

Jeg synes at der skal brugerbetaling på fedme operationer, der ikke skyldes sygdom... Hvilket vil sige at hvis en diætist eller anden fagmand siger at med den rette kost, vejledning og motion kan personen opnå vægttab så skal det off. ikke betale. Men der skal ydes hjælp hvis fedmen skyldes sygdom, medicinering eller lignende. Barnløse burde have sine 3 forsøg uden regning som før de lavede det om, da de heller ikke vil kunne gøre noget ved deres situation, desværre - der er rigtig mange som virkelig kæmper og ligger livsstil om for at finde ud af at heller ikke det giver dem en bebs.

Anmeld

24. marts 2011

slettet_7530

Min mening er kort og godt at den metode har været for let tilgænglig.

Jeg mener det er ok at folk får den på det offentliges regning hvis de har prøvet ALT og jeg mener ALT, og det har man ikke hvis man er 18 år der er en masse følgesygedomme ved svært overvægt som koster samfundet endnu mere end fedmeoperationerne.
Jeg er tilhænger af at folk tager ansvar for deres eget liv og livsførelse, forbyggelse er vejen frem selvom jeg nægter at tro på at der er så mange mennesker i Danmark der er uvidende om dårlig kost kontra god kost.
Mange af de penge der er blevet brugt indtil nu kunne have været brug på psykologbehandlinger i stedetfor, problemet forsvinder jo ikke fordi folk får gjort maven mindre, som min veninde sagde til hendes læge, den dag du kan give mig en by pass i hjernen siger jeg ja tak, for det er der den er gal.
jeg har selv været hele møllen igennem og tabt mig meget uden operation så jeg ved det kan lade sig gøre hvis man kæmper længe og hårdt nok.
Jeg kan til gengæld blive muggen over at fordi jeg har tabt mig uden operation kan jeg ikke få fjernet overflødig hud på statens regning, men havde jeg fået en gby så kunne jeg, tænker lidt om min hud er mindre generende fordi jeg har kæmpet kampen alene, end en der har fået en op??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.