Mimic skriver:
Jeg kan så tilgengæld blive lidt harm over folk der får hjælp til at få børn på det offentliges regning, ja selvfølgelig er det dybt frustrerende ikke at kunne få børn naturligt og det er et KÆMPE nederlag, men det samme nederlag oplever overvægtige gang på gang...
Min umiddelbare første tanke, da jeg læste denne del af dit indlæg var, at "morale er godt, men dobbeltmorale er dobbelt så godt".
Jeg kan godt følge dig, hvor der er en reel grund til, at din kæreste har opnået den overvægt, han har og i så fald, synes jeg offentlig dækning eller tilskud er helt på sin plads. Omvendt kan jeg også godt forstå trådstarter, når man tænker på de tilfælde, hvor folk egentlig sejler i sin egen sø og ligger, som de har redt. Det er ekstremt individuelt, og derfor finder jeg det svært at komme med et endegyldigt svar.
Men når du netop har opdaget bagsiden af medaljen, kan jeg vitterligt ikke forstå, hvordan du kan forarges over, at folk, der ad naturens vej ikke kan få børn, får hjælp til det? Hvis de har prøvet alt efter bogen lige fra livstilsændringer vedr. vægt, rygning, omgivelser, kost mv.; hvorfor fortjener de så ikke samme hjælp som din kæreste?
Anmeld