fedmeoperation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

mth1987

hej derude

jeg ved ikke lige hvor jeg skal putte dette indlæg hen.

Først skal det lige siges at jeg INTET har imod personer med lidt ekstra kg (har selv nogle kg jeg er igang med at komme af med)

og jeg har heller ikke sat mig 100 % ind i fedmeoperationer. sådan som jeg har forstået det er det ikke en selv der betaler, og det er der jeg bliver så harm. hvorfor skal penge der godt kunne bruges andre steder gå til det. jeg ved godt at det nogle gange kan være en sygdom. men jeg ser det bare ikke som en løsning på problemet. hvis der endeligt skal bruges penge på fedme, så brug dem på forebyggelse og undervisning/vejledning for dem hvor det allerede er gået galt... det andet er efter min mening spild af penge. og ellers mener jeg de selv sku ha lov til at betale, hvert fald noget af det.

jeg vil ikke genere nogen med dette indlæg, det er min mening og selvfølgelig skal de folk der har problemer med vægten ha hjælp, men enten for deres egne penge eller på en anden måde...

hvad er jeres meninger?

husk at holde tonen pæn piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Mimic

uuuh ville egentlig helst ikke svare da jeg nok kommer til at lyde lidt "muggen"...

Jeg er sammen  med en der er SVÆRT overvægtig, eneste redning for ham er en fedmeoperation (gastric bypass), han har efter utallige kure opgivet da han mangler et gen der giver ham mæthedsfornemmelsen... man får desuden ikke bare operationen, man skal tabe en hvis % del først, får at vise a man kan holde det bagefter, desuden er det ikke en dans på roser, der er mange restriktioner med hensyn til mad osv...

jeg kan så tilgengæld blive lidt harm over folk der får hjælp til at få børn på det offentliges regning, ja selvfølgelig er det dybt frustrerende ikke at kunne få børn naturligt og det er et KÆMPE nederlag, men det samme nederlag oplever overvægtige gang på gang...

selvfølgelig kunne man lægge en del ud til egenbetaling, og det ville også være rimeligt, men da det koster mere at have overvægtige stående i systemet ( da de ofte ikke kan klare at arbejde og dermed skal på KH osv.) synes jeg det er ganske rimeligt at de får hjælpen fra det offentlige....

Anmeld

24. marts 2011

PsychedeliC

Jeg ville lige nævne at det er vist kun folk der har en BMI på over 40 der kan få det

Anmeld

24. marts 2011

Mimic

PsychedeliC skriver:

Jeg ville lige nævne at det er vist kun folk der har en BMI på over 40 der kan få det

korrekt en BMI over 40 og desuden følgevirkninger af det (forhøjet blodtryk, vand i kroppen og slidgigt, bare for at nævne nogle få...)

Anmeld

24. marts 2011

B&J

Syntes endelig du skal sætte dig mere ind i det da de har sættet grænsen op så du skal have en bmi på 50 og du skal være 25år da der er for mange der fik den der ikke behøver den...

jeg skal have den og jeg glæder mig så meget da jeg ønsker af hele mit hjerte af det kan give mig et lille skub med på vejen. men folk der skal have den skal også sætte sig ind i af det kun er en lille hjælp også skal man jo selv kunne styre det....

og er så stolt af en af vores venner fik den og han vejede 200kg og han tabt 80kg og det har jo redet ham en masse år i helvede

Anmeld

24. marts 2011

JustMe

Mimic skriver:

Jeg kan så tilgengæld blive lidt harm over folk der får hjælp til at få børn på det offentliges regning, ja selvfølgelig er det dybt frustrerende ikke at kunne få børn naturligt og det er et KÆMPE nederlag, men det samme nederlag oplever overvægtige gang på gang...

Min umiddelbare første tanke, da jeg læste denne del af dit indlæg var, at "morale er godt, men dobbeltmorale er dobbelt så godt".

Jeg kan godt følge dig, hvor der er en reel grund til, at din kæreste har opnået den overvægt, han har og i så fald, synes jeg offentlig dækning eller tilskud er helt på sin plads. Omvendt kan jeg også godt forstå trådstarter, når man tænker på de tilfælde, hvor folk egentlig sejler i sin egen sø og ligger, som de har redt. Det er ekstremt individuelt, og derfor finder jeg det svært at komme med et endegyldigt svar.

Men når du netop har opdaget bagsiden af medaljen, kan jeg vitterligt ikke forstå, hvordan du kan forarges over, at folk, der ad naturens vej ikke kan få børn, får hjælp til det? Hvis de har prøvet alt efter bogen lige fra livstilsændringer vedr. vægt, rygning, omgivelser, kost mv.; hvorfor fortjener de så ikke samme hjælp som din kæreste?

Anmeld

24. marts 2011

mth1987

JustMe skriver:

Min umiddelbare første tanke, da jeg læste denne del af dit indlæg var, at "morale er godt, men dobbeltmorale er dobbelt så godt".

Jeg kan godt følge dig, hvor der er en reel grund til, at din kæreste har opnået den overvægt, han har og i så fald, synes jeg offentlig dækning eller tilskud er helt på sin plads. Omvendt kan jeg også godt forstå trådstarter, når man tænker på de tilfælde, hvor folk egentlig sejler i sin egen sø og ligger, som de har redt. Det er ekstremt individuelt, og derfor finder jeg det svært at komme med et endegyldigt svar.

Men når du netop har opdaget bagsiden af medaljen, kan jeg vitterligt ikke forstå, hvordan du kan forarges over, at folk, der ad naturens vej ikke kan få børn, får hjælp til det? Hvis de har prøvet alt efter bogen lige fra livstilsændringer vedr. vægt, rygning, omgivelser, kost mv.; hvorfor fortjener de så ikke samme hjælp som din kæreste?

Den tanke sad jeg også med. Fedme er ikk altid ens egen skyld.Men at sku ha hjælp til At blive gravid. Der er ligesom bare ikke noget selv at gøre. For hvis der var det havde de personer sgu nok valgt den løsning..

Anmeld

24. marts 2011

norenberg

B&J skriver:

Syntes endelig du skal sætte dig mere ind i det da de har sættet grænsen op så du skal have en bmi på 50 og du skal være 25år da der er for mange der fik den der ikke behøver den...

jeg skal have den og jeg glæder mig så meget da jeg ønsker af hele mit hjerte af det kan give mig et lille skub med på vejen. men folk der skal have den skal også sætte sig ind i af det kun er en lille hjælp også skal man jo selv kunne styre det....

og er så stolt af en af vores venner fik den og han vejede 200kg og han tabt 80kg og det har jo redet ham en masse år i helvede

kan godt forstå du glæder dig har selv fået den og har fået et helt nyt liv...

Anmeld

24. marts 2011

norenberg

jeg mener at folk der er så overvægtig at de reelt har en risiko for at dø af det, skal have hjælp via en operation....men folk der får den fordi de gerne vil være tynd, skal udelukkes og det bliver de heldigvis også efter de nye regler...for syntes der var gået lige riglig meget mode i det....er selv opereret og har tabt 110 kg var så stor at havde jeg ikke fået hjælpen...havde jeg ikke været her i dag.....har mødt mange som har sagt, tag dig nu bare sammen, og lad være med at proppe dig med slik, kage og junkfood hele tiden...men jeg har aldrig proppet mig med den slags ting, har spist alm mad og det har heller ikke været i ekstreme mængder som man ser nogen gør...mit skyldes sygdom....så jeg er lykkelig for den hjælp jeg fik...

Anmeld

24. marts 2011

Lisette 84

Hvor går grænsen så ?

Skal folk som har røget/ryger så også selv betale for behandling når de får kræft ? Det er også det eneste som kan redde dem jo, og de er også selv ude om det... Hvad med folk med anoreksi ? skal de også selv betale for behandling ?

Jeg synes det er godt at det tilbydes til de overvægtige som har det som sidste udvej..... Og der skal være en garanti for at det kun tilbydes til dem som virkelig har brug for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.