hmmmm, har jeg misforstået noget, eller er det en debat som går ud på hvad der fungere bedst, dagpleje eller vuggestue?
jeg kan se det går meget på om dpén kan udfordre de store børn nok, og om legestue er sundt eller ej?
jeg er og vil altid blive tilhænger af dpén, for lige nøjagtigt det i skælder ud over omkring den legestue, med mange børn, og mange voksne som sidder og snakker, er jo netop det de har i en vuggestue hver dag!
og hvad pokker er det for noget pladder om at en dpér ikke kan underholde et barn på 3, eller udfordre det?
dem der har den teori, sidder jo egentlig og fortæller at twin, og andre dpér ikke kan gøre deres arbejde ordentligt...og jeg nægter nu at tro at de ikke var blevet fyret hvis ikke det var fordi de overkom deres job!
Legestuen den ene gang om ugen er da en kanon måde at lade dpérens gruppe møde alle børnene på...og lige nøjagtigt der elsker Tif mest af alt at være...hun er ikke bange for de forskellige voksne, og lader sig gerne samle op af en af de andre.
jeg forstår heller ikke der skal være noget galt i at børnene skal lære nye steder at kende? Det hele afspejler sig vel i bund og grund i hvordan vi selv har det med stedet! Jeg elsker at komme i legestuen og se hvordan Tif numser sig af sted med de andre børn...og det med at børnene ikke knytter sig til de voksne er da også en stor gang pladder...vi har stadig kontakt til vores gamle dpér nu på 16. år, og hun er lige så elsket som da kasper gik hos hende!
det er synd og skam i er så sorte og hvide...og har så meget i mod hvordan enten vuggestuen gør, eller hvordan dpéren gør...hvis noget af det var forkert, ville den ene del slet ikke findes!
jeg er ikke meget for vuggestuen, men ikke for det de gør, eller ikke gør, men fordi der hver eneste dag er så mange børn, at jeg synes det er synd at mit barn skal drukne i flokken hver eneste dag, men dermed ikke sagt det er den eneste mulighed, andre kan jo have en positiv holdning til det...
men at sige at en dpér ikke kan lære et barn på 3 noget nyt er da lidt i overkanten!
twin og andre dpére i gør det sgu med sikkerhed meget godt
Anmeld