Hold da op - jeg er enig med jer begge to - det virker næsten helt umuligt når man ser på hvor forskellige jeres indlæg er

Jeg kan fint følge dig Eva - udvikling og læring har meget lidt med udenadslære at gør. Og jeg er også af den klare holdning at børn kan give hinanden en hel masse udvikling og udfordring som vi voksne ikke kan.
Men jeg kan også sagtenens følge Majbritt i at dagplejeren tilpasser sin hverdag, sine udfordringer og sin generelle tingang til børnene alt efter deres alder og kompetencer - og derfor bliver dagplejen ikke et dårligere sted når man er 3 år end den var da man var 1 år.
Dagplejen hvor min søn går, går hver onsdag i legestue - hvor de er hele dagen, sammen med 5 andre dagplejere - så det er børn og voksne som de fast mødes med, og som de deltager i forskellige ting med - og det er jo så også de dagplejere som bliver brugt til gæstedagplejere.
Derudover går de til rytmik om mandagen - det er dog ikke så længe det varer endnu, men jeg tror nok hun så leder efter et nyt alternativ.
Ligenu er der kun 2 børn hos hende - det 3. kommer i næste uge. Min søn er 12 mdr, den anden dreng er 14 måneder og den nye er omkring 11 måneder (eller var det 10...) - men da vores søn blev kørt ind, var der en dreng på 2 år og 10 måneder - som skulle rykke i børnehave, og jeg kunne se hvordan han blev udfordret og inddraget i hverdagen på en måde som de små jo selvfølgelig ikke gør - han fik noget mere ansvar, og han var f.eks. den der sørgede for at dække bordet - med den rigtige tallerken til det rigtige barn osv.; og jeg ved at hun også tog en del mere på besøg hos andre dagplejere med store børn, når hun selv havde en skævfordeling - netop for at tilgodese hans behov...
Anette
(note - det var sjovt nok kun jer to der havde nået at skrive da jeg startede mit indlæg... men... har da vist været for lang tid om at taste)
Anmeld