Hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg er stoppet med min p-piller for at se om det var hormonerne der var med til at give mig en konstant hovedpine. En uges tid før jeg skal have min mens efter p-pille stop er jeg sammen med en fyr. En jeg har kendt i mange år og har kendt hans kæreste i længe tid. De har sammen to børn, men deres forhold har det langt fra godt. Jeg har den største dårlige samvittighed over at jeg har været sammen med ham. Så ingen formaninger her. VED godt det var forkert af mig og ham. Han ville ikke bruge kondom - og ja jeg kunne bare ha stoppet men det gjorde jeg altså ikke. Han fik ikke udløsning, men ved at det jo ikke altid er nødvendigt.

Nu er sagen den, at jeg er gået 4 uger over tid. Testede da jeg var gået 2 uger over, med negativt svar. Jeg har planlagt at teste igen i morgen. Men hvis det skulle vise sig, at jeg er gravid, ved jeg faktisk ikke hvordan jeg skal forholde mig.

Jeg er alene med min datter på 7 år. Har et brændende ønske om et barne mere (selvfølgelig med en mand jeg er forelsket i) Økonomisk står jeg ok. Jeg har et fast godt job, et godt netværk. Har overvejet at bliver gravid med donor, men har valgt den tanke fra igen, da jeg ikke har lyst til at sætte et barn til verden uden en far.

Så hvad ville du gøre, hvis du stod i min situation og var gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

sarahb

jeg ville da beholde det, om det er fra en donor eller et engsngs knald er for mig ligegyldigt, han behøves jo ikke tage en aktiv rolle hvis han ikke ønsker det.

Anmeld

23. marts 2011

PernilleB

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er stoppet med min p-piller for at se om det var hormonerne der var med til at give mig en konstant hovedpine. En uges tid før jeg skal have min mens efter p-pille stop er jeg sammen med en fyr. En jeg har kendt i mange år og har kendt hans kæreste i længe tid. De har sammen to børn, men deres forhold har det langt fra godt. Jeg har den største dårlige samvittighed over at jeg har været sammen med ham. Så ingen formaninger her. VED godt det var forkert af mig og ham. Han ville ikke bruge kondom - og ja jeg kunne bare ha stoppet men det gjorde jeg altså ikke. Han fik ikke udløsning, men ved at det jo ikke altid er nødvendigt.

Nu er sagen den, at jeg er gået 4 uger over tid. Testede da jeg var gået 2 uger over, med negativt svar. Jeg har planlagt at teste igen i morgen. Men hvis det skulle vise sig, at jeg er gravid, ved jeg faktisk ikke hvordan jeg skal forholde mig.

Jeg er alene med min datter på 7 år. Har et brændende ønske om et barne mere (selvfølgelig med en mand jeg er forelsket i) Økonomisk står jeg ok. Jeg har et fast godt job, et godt netværk. Har overvejet at bliver gravid med donor, men har valgt den tanke fra igen, da jeg ikke har lyst til at sætte et barn til verden uden en far.

puha... svært spørgsmål... jeg er hverken med eller imod abort, men hvis det var mig..??? ville beholde det... og han skulle vide det, og han skulle betale bidrag... hva der ville ske mellem ham og han kæreste, ville jeg ikk blande mig i. det mit svar... håber du finder ud a det..!

Anmeld

23. marts 2011

DLM

jeg ville beholde det. men det er jo mig. kan være at du først finder ud af hvad du vil, hvis du står men en positiv test i morgen. og så må i jo tage den derfra.

Anmeld

23. marts 2011

SSL

Anonym skriver:

Jeg kan nok slet ikke forstå at man KAN stå i dén situation, og manden har kæreste, man kender kæresten og at man ikke bruger beskyttelse.. Sorry, jeg dør nærmest bare lidt indeni når jeg læser sådan noget!

Så jeg ville fravælge en bebs! Men jeg synes også en bebs fortjener en mor og far der ønsker den! Og ikke en mor, som far nærmest hader.. Så jeg ville ikke vælge et barn, uden farens tilladelse og deltagelse! Men det er jo også fr barnets skyld.. Så hellere vente til man har én man ønsker at dele livet med, og som 'nsker barnet som én selv.. Men måske vil han jo gerne have barnet? Hvem ved...

Anmeld

23. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvis jeg havde forholdene i orden, overskud både økonomisk og mentalt, så ville jeg faktisk få barnet...HELT sikkert.
Det er jo ikke sikkert man får chancen igen.
Men...jeg tror nu mere, det er dit p-pillestop, der har lavet uorden i cyklussen, da det er helt normalt.
Hjalp det på hovedpinen??

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

SSL skriver:

Jeg kan nok slet ikke forstå at man KAN stå i dén situation, og manden har kæreste, man kender kæresten og at man ikke bruger beskyttelse.. Sorry, jeg dør nærmest bare lidt indeni når jeg læser sådan noget!

Så jeg ville fravælge en bebs! Men jeg synes også en bebs fortjener en mor og far der ønsker den! Og ikke en mor, som far nærmest hader.. Så jeg ville ikke vælge et barn, uden farens tilladelse og deltagelse! Men det er jo også fr barnets skyld.. Så hellere vente til man har én man ønsker at dele livet med, og som 'nsker barnet som én selv.. Men måske vil han jo gerne have barnet? Hvem ved...

Nej det kan også godt være svært for mig at forstå at man KAN stå i den situation som jeg står i. Tror du jeg oprettet dette indlæg for at blive punket oveni hovedet med mine fejl. Jeg har det faktisk rigtig dårligt med det der er sket. Havde jeg spurgt jeres mening om det var ok det jeg havde gjort kan jeg godt forstå første del af dit svar. Men det var ikke det jeg søgte. Jeg er så forbandet ked af at jeg har været sammen med en andens kæreste. De er ikke mine venner men bekendte. Jeg har kendt dem lægen, men de er ikke en del af min omgangskreds. De er - i følge ham - ved at gå fra hinanden, hvilket på en eller anden måde han mente retfærdiggjorde det som vi gjorde. Jeg afviste ham flere gange i løbet af aftenen, men blev grebet af stemningen da vi fulgtes på vej hjem fra byen. Jeg VED det var meget forkert af mig, og jeg er så ked af at jeg har gjort som jeg gjorde. Men det kan jeg desværre ikke ændre på nu.

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hvis jeg havde forholdene i orden, overskud både økonomisk og mentalt, så ville jeg faktisk få barnet...HELT sikkert.
Det er jo ikke sikkert man får chancen igen.
Men...jeg tror nu mere, det er dit p-pillestop, der har lavet uorden i cyklussen, da det er helt normalt.
Hjalp det på hovedpinen??

Kærligst
Sussie

Testen var negativ - så selv om jeg nu er gået 4 uger over tid, er det ikke fordi jeg er gravid. Så er det vel bare min cyklus der er lidt rod med efter endt p-pillen. Men synes nu det er vildt, at den kan lade vente på sig SÅ længe. Sidst jeg stoppede med pillen kom mens som normalt - derfor jeg blev lidt nervøs.

Synes det er svært at sige om det har hjulpet på hovedpinen. Tror det faktisk ikke. Men går og overvejer hvordan jeg vil beskytte mig selv fremover. Spiral har jeg slet ikke lyst til. Så er der minipiller eller jeg kan prøve et andet mærke p-piller. Ja jeg ved det ikke.

Anmeld

24. marts 2011

Sof

Jeg ville aldrig sætte et barn til verden hvis ikke jeg var i et forhold med faderen.

Har læst at du har testet negativ igen, men inden da, havde du så fortalt ham det og havde i snakket om hvad der skulle ske hvis nu uheldet var ude og snakker du stadig med ham?

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Sof skriver:

Jeg ville aldrig sætte et barn til verden hvis ikke jeg var i et forhold med faderen.

Har læst at du har testet negativ igen, men inden da, havde du så fortalt ham det og havde i snakket om hvad der skulle ske hvis nu uheldet var ude og snakker du stadig med ham?

Nej jeg har ikke snakket med ham om det. Har ikke været i kontakt med ham siden den aften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.