Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Brams

Tropez skriver:

Hun kan ikke gemme det til efter hun har født for der er et nyt ferieår startet, hvis hun vælger et års barsel, så det skal man lige tænke på

Jeg fik da overført den del af min ferie som jeg ikke havde holdt  og jeg holdt også 1 års barsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Tropez

Brams skriver:

Jeg fik da overført den del af min ferie som jeg ikke havde holdt  og jeg holdt også 1 års barsel.

det vil sige du havde 10 ugers ferie efter endt barsel, vi får jo 5 uger nu her til 1 maj, pluds 5 uger til maj næste år og eftersom både hende og jeg går på barsel efter det nye ferie år starter 1 maj, og først er tilbage igen efter det nye ferie år til næste år, kan jeg ikke forestille mig at man bare får overført 5 ugers ferie, så hedder det sig nemlig at man får den ikke afholdte ferie udbetalt, men super fedt hvis du fik det, det er sku stort at din arbejdsgiver

Anmeld

23. marts 2011

Brams

Tropez skriver:

det vil sige du havde 10 ugers ferie efter endt barsel, vi får jo 5 uger nu her til 1 maj, pluds 5 uger til maj næste år og eftersom både hende og jeg går på barsel efter det nye ferie år starter 1 maj, og først er tilbage igen efter det nye ferie år til næste år, kan jeg ikke forestille mig at man bare får overført 5 ugers ferie, så hedder det sig nemlig at man får den ikke afholdte ferie udbetalt, men super fedt hvis du fik det, det er sku stort at din arbejdsgiver

Det gjorde jeg, og ja jeg har en super arbejdsplads 

Har dog 6 ugers ferie, så det bliver 12 uger i alt

Anmeld

23. marts 2011

Tropez

Brams skriver:

Det gjorde jeg, og ja jeg har en super arbejdsplads 

Har dog 6 ugers ferie, så det bliver 12 uger i alt

Hold da op det er godt nok flot det får jeg sku ikke lov ti, men det gidder jeg heller ikke vil hellere hjem og nusse inden tid, og ja så har jeg stadig noget ferie bagefter, nemlig 5 uger pluds 37 timers feriefri, så det er da ok

Anmeld

24. marts 2011

Brams

Tropez skriver:

Hold da op det er godt nok flot det får jeg sku ikke lov ti, men det gidder jeg heller ikke vil hellere hjem og nusse inden tid, og ja så har jeg stadig noget ferie bagefter, nemlig 5 uger pluds 37 timers feriefri, så det er da ok

Ja det er da super fint

Anmeld

24. marts 2011

kiwifrugten

jeg startede med at gå fra 37 timer til 25 timer og det hjalp et stykke tid. Men efter 3-4 uger fik jeg en fuldtidssygemeldning en mdr før jeg skulle gå af på barsel. Og det er jeg super glad for.

Du kan jo godt få dig en sygemeldning hvis lægen ser det nødvendigt og de smerter du har blir jo desværre nok bare værre, det gjorde mine

Held og lykke :-D

Anmeld

24. marts 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Man kan overfører x antal uger til det nye ferieår. Resten kan blive afspadsering og det giver jo samme resultat.

Jeg ville aldrig bruge min ferie for at slippe for at sygemelde mig. Er man syg, så er man syg.

Anmeld

24. marts 2011

Noahmor

Jeg fik overført noget af min ferie til næste ferieår. Det kan arbejdsgiveren ikke sige noget til.

Vil så lige som sidebemærkning sige at jeg også havde sagt at hvis jeg fik et nemt barn ville jeg tilbage på arbejde efter et halvt år. 

Jeg har fået et nemt barn, men da jeg først så ham fandt jeg ret hurtigt ud af at jeg ville have et helt år. 

Anmeld

24. marts 2011

MaybeBaby

Hovedkontoret vil ikke lade mig overføre ugerne til næste år. Desværre. Så indtil videre har jeg skrevet de 6 uger på som ferie i år før barsel, men har nu bestemt mig for efter jeres utrolige fornuftige indlæg, at er jeg stadig deltids sygemeldt til den tid, så vil jeg ikke bare melde mig rask for at få ferien - nej, så må vi se om de ekstra kg til juli har gjort det helt umuligt for mig, at stå op i de 4 timer, og så må jeg bare fuldtidssygemeldes eller fortsætte på nedsat tid.

Men maaaange tak for jeres svar. Svært at tage stilling til selv, når man ikke helt kender alle sine rettigheder i denne verden man ikke før har været i. Nu vil jeg i hvert fald ikke længere bare være pligtopfyldende, men også lige få tænkt lidt på mig selv. Ih, hvor er man egentlig dårlig til det!

Men i hvert fald mange tak

/Mette

Anmeld

24. marts 2011

MaybeBaby

RGN skriver:

Man kan overfører x antal uger til det nye ferieår. Resten kan blive afspadsering og det giver jo samme resultat.

Jeg ville aldrig bruge min ferie for at slippe for at sygemelde mig. Er man syg, så er man syg.

Det var en meget god opvækning - tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.