Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

MaybeBaby

Snakkede i går med min chef om mine problemer med stærke smerter i lænden, som har gjort, at jeg i dag skal ned til lægen og have underskrevet nogle pairer, så jeg kan gå ned i tid.

Hun siger så, at hun ikke tror, at jeg går min barsel ud (sidst i august) pga. mine smerter, så hvis hun var mig ville hun tage alle 6 ugers ferie op til barslen, så jeg egentlig går fra d. 9. juli.

På den ene side kan jeg sagtens forstå det, men på den anden side, så ville jeg jo i princippet også "bare" kunne blive sygemeldt senere hen. Selvom det ikke lige er dét, man ønsker.

På den anden side, så havde jeg tænkt mig at tage 3 ugers ferie før barsel og håbe på at jeg får et relativt nemt barn (), der gør, at jeg ikke skal bruge et helt år på barsel, men kan komme på arbejde igen til foråret og tage de sidste 3 ugers ferie i forlængelse af barslen.

Men det kan jo også være, at det ender med et helt år og så kan jeg jo ikke bruge de 3 uger til noget som helst.

Ved godt det kan virke fjollet, men når man er førstegangsgravid, så har man slet ikke noget forhold til hele det der barselsforløb.

Hvad ville I gøre?

/Mette -  tak for svar på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Tropez

Altså for at gøre det kort så har jeg uden smerter i min graviditet valgt at tage alt min ferie før jeg går fra istedet for at risikere en sygemelding og jeg glæder mig til at gå og nusse med det hele herhjemme og hugge med veninderne inden det går løs samt bare nyde sommeren, held og lykke med det hele knuz ;0)

Anmeld

23. marts 2011

MaybeBaby

Tropez skriver:

Altså for at gøre det kort så har jeg uden smerter i min graviditet valgt at tage alt min ferie før jeg går fra istedet for at risikere en sygemelding og jeg glæder mig til at gå og nusse med det hele herhjemme og hugge med veninderne inden det går løs samt bare nyde sommeren, held og lykke med det hele knuz ;0)

Ja, det er selvfølgelig et stort plus, at man kan gå i nogle måneder før baby kommer og få det hele sat fint i stand. OG at man ikke er så stor at det bliver fysisk umuligt Mange tak for dit svar

/Mette

Anmeld

23. marts 2011

sarahb

jeg tog rest ferie inden jeg gik fra på barsel, sygemelding eller ej. Men hvis du er sygemeldt når din ferie starter så skal du jo have ferie på et andet tidspunkt i stedet, netop fordi du er syg. Så du Mister jo ikke bare ferien.

Anmeld

23. marts 2011

MaybeBaby

sarahb skriver:

jeg tog rest ferie inden jeg gik fra på barsel, sygemelding eller ej. Men hvis du er sygemeldt når din ferie starter så skal du jo have ferie på et andet tidspunkt i stedet, netop fordi du er syg. Så du Mister jo ikke bare ferien.

Det er selvfølgelig rigtig nok Men tror nu også at det bliver til seks ugers ferie før barsels begyndelse - tak for svaret

/Mette

Anmeld

23. marts 2011

Mette+Mathias

MaybeBaby skriver:

Snakkede i går med min chef om mine problemer med stærke smerter i lænden, som har gjort, at jeg i dag skal ned til lægen og have underskrevet nogle pairer, så jeg kan gå ned i tid.

Hun siger så, at hun ikke tror, at jeg går min barsel ud (sidst i august) pga. mine smerter, så hvis hun var mig ville hun tage alle 6 ugers ferie op til barslen, så jeg egentlig går fra d. 9. juli.

På den ene side kan jeg sagtens forstå det, men på den anden side, så ville jeg jo i princippet også "bare" kunne blive sygemeldt senere hen. Selvom det ikke lige er dét, man ønsker.

På den anden side, så havde jeg tænkt mig at tage 3 ugers ferie før barsel og håbe på at jeg får et relativt nemt barn (), der gør, at jeg ikke skal bruge et helt år på barsel, men kan komme på arbejde igen til foråret og tage de sidste 3 ugers ferie i forlængelse af barslen.

Men det kan jo også være, at det ender med et helt år og så kan jeg jo ikke bruge de 3 uger til noget som helst.

Ved godt det kan virke fjollet, men når man er førstegangsgravid, så har man slet ikke noget forhold til hele det der barselsforløb.

Hvad ville I gøre?

Jo du kan sagtens bruge de 3 uger!! Hvis du ikke kan holde ferie (fx. pga. sygdom eller barsel) kan du få pengene udbetalt!!!

Jeg synes ikke du skal lade dig presse til at holde 6 ugers ferie, hold de 3 som man sædvanligvis gør, og gem resten.

Anmeld

23. marts 2011

Brams

MaybeBaby skriver:

Hvad ville I gøre?

Jeg ville helt sikkert gemme noget af ferien til efter du har født. Du bliver SÅ glad for at have dagene bagefter, det vil jeg godt garantere. Lad dig ikke presse af din chef til at holde det hele nu

Anmeld

23. marts 2011

Holbæktrunten

Jeg ville også gemme alt det ferie jeg kunne, og forlænge barslen. Jeg har sgu ikke råd til selvbetalt forældreorlov, og mit barn skal være hos mig så længe som muligt...

Og så synes jeg at du evt skulle sørge for at få en sygemelding inden at det ferie du skal afholde træder i kraft - forudsat at du jo selvfølgelig er syg. Der er ingen grund til at slide sig selv op fordi man er pligtopfyldende, og så leve i et helvede indtil baby er ude, hvis det kan undgåes.

Lettere sagt end gjort, i know. Er selv irriterende autoritetstro, og frygter d 30/3 hvor jeg skal til læge og bede om forlængelse af sygemelding 

Anmeld

23. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

hvis du har så stærke smerter, så er det en sygemelding og ikke din ferie du skal bruge... ferien kan du overføre.. og tro mig, at det bliver du glad for... chefen tænker som chefer gør, nemlig at spare penge... for hvis du overføre ferie, så har du jo ekstra ferie efter barsel.... Men man skal ikke bruge ferie, når man er syg...

Anmeld

23. marts 2011

Tropez

Brams skriver:

Jeg ville helt sikkert gemme noget af ferien til efter du har født. Du bliver SÅ glad for at have dagene bagefter, det vil jeg godt garantere. Lad dig ikke presse af din chef til at holde det hele nu

Hun kan ikke gemme det til efter hun har født for der er et nyt ferieår startet, hvis hun vælger et års barsel, så det skal man lige tænke på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.