Snakkede i går med min chef om mine problemer med stærke smerter i lænden, som har gjort, at jeg i dag skal ned til lægen og have underskrevet nogle pairer, så jeg kan gå ned i tid.
Hun siger så, at hun ikke tror, at jeg går min barsel ud (sidst i august) pga. mine smerter, så hvis hun var mig ville hun tage alle 6 ugers ferie op til barslen, så jeg egentlig går fra d. 9. juli.
På den ene side kan jeg sagtens forstå det, men på den anden side, så ville jeg jo i princippet også "bare" kunne blive sygemeldt senere hen. Selvom det ikke lige er dét, man ønsker.
På den anden side, så havde jeg tænkt mig at tage 3 ugers ferie før barsel og håbe på at jeg får et relativt nemt barn (

), der gør, at jeg ikke skal bruge et helt år på barsel, men kan komme på arbejde igen til foråret og tage de sidste 3 ugers ferie i forlængelse af barslen.
Men det kan jo også være, at det ender med et helt år og så kan jeg jo ikke bruge de 3 uger til noget som helst.
Ved godt det kan virke fjollet, men når man er førstegangsgravid, så har man slet ikke noget forhold til hele det der barselsforløb.
Hvad ville I gøre?
/Mette -
tak for svar på forhånd
Anmeld