Klare semester uden forelæsninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Frejsmor

Anonym skriver:

Er self. også i tvivl, men den eneste grund til jeg ikke er gået "helt" ned er, at jeg missede mange forelæsninger sidste semester, og alligevel klarede mig til topkarakter. Faktisk synes jeg slet ikke, da det kom til eksamensforberedelsen, at jeg havde kunne bruge de forelæsninger til noget, det er derfor jeg er bob-bob. For det er jo ikke manglende vilje, men fordi jeg ikke kan uden at kaste op :/ Det er et relativt svært studie, men omvendt synes jeg pensum er meget nemmere dette semester end sidste, og jeg har ingen forståelsesvanskeligheder.. Sidste semester fattede jeg ikke en METER før lige før eksamen og fik jo 12, selvom jeg havde misset meget undervisning

Altså jeg kan godt forstå dig med hensyn til kvalmen og at sidde til forelæsning, jeg er så lykkelig for at min kvalme ikke har været så slem mens jeg sad til forelæsninger..

Men altså det lyder jo som om du har haft okay styr på det, men det er jo meget svært at sige om du er gået glip af noget vigtigt, for det kan du jo af gode grunde ikke rigtig vide når du ikke har været der..

Men jeg håber du har haft nogle søde medstuderende der har kunnet give dig lidt guldkorn hvis der har været noget vigtigt..

Og ja så rigtig mange gange held og lykke med eksamen..

Og man kan sige, at skulle du være så utroligt uheldig at du ikke består den, så kan man jo altid gå til reeksamen(og selvom det måske kan se sådan ud for nogen, så er det altså ikke verdens undergang, og diverse studievejledere plejer jo at være søde til at hjælpe og vejlede en)

Men jeg håber selvfølgelig ikke det kommer dertil, du skal nok klare den!!!

Channie (13+2)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Altså det er jo meget anderledes end fx gymnasiet. Det er bare forelæsninger, hvor vi sidder 200 mennesker og lytter passivt til en der snakker om de pågældende teorier. Tit snakker de om noget ud over pensum, som vi ikke skal kunne til eksamen. Ikke for at "forsvare mig", men for at sige, at det ikke er undervisning i den gængse forstand Og det er jo ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg jo ikke kan møde op og rende og kaste op hver 10. minut  

Har selv forelæsninger, og dem ville jeg hvert fald ikke undvære

Anmeld

23. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Har brug for jeres mening.. Dette semester har jeg to fag. Det ene fag er ret svært og konkret, og eksamen er udenads-lære. Der har jeg deltaget i alle forelæsninger, fordi de ligger midt på dagen, hvor jeg har det fint. Det andet fag er meget mere teoretisk, og vi har et døgn til at skrive opgaven. Forelæsningerne i dette fag kan gerne give en lidt uddybet forklaring på teksterne, men generelt ses de som værende et tilbud, og ikke obligatoriske. - Forelæsningerne i førstnævnte fag er heller ikke obligatoriske, men giver en mere klar fornemmelse af hvad vi skal kunne til eksamen. Sådan er det ikke med nr. 2 fag, hvor vi 'bare' skal kunne pensum og besvare spørgsmålene.

Jeg har kun været til 2 forelæsninger i nr. 2 fag ud af de mange der har været dette semester, da jeg har slem morgenkvalme, og forelæsningen i dette fag ligger om morgenen, hvor jeg har det dårligt. Tror i det bliver et problem? Det er self. svært at svare på ud fra i ikke ved hvad studiet er, men har i erfaringer med den slags? Altså det er jo primært selvstudie med læsning, og der er kun undervisning i det pågældende fag de 3 timer om ugen, som bare snakker om det, som vi allerede har læst.

Så tror i ikke det er til at klare, hvis man godt forstår teksterne og har en god læsegruppe at forberede sig med til eksamen? Eller skal jeg være panik over ikke at møde op? Til sammenligning skal det siges, at jeg deltog i LANGT fra alle forelæsningerne i et tilsvarende teoretisk fag sidste semester, men fik alligevel 12 for min opgave..

Stræber ikke efter 12 denne gang, vil bare gerne bestå! SKal jeg være bange, eller tror i jeg kan klare den på trods?

Selvfølgelig kan du klare det. Jeg ville prøve at gå til eksamen - du har jo 3 forsøg Hvis du bare giver den en skalle og får læst op (og måske en forstående medstuderende er ville til at uddele notater ) så skal du nok klare det

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

SanneBoe skriver:

Har selv forelæsninger, og dem ville jeg hvert fald ikke undvære

Men hvis du så tænker tilbage på mit argument som jeg skrev: Sidste semester var jeg måske til 1/4 af forelæsningerne, hvis det endda var så meget, og da jeg kom til læseferien havde jeg kun læst halvdelen af pensum, men endte med at få 12. Som sagt er det jo ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke kan, så det kunne egentlig være rart med lidt opbakning eller gode råd til, hvordan jeg så bedst håndterer eksamen. Det er jo ikke dovenskab!

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

SkrukNu skriver:

Altså jeg kan godt forstå dig med hensyn til kvalmen og at sidde til forelæsning, jeg er så lykkelig for at min kvalme ikke har været så slem mens jeg sad til forelæsninger..

Men altså det lyder jo som om du har haft okay styr på det, men det er jo meget svært at sige om du er gået glip af noget vigtigt, for det kan du jo af gode grunde ikke rigtig vide når du ikke har været der..

Men jeg håber du har haft nogle søde medstuderende der har kunnet give dig lidt guldkorn hvis der har været noget vigtigt..

Og ja så rigtig mange gange held og lykke med eksamen..

Og man kan sige, at skulle du være så utroligt uheldig at du ikke består den, så kan man jo altid gå til reeksamen(og selvom det måske kan se sådan ud for nogen, så er det altså ikke verdens undergang, og diverse studievejledere plejer jo at være søde til at hjælpe og vejlede en)

Men jeg håber selvfølgelig ikke det kommer dertil, du skal nok klare den!!!

Channie (13+2)

Ja, og hvis det så bare var kvalme, men er også opkast! Da jeg var til forelæsning den anden dag kom jeg til at sidde foran en pige, der STAND af sved!!! Jeg fik det så ringe, kunne slet ikke koncentrere mig. Og det var endda den forelæsning midt på dagen, hvor kvalmen som regel er væk

Nej, det er rigtigt det er svært at sige. Altså inderst inde føler jeg, at jeg godt kan klare den. Jeg kan, hvad jeg vil, og jeg har det sådan, at klarede jeg sidste semester kan jeg også klare dette. Man har bare brug for lidt gode råd og sådan fra andre også. Altså jeg var  ringe sidste semester! Var lige startet, jeg havde svært ved at komme ind i selvstudie-rytmen og følte mig dum. Jeg havde ikke læst en skid, da eksamensperioden kom, og jeg havde været væk fra mange forelæsninger, fordi jeg var modløs. Og scorede så 12!! Så jeg har lært meget. Jeg ved, hvad jeg skal forvente. Man skal ikke forvente at forstå alt fra dag 1, man forstår først, når man får læst en stor del af pensum og kan se sammenhængene. Og jeg ved nu, at jeg ikke er dum

Men det har altid været et problem, at jeg undervurderer mig selv. Så er det ligemeget hvor godt jeg altid har klaret mig i skolen og gym, tror konsekvent at jeg er dum og ikke kan finde ud af det. Så nu vil jeg ændre mine tanker, for jeg KAN godt! Jeg gør en meget bedre indsats med pensum dette semester, så fik jeg 12 sidste semester, så kan jeg sku godt score MINDST et 2-tal... Man har bare brug for opbakning som sagt

Så tak for støtten, det hjælper lidt!

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Selvfølgelig kan du klare det. Jeg ville prøve at gå til eksamen - du har jo 3 forsøg Hvis du bare giver den en skalle og får læst op (og måske en forstående medstuderende er ville til at uddele notater ) så skal du nok klare det

Tak for støtten! Går helt klart også op til eksamen, og jeg har jo en god læsegruppe. Vi har en måneds læseferie, hvor vi skal mødes jævnligt og diskutere de forskellige tekster og emner, så vi kan jo hjælpe hinanden i stor stil. Vil bare gerne klare det igennem her, så jeg kan holde barsel med god samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.