Har brug for jeres mening.. Dette semester har jeg to fag. Det ene fag er ret svært og konkret, og eksamen er udenads-lære. Der har jeg deltaget i alle forelæsninger, fordi de ligger midt på dagen, hvor jeg har det fint. Det andet fag er meget mere teoretisk, og vi har et døgn til at skrive opgaven. Forelæsningerne i dette fag kan gerne give en lidt uddybet forklaring på teksterne, men generelt ses de som værende et tilbud, og ikke obligatoriske. - Forelæsningerne i førstnævnte fag er heller ikke obligatoriske, men giver en mere klar fornemmelse af hvad vi skal kunne til eksamen. Sådan er det ikke med nr. 2 fag, hvor vi 'bare' skal kunne pensum og besvare spørgsmålene.
Jeg har kun været til 2 forelæsninger i nr. 2 fag ud af de mange der har været dette semester, da jeg har slem morgenkvalme, og forelæsningen i dette fag ligger om morgenen, hvor jeg har det dårligt. Tror i det bliver et problem? Det er self. svært at svare på ud fra i ikke ved hvad studiet er, men har i erfaringer med den slags? Altså det er jo primært selvstudie med læsning, og der er kun undervisning i det pågældende fag de 3 timer om ugen, som bare snakker om det, som vi allerede har læst.
Så tror i ikke det er til at klare, hvis man godt forstår teksterne og har en god læsegruppe at forberede sig med til eksamen? Eller skal jeg være panik over ikke at møde op? Til sammenligning skal det siges, at jeg deltog i LANGT fra alle forelæsningerne i et tilsvarende teoretisk fag sidste semester, men fik alligevel 12 for min opgave..
Stræber ikke efter 12 denne gang, vil bare gerne bestå! SKal jeg være bange, eller tror i jeg kan klare den på trods?
Anmeld